פרסום ראשון המפלגות החרדיות נערכות למלחמה

בזמן שהתקשורת ממוקדת כולה במאמצי האיחוד מימין ומשמאל, במפלגות החרדיות נערכים מאחורי הקלעים לתחילת המערכה שלהן ● תאריך היעד: א׳ אלול ● על הכוונת: אביגדור ליברמן ● פרשנות

ראש ש"ס אריה דרעי וראש יהדות התורה יעקב ליצמן (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
יונתן סינדל/פלאש90
ראש ש״ס אריה דרעי וראש יהדות התורה יעקב ליצמן

המצב מתחיל להתבהר. האיחוד בין ניצן הורביץ ומרצ, סתיו שפיר וישראל דמוקרטית של אהוד ברק הכניסה את מפלגת העבודה למלחמת קיום שכמוה לא ידעה מאז שהקימה את המדינה.

לפי הסקרים בערוצי הטלוויזיה אמש, המשחק הוא עדיין תוך-גושי. כחול-לבן משלמת מחיר בעקבות הקמת המחנה הדמוקרטי והליכוד מאבד כוח לטובת מפלגת הימין החדש.

ובינתיים, כשכל תשומת הלב נתונה למאבקי האיחוד בימין ובשמאל, נערכות המפלגות הדתיות לקמפיין שלהן.

1

המפלגות החרדיות שמחות וצוהלות על עניין אחד: הבחירות מתנקזות לסדר היום שהן הכי רוצות, דת ומדינה. ש"ס ויהדות התורה שותקות עכשיו בכוונה, כי הן לא רוצות להילחם באביגדור ליברמן ולהגביר את כוחו. את הזעם העצום כלפיו מבטאים הפעילים החרדים בכנסים סגורים. הקללות שהם הטיחו לאורך השנים ביאיר לפיד נשמעות כמו ברכות ומחמאות לעומת הנאצות כלפי ליברמן.

"על לפיד אנחנו לא כועסים", אמר אתמול לזמן ישראל בכיר ביהדות התורה. "הוא לא חייב לנו כלום. אבל ליברמן? הוא קיבל מאיתנו הכול. יש לו היום ראש עיר בירושלים שאנחנו נתנו לו. מה שהוא רוצה הוא עושה היום בעירייה הזו, וזה בזכותנו".

"על לפיד אנחנו לא כועסים. הוא לא חייב לנו כלום. אבל ליברמן? הוא קיבל מאיתנו הכול. יש לו היום ראש עיר בירושלים שאנחנו נתנו לו".

בש"ס ובעיקר ביהדות התורה מתעדים כל מילה של ליברמן. את מסע ההפחדה בתוך הציבור שלהם הם יתחילו רק ב-א' באלול, 1 בספטמבר, אז יחזרו בני הישיבות ללמוד.

זעקות הגעוואלד של החרדים מפני ליברמן יעניקו ליהדות התורה ולש"ס עוד מנדט, הם מעריכים. ליברמן יוגדר כמי שמחסל את היהדות והקמפיין בתוך הערים והשכונות החרדיות יתאר "מדינה של גויים, רפורמים, מחללי שבת, חנויות לממכר חזיר ופריצות במאה שערים", מבטיח בכיר ביהדות התורה. "דבר כזה עוד לא היה כאן".

2

המפלגות החרדיות יודיעו במהלך ספטמבר באופן נחרץ שהן לא יישבו עם ליברמן בממשלה בשום תסריט. החרדים בונים על שחזור התוצאות של הבחירות האחרונות, פלוס המנדטים שיגיעו הפעם מעמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס, במקום מליברמן. החרדים ואורלי לוי-אבקסיס מחזיקים חלום משותף: הם רוצים לראות את ליברמן באופוזציה. לוי-אבקסיס תשמח להיות שרה בממשלה בלי ליברמן.

פוליטיקאים חרדים פגשו לא מזמן את לוי-אבקסיס ואנשיה. "אל תדברו נגדנו ואל תגזימו נגד נתניהו", הם ביקשו. לפי שעה, נראה שהמסר עבר

פוליטיקאים חרדים פגשו לא מזמן את לוי-אבקסיס ואנשיה. "אל תדברו נגדנו ואל תגזימו נגד נתניהו", הם ביקשו. לפי שעה, נראה שהמסר עבר.

3

בש"ס ינסו לגנוב מנדט נוסף מהקולות שמשאיר משה כחלון על הרצפה. הקמפיין שלהם יהיה חברתי-מזרחי שייגע במצביעים הללו. את חודש הסליחות, שרגיש מאד אצל יהודים מסורתיים, תרתום ש"ס לטובת קמפיין הימים הנוראים, כפי שהוא מכונה במפלגה.

מסרים על דאגה לשקופים ולחלשים ישתלב עם מסרים ומצוות סוציאליות מבית מדרשו של הרב עובדיה. ברכות וקמעות לשנה טובה ומבורכת ישתלבו כמובן עם הבחירה הנכונה בקלפי.

4

ביהדות התורה בונים גם על אלפי הקולות של מפלגת נועם החדשה שהקים הרב צבי טאו. הנחת העבודה היא שהמפלגה הזו לא תתמודד עד הסוף, ואם יהיה חיבור בין הימין החדש ואיחוד מפלגות הימין ואיילת שקד החילונית תוביל את המפלגה – אזי הרב יקרא לחסידיו לתמוך ביהדות התורה. ידיעות ברוח הזו פורסמו היום בכמה אתרים חרדיים.

5

ומה יהיה עם משה פייגלין? יו"ר תנועת זהות מבטיח להתמודד עד הסוף המר. בסקר ערוץ 13 מאמש פייגלין אפילו מקבל 4 מנדטים, למרות השבר הגדול במפלגה שלו. אבל בסביבה של פייגלין יש מי שמתעקש כי הוא מחפש את האיחוד בכל מקרה, ואם לא ישתלב במפלגה בימין – יפרש מהמרוץ ולא ייכנס להוצאות נוספות והלוואות של מיליוני שקלים.

עוד 519 מילים
סגירה