ארדואן שוחח עם הרצוג ובירך אותו על בחירתו

אש: "הייתה תקלה בנתב"ג שעיוותה את נתוני התחלואה" ● בנט חיקה את נתניהו ותקף: אתם החמוצים החדשים ● לפיד בכנס האיחוד האירופי: אין היתכנות לפתרון שתי המדינות ● הכנסת אישרה את הקמת הוועדות הפועלות במשכן ● שקד הציגה מתווה חלופי לתמ"א 38 ● כתב אישום נגד איש העסקים יעקב אבו־אלקיאן בחשד שהעביר מידע על גנץ לגורם עיראקי

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ונשיא המדינה יצחק הרצוג (צילום: AP Photo/Burhan Ozbilici; Olivier Fitoussi/FLASH90)
AP Photo/Burhan Ozbilici; Olivier Fitoussi/FLASH90
נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ונשיא המדינה יצחק הרצוג

לאחר איימו לא להצביע בהצבעות יחד עם הקואליציה, בלילה נראה כבר שבמפלגת רע"ם מתרצים. וואליד טהא כתב "בתום יום גדוש מגעים, הגענו להסכמות בנוגע ליישום מידי של שורה של החלטות מההסכם הקואלציוני, בנוסף להחלטות אחרות שקשורות לחברה הערבית. בימים הקרובים נהיה עדים להחלטות משמעותיות בסוגיות רבות הקשורות לחברה הערבית.

סמוטריץ' צייץ בתגובה: "בימים הקרובים נדע מה מהנכסים של מדינת ישראל נמכר כדי לשמור על הכיסא של נפתלי בנט".

בגל"צ פרסמו את דרישות רע"ם:

1. מימוש מידי של הסדר איחוד משפחות מול השרה שקד.
2. קביעת סטנדרטים לדיור מוזל לצעירים ערבים בדומה למחיר למשתכן.
3. הקמת הועדה שתביא הצעות להכרה בישובים בלתי מוכרים נוספים, בעיקר בנגב
4. צעדים מעשיים ליישום החוק שמבטיח ייצוג לערבים בשירות המדינה.
5. מנגנון שישפר ויסדיר את הקשר של חברי הכנסת של רע"מ עם השרים ומשרדי הממשלה בלי קשר לאופי השר.
6. הפסקת מתן קנסות והתרעות בניה ביישובים בהם אין תכנית מתאר.
7. מנגנון שאמור להגביר אישורי הקמת פרויקטים חדשים במגזר

מנכ"ל משרד הבריאות והפרויקטור היוצא נחמן אש בגל"צ: "יש צוות שלנו ושל משרד החינוך כדי לחשוב על אחד בספטמבר. אין הגבלות שחושבים ליישם כרגע. גם לגבי החגים – אין שום תכנון".

מגפת הקורונה. אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
מגפת הקורונה. אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

ברשת ב' אמר אש: "אם תימשך מגמת העלייה בתחלואה – יוטלו בעוד כחודשיים הגבלות על חתונות ואירועים אחרים שיש בהם סיכון גבוה להידבקות".

אש אמר ב-103fm:

"אנחנו ממשיכים את מגמת עלייה, עדיין מספרים קטנים. אותנו כאנשי מקצוע זה מטריד. אנחנו מסתכלים קדימה ורוצים לראות את המגמה מתמתנת, ועדיין לא רואים את זה. אם זה יימשך אנחנו נגיע למספרים גדולים שאנחנו חוששים מהם. אנחנו לא רוצים שיהיו הרבה נדבקים". האם ניתן לעצור את ההתפרצות? "זה אתגר גדול נכון לעכשיו. אנחנו על פי החלטת הממשלה נוקטים בגישה של 'בלימה רכה', כל האמצעים בלי להטיל מגבלות כדי להוריד את התחלואה. יש לזה יכולת מוגבלת וזה תלוי מאוד בשת"פ של הציבור. כל עוד המגמה בעלייה אני לא יכול להגיד שזה בשליטה. היינו רוצים שיותר אנשים יבואו להתחסן, הבאנו עוד מנות, החיסון זה באמת הפתרון לסיטואציה הזאת. אבל צריך הרבה יותר מתחסנים בגלל ווריאנט הדלתא".

שר התיירות רזבוזוב אמר בגל"צ כי נכון לעכשיו אין כוונה לדחות את כניסת התיירים מה-1 באוגוסט, אבל "יש עוד שבועיים עד אז, ונחליט לפי מצב התחלואה. נצטרך למצוא את המתווה להכניס תיירים מחוסנים ממדינות מוכרות".

שר החוץ לפיד ייפגש היום עם פורום שרי החוץ של האיחוד האירופי. בהארץ מדווחים כי לפיד צפוי לקדם את השבתו של הדיאלוג הישראלי-אירופאי במסגרת המכונה "מועצת האסוציאציה" — המסדירה את השותפות בין ישראל והאיחוד האירופי בנושאים כמו סחר ומדיניות חוץ. המועצה לא כונסה בשנים האחרונות בשל חילוקי הדעות בין הצדדים.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, החליט אמש (א'), 11 ביולי 2021, למנות את תת-אלוף אבי גיל למזכיר הצבאי לראש הממשלה. זאת לאחר התייעצות עם שר הביטחון, בני גנץ, ובהמלצת ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי.

בתיאום בין ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל הוחלט על העלאת דרגת המזכיר הצבאי לראש הממשלה לדרגת אלוף, כפי שהיה נהוג בעבר.

דבר מועמדותו של גיל נחשף לפני כחודש בזמן ישראל. 

אבי גיל ובנט צילום אריאל חרמוני משרד הביטחון (צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)
הרמטכ"ל אביב כוכבי ושר הביטחון בנט בעת תרגיל ברמת הגולן. (צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)

יו"ר ו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ רם בן-ברק ברשת ב': "אנחנו משנים את המשוואה הקודמת – לא נסבול שום הפרה של הריבונות הישראלית. כרגע הכסף עובר או בצורת דלקים או חלוקה פרטנית בבנק. אני לא מאמין שאפשר להגיע להסכם הסדרה עם החמאס, אבל צריך לתת לזה צ'אנס".

סגירה