בממשלה שוקלים לחייב את כל הנוסעים השבים מחו"ל בבידוד בן 5-4 ימים

בנט פועל לאפשר אכיפה נגד מפרי בידוד ● רע"ם: "מסגד אל-אקצא הוא זכות בלעדית למוסלמים ואין לאחרים שום זכות עליו" ● בנט אמר שחופש הפולחן של יהודים בהר הבית יישמר, ולאחר מכן עדכן, בערבית, שיישמר גם חופש הפולחן של מוסלמים ● לפיד פועל לדחות את פינוי חאן אל אחמר ● הדובר החדש של הליכוד בסרטון שנחשף: אין חשיבות לאמת ולעובדות; אני מפיץ פייק ניוז

נוסעים בנמל התעופה בן-גוריון, 24 בינואר 2021 (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
נוסעים בנמל התעופה בן-גוריון, 24 בינואר 2021

בכיר במשרד החינוך מספר כי בדיונים שהתקיימו עם שרת החינוך יפעת שאשא־ביטון הייתה ביקורת חריפה על משרד הבריאות. השרה טענה כי אנשי משרד הבריאות מנסים לעוות את תמונת המצב, כך פורסם הבוקר במעריב.

"השרה ביקשה לקבל מתווים חלופיים לסגירת מערכת החינוך במקרה של עלייה נוספת בתחלואה", אמר הבכיר. "ההסתכלות שלה היא אחראית יותר ופחות לחוצה. יש עוד שישה שבועות לפתיחת השנה. אין שום סיבה שנכריז עכשיו על שנת זום נוספת. הדברים צריכים להיעשות בשיקול דעת ולא בפזיזות".

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג בריאיון לכאן רשת ב: "מדינת ישראל צריכה לעלות מדרגה בהתייחסות שלה למשבר האקלים, להכיר בו כאיום אסטרטגי שצריך להיערך אליו בחירום ובשגרה. אני עובדת כדי להגדיר את שינויי האקלים כאיום, באופן שיאפשר להוריד פליטות ולהיערך למצבי קיצון".

על מגפת קורונה אמרה: "היא דורשת טיפול נחוש שלא מושפע משיקולים זרים וזה מה שאנחנו עושים".

שר הבריאות ניצן הורוביץ בריאיון לגלי צה"ל על התפשטות הקורונה: "אנחנו בלי ספק בהתפרצות של זן דלתא, וזה מחייב אותנו להקפיד הקפדה יתרה על ההנחיות. כל המטרה בצעדים שלנו היא שלא נצטרך להטיל הגבלות חמורות יותר, שהתוצאה שלהן תהיה קשה מאוד".

על אפשרות של סגר נוסף אמר: "בוודאי שיש אפשרות, אבל אנחנו לא מדברים על זה עכשיו. כל אחד יכול להבין שאם יהיו כאן התפרצות ענקית ותחלואה קשה – נגיע לשם. אנחנו נוקטים עכשיו בצעדים כדי שלא נצטרך להגיע למקומות האלה".

חבר הכנסת יובל שטייניץ בריאיון לכאן רשת ב: "מעולם לא ניסו לרמוס את זכויות האופוזיציה בצורה כזו ולקפח אותה במספר החברים המגיעים לה בוועדות הכנסת. ב־2015, כשהיינו ממשלת 61, היה לנו במקסימום רוב של חבר כנסת אחד בוועדות החשובות. זה פיגוע חסר תקדים בדמוקרטיה".

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב מתנגד למתווה "התו השמח". בריאיון לגלי צה"ל אמר: "כמו לנהל משא ומתן עם הווירוס. אם אנחנו יודעים שהווירוס מתפשט בחללים סגורים, צריך להתמודד עם הדבר הזה בצורה יותר משמעותית".

סגירה