לאור הדיווח על חלקה של NSO במעקבים ברחבי העולם, הקימה הממשלה צוות לטיפול במשבר

גנץ: אנו רואים בלבנון אחראית לירי משטחה ● החרם של בן אנד ג'ריס: בנט שוחח עם מנכ"ל יוניליוור ● בעקבות הפרסום, שלפיו, דוד ביטן פעל להטעות את מזכירת הכנסת בעניין הצבעתו של בן גביר, יושב ראש הכנסת השעה אותו מניהול ישיבות מליאה ● השר לשירותי דת כהנא הודיע על רפורמה במערך הכשרות ● פרסום ראשון: יאיר נתניהו יתנצל על אמירותיו כלפי בוגרי קרן וקסנר

משרדי חברת NSO בהרצליה (צילום: AP Photo/Daniella Cheslow, File)
AP Photo/Daniella Cheslow, File
משרדי חברת NSO בהרצליה

הירי לצפון: ראש המועצה המקומית שלומי אמר בראיון לחדשות 12 – "למזלי לי יש ממ"ד אך לאלף תושבים בשלומי אין. לקום בבוקר עם אזעקה זה מפתיע, ויש כאן להערכתי עליית מדרגה. עצם העובדה שכיפת ברזל יירטה טיל זה אומר שהיה ניסיון ירי לעבר אוכלוסייה אזרחית וזה מדאיג אותי".

שר התפוצות נחמן שי בתגובה להחלטת בן אנד ג'ריס שלא למכור יותר בהתנחלויות: "בן אנד ג'ריס היא כבר לא גלידה, היא סמל למעשה מכוער של חרם. ויכוח – כן, חרם לא. ויש גם גלידות אחרות".

חבר הכנסת דודי אמסלם בריאיון לגלי ישראל: "ניצן הורוביץ, היום שר בממשלת ישראל, אמר בפריים טיים בטלוויזיה שאפשר להעמיד את חיילי צה"ל לדין בהאג. אם שר בישראל מדבר ככה – מה אנחנו רוצים מחברה שלא רוצה למכור גלידה במעלה אדומים?"

סמנכ"ל בן אנד ג'ריס ישראל, אורי קנדלר, אמר הבוקר בראיון לרדיו 103fm: "אחד מהבכירים בבן אנד ג'ריס הראה לי תמונה של פלסטינית שותה מתוך שלולית ואמר לי שזה בגלל שהמפעל שלנו בקריית מלאכי משתמש בבאר של האישה הזאת. לך תסביר לו מה זה קשור למציאות בכלל? מבחינתו זאת המציאות".

גלידת בן אנד ג'ריס (צילום: AP Photo/Matt Dunham)
גלידת בן אנד ג'ריס (צילום: AP Photo/Matt Dunham)

שגריר ישראל לוושינגטון גלעד ארדן פנה ל־35 מושלי מדינות בארה"ב, בהן קיימת חקיקה נגד החרמת ישראל, וביקש מהם לפעול משפטית נגד חברת הגלידות.

סגירה