מי בדיוק רוצה להתפלל על הר הבית?

יהודים עולים להר הבית לרגל תשעה באב, 18 ביולי 2021 (צילום: AP Photo/Mahmoud Illean)
AP Photo/Mahmoud Illean
יהודים עולים להר הבית לרגל תשעה באב, 18 ביולי 2021

הקיצונים היהודים מבקשים למוטט את ממשלת בנט ואת הסטטוס קוו בירושלים ובהר הבית. הם ניסו לעשות זאת בצעדת הדגלים מיד עם הקמת הממשלה החדשה וימשיכו לעשות זאת כל שני וחמישי עד לנפילת הממשלה.

הקיצונים היהודים מבקשים למוטט את ממשלת בנט ואת הסטטוס קוו בירושלים ובהר הבית. הם ניסו לעשות זאת בצעדת הדגלים מיד עם הקמת הממשלה, וימשיכו לעשות זאת כל שני וחמישי עד לנפילת הממשלה

מי בדיוק רוצה לעלות ולהתפלל על הר הבית? הרבנים החרדים – אשכנזים וספרדים, והרבנות הראשית של מדינת ישראל, אוסרים את העליה והתפילות אל ועל ההר. היהודים החילונים לא עוסקים בתפילות, והזרמים הקונסרבטיבים והרפורמים יסכימו,  משום דרכי שלום, להמנע מתפילות על הר הבית. גם הזרם המרכזי של הציונות הדתית האמיתית ולא המפלגה המתחזה, נשמע להנחיות ההלכתיות של הרבנות הראשית לישראל.

נשארנו עם מיעוט שולי שמבקש לגרור את מדינת ישראל בכוח לעימות חזיתי עם העולם המוסלמי. העמותות המשיחיות והימין הקיצוני מצליחים להעלות כמה מאות אנשים להר ולעורר מהומות.

כמה רבני ציונות דתית קיצונים בלווי רבנים-ציונים-ליברליים מבקשים לאפשר "חופש פולחן דתי" על ההר ומתעלמים מהעובדה שבמציאות הפוליטית-דתית הנוכחית לתפילות הללו יש פוטנציאל להבעיר את המזרח התיכון. הרבנים הקיצונים מחפשים את ההבערה הזו והדתיים-ליברליים מתנהגים בתמימות מעושה – בלשון המעטה.

כמה רבני ציונות דתית קיצונים בלווי רבנים-ציונים-ליברלים מתעלמים מכך שלתפילות הללו יש פוטנציאל להבערת המזה"ת. הרבנים הקיצונים מחפשים את ההבערה הזו והדתיים-ליברלים מיתממים

הגברת המתח המשיחי סביב הר הבית באמצעות "עמותות מקדש" למיניהן שחונכות כוהנים, לווים ואחרים לעבודת הקודש, בצרוף פסקי הלכה של רבנים קיצוניים שמעודדים את העליה להר – הביאו ויביאו קיצונים יהודים לעלות להר ולנסות לקרב את הקץ. כל ראשי השב"כ לדורותיהם הזהירו אותנו שהאיום של קיצונים יהודים שינסו לפגוע בהר מסוכן מהאיום האיראני.

רק לאחרונה הזהיר אבי אריאלי, מי שהיה ראש החטיבה היהודית בשב"כ שהסכנה האמיתית לקיומה של ישראל היא לא הגרעין האיראני ולא הטילים של נסראללה – אלא טרוריסט יהודי אחד, שיבוא להר הבית עם מטען. וכך אמר בין היתר:

"קחו למשל פיגוע של יהודי בהר הבית, כשיש אלפי מצלמות בטלפונים הניידים, והכל משודר בכל העולם, תוך שנייה, למיליארד ו-600 מיליון מוסלמים. אסון נורא. אני לא בטוח אם מדינת ישראל יכולה להמשיך ולהתקיים לאחר מכן. איראן תנצל מיד את ההזדמנות, ארדואן ינצל מיד את ההזדמנות, וכן הלאה. המשמעות ברורה. האם זה יכול לקרות מחר? כן, זה יכול לקרות מחר".

כל אחד יכול באמצעות חיפוש בגוגל לקרא על הנסיונות של מחתרות יהודיות או בודדים לפגוע במסגדי הר הבית ובעיקר את זו של המחתרת הטרוריסטית של שנות ה-80 שנמנעה בנס על ידי השב"כ. וכך כתב עליהם הרב צבי טאו שלא חשוד כאיש שמאל:

"יש לנו עסק עם כת משיחית, שרוצה להביא את הגאולה לעם ישראל עם נשק ביד; הוגים רעיונות אליליים מובהקים איך לפעול על ריבונו של עולם לגאול את ישראל בעקבות פיצוץ המסגדים בהר הבית. זוהי תפיסה של לומדי קבלה שטחיים, קטנוניים, כאלה שקופצים מתוך סקרנות אל הקודש עם כל הקטנות שלהם והם גורמים בזה להרס ולחורבן".

הגברת המתח המשיחי סביב הר הבית הביא ויביא קיצונים יהודים לעלות להר ולנסות לקרב את הקץ. כל ראשי השב"כ לדורותיהם הזהירו אותנו שהאיום של קיצונים יהודים שינסו לפגוע בהר מסוכן מהאיום האיראני

העליה והתפילה של יהודים על הר הבית אינה ויכוח אקדמי על "חופש פולחן דתי". מדובר בשינוי של הססטוס קוו בהר הבית ובירושלים, שיש לו כאמור פוטנציאל למלחמה אזורית.

יתכבדו אלו המעונינים בשינוי הססטוס קוו על ההר ויעלו את בקשתם ה"תמימה" למשאל עם. לאחר המשאל יוכלו כל המטרילים לעלות ולהתפלל בהר כל שני וחמישי, או פשוט להתפלל בכותל המערבי, כפי שעשו זאת הרבנים אברהם יצחק הכהן קוק והרב בן ציון מאיר חי עוזיאל  זכרונם לברכה, ואחרים שהבינו כמה דברים בהלכה היהודית.

ד"ר גדי גבריהו הוא יו"ר ארגון "תג מאיר", הנאבק בפשעי שנאה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 560 מילים
סגירה