קבינט הקורונה החליט: תו ירוק בכל מקום סגור – גם לילדים; חובת מסכות בהתקהלויות בחוץ

שקד: "אם תוך שבוע לא נחסן מיליון אנשים – אנחנו בסגר"; פרקש־הכהן: "הגענו למצב הזה בגלל הלא־מחוסנים" ● בנט מאיים על איראן: נגמרו הימים שתוכלו להצית את האזור ולשבת בשלווה בטהראן‎ ● השר שי: הקואליציה מגבה את מתווה הכותל החדש ● דיווח: משרד הבריאות מקדם דחייה של פתיחת שנת הלימודים ● גורם בכיר: הממשלה מתכוונת לחזק את הרשות הפלסטינית

אשת המרכז הרפואי שערי צדק מבצעת בדיקת קורונה, 30 בספטמבר 2020 (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
נתי שוחט, פלאש 90
אשת המרכז הרפואי שערי צדק מבצעת בדיקת קורונה, 30 בספטמבר 2020

סמוטריץ' מסכם יום קשה לאופוזיציה בציוצים לפני השינה:

הטעות של שר האוצר:

איך לנצח מגיפה? קבינט הקורונה צפוי להתכנס היום על רקע העלייה בתחלואה. בידיעות אחרונות מדווחים: הסגר אולי בדרך. ברשת ב' מדווחים כי נציגי האוצר אמרו בישיבת הממשלה כי סגר משמעו הפסד של מיליארדים בשבוע ויתבטא בתקציב ועדיף להחמיר בידודים.

מרב מיכאלי התראיינה הבוקר ברשת ב'. על העלייה בתחלואה ואפשרות של סגירת נתב"ג אמרה:  "היה הבדל משמעותי בין ההתחלה של המגיפה לבין המצב עכשיו. אנחנו צריכות וצריכים לחיות עם המגיפה – אז הניסיון עכשיו הוא לנהל את הדבר הזה. אני רוצה להגיד לכולנו להתנהג בצורה יותר זהירה. ללכת עם מסיכות לכל מקום עם עוד אנשים. ככל שבאמת נקפיד – לא נגיע לסגר. צריך להקפיד על בידודים".

שרת התחבורה הוסיפה "מדהים שעצם העברת התקציב היא בשורה. כל הדברים ישתחררו".

עוד אמרה מיכאלי "תקציב התחבורה מהפכני – הכי גדול אי פעם. תקציב שבא לטפל בגודש – להעביר כמה שיותר מאיתנו לנסוע פחות ברכב פרטי – בטח שלבד".

יואב קיש מחדד:

רשת ב': ח"כ ישראל כ"ץ שלל "מרד" בליכוד נוכח הפסדה של מועמדת נתניהו קרן ברק לאורלי לוי-אבקסיס בהצבעה חשאית לנציגת הסיעה בוועדה לבחירת שופטים.

בנוגע לתקציב אמר כ"ץ"כל מה שדנתי בו במאות שעות של דיונים ושמתי עליו תמרור אדום – אנשים מתוחכמים שמו את זה על שולחן האוצר הנוכחי. למה? כי ליברמן אמר להם שהוא צריך עשרות מיליארדים לעבאס".

סגירה