100 ימי החסד שלהם

ח"כ אריה דרעי צועק על נפתלי בנט שהוא שקרן, אוגוסט 2021
ח"כ אריה דרעי צועק על נפתלי בנט שהוא שקרן, אוגוסט 2021

נשבע לכם שניסיתי להמתין 100 ימים לפני הביקורת הזו. הרי האנשים האלה שנים לא היו בתפקיד הזה. לא אכלסו את הכיסאות האלה בכנסת. לא נשאו בתפקיד הדמוקרטי החשוב והקריטי הזה. ובכל זאת, אי אפשר יותר לשתוק. חלפו 50 יום ותקציב המדינה אושר בממשלה ואין ברירה צריך לומר בפה מלא את הדברים ואי אפשר לתת להם 100 ימי חסד. מדובר בשערורייה מושחתת של סילוף האמת ופגיעה אנושה בדמוקרטיה.

נשבע שניסיתי להמתין 100 ימים לפני הביקורת הזו. הרי האנשים האלה שנים לא היו בתפקיד הזה. לא אכלסו את הכיסאות האלה בכנסת. לא נשאו בתפקיד הדמוקרטי החשוב הזה. ובכל זאת, אי אפשר יותר לשתוק

מה? מי? אתם שואלים.
ובכן זה ברור לעין השמש יומיום ושוזף את מצלמות ערוץ 99 בכנסת לילה אחרי לילה. אי אפשר לתת לאופוזיציה 100 ימי חסד.

האנשים האלה שהביאו איתם ממשרדי הממשלה ששלטו בהם שנים ארוכות ומספסלי החנופה לנתניהו את תרבות השקרים, ההסתה, הסילוף והפגיעה בכל מעשה שלטוני שנועד למען אזרחי ישראל, האנשים האלה שמקבלים שכר כנבחרי ציבור אבל בפועל ממשיכים לשרת אדם אחד, לא ראויים יותר לקבל 100 ימי חסד ולא יום אחד של חסד.

מעקב אחרי מעשיה של האופוזיציה מגלה חבורה שבינה לבין מהלכים דמוקרטיים למען אזרחי המדינה אין ולא כלום.

נתניהו עולה לשידור עם פרסום תקציב המדינה שעבר בממשלה וגוער בשידור חי כי זהו התקציב הגרוע ביותר שראה אי פעם וכי הוא העביר כמה תקציבים.

המיקורופונים מתחלחלים, רותחים, האזניים פשט לא יכולות לשמוע את השקרן שמנע בגופו העברת תקציב מדינה במשך 3 שנים רצופות, מתהדר בתקציבים ש"הוא העביר".

שר לשעבר שהיה ממונה על המשרד לביטחון פנים והיה ראש שב"כ עולה לפתע בביקורת על תקציב המשרד לביטחון פנים, שאחרי עשרות שנים מפנה תקציבים למאבק באלימות בחברה הערבית ומגדיל את התקנים שם, וטוען כי הממשלה מפקירה את ביטחון הפנים. לא פחות.

האנשים שהביאו איתם ממשרדי הממשלה ששלטו בהם שנים ארוכות ומספסלי החנופה לנתניהו את תרבות השקרים, ההסתה, הסילוף והפגיעה בכל מעשה שלטוני שנועד לאזרחי ישראל, לא ראויים ליום של חסד

השר דיכטר, שפחד עד היום לצייץ מילת ביקורת אחת נגד ממשלת נתניהו או כל מעשה מרמה שוחד והפרת אמונים של הנאשם הפלילי, שעמד בראשות הממשלה 12 שנה, מצא עוז לבקר דווקא כיום, מהאופוזיציה, את המעשה הנדרש של ממשלה נורמלית בהעברת תקציבים למגזר הערבי.

אי אפשר לתת לאנשים האלה 100 ימי חסד. זה שהם לא ישבו על ספסלי האופוזיציה משך שנים ואינם מבינים כלל את תפקידה הדמוקרטי של אופוזיציה – להציג אלטרנטיבה שלטונית, לא אומר שצריך להניח להם להשתולל כאוות נפשם.

מוצצי התקציב החרדים ששלטו בוועדת הכספים והעבירו מאות מיליוני שקלים תוך כדי משבר הקורונה לתקציבי הכוללים והישיבות, ללא בושה, מקוננים כעת על "תקציב לבן". אריה דרעי שחזר לזירת הפשע ומחכה להלבנת האשמותיו החוזרות בלקיחת כספי ציבור לכאורה, דווקא הוא מקונן על "תקציב לבן". כלומר גזעני.

הטיעונים הם פשוט ילדותיים ושקריים. מס על משקאות ממותקים זו "פגיעה בשכבות החלשות"?

שלש שנים ללא תקציב מדינה כשבתי החולים קורסים, שירותי הרווחה נסגרים בגלל היעדר תקציב ועשרות פעולות של הממשלה למען אזרחים מוחלשים נעצרות כי אין מימון כי אין תקציב מדינה, והאנשים האלה לא נזעקו "להגן על השכבות החלשות".

לא אורלי לוי אבקסיס, לא מירי רגב, לא דודי אמסלם, לא כץ וכץ וקרעי ולא נתניהו שמבחינתו "תישרף המדינה" כזכור, ובלבד שיתחמק ממשפטו.

זה שהם לא ישבו על ספסלי האופוזיציה שנים ואינם מבינים את תפקידה הדמוקרטי של אופוזיציה – להציג אלטרנטיבה שלטונית, לא אומר שצריך להניח להם להשתולל

בעשרות ציוצים מהונדסים ממשיכים האנשים הללו לתקוף כל מעשה שפוי ונורמלי של ממשלה מתפקדת שלראשונה החלה לעבוד למען המדינה. הביקורת שצריכה לבוא כלפי הממשלה יכולה לחכות 100 ימי חסד.

הביקורת על מחוללי אינתפאדת האופוזיציה לא יכולה לחכות אפילו יום חסד אחד נוסף.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
עוד 559 מילים ו-3 תגובות
סגירה