בנימין נתניהו עם בכירי סיעת הליכוד במליאת הכנסת, 28 ביולי 2021 (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בליכוד מלמדים את נתניהו לקח

קרן ברק היא אחת הח"כיות הפופולריות בליכוד ● את אורלי לוי-אבקסיס פחות אוהבים שם ● אבל מרגע שנתניהו החליט כי ברק היא המועמדת שלו לוועדה לבחירת שופטים, גורלה נחרץ ● "נתניהו אמר לנו 'זו המועמדת שלי, תצביעו עבורה'", מספר בכיר בליכוד, "אנשים אמרו בלב, 'אם זו המועמדת שלך, אנחנו נצביע נגדך'" ● פרשנות

הרבה אנשים בסיעת הליכוד חייכו שלשום מתחת למסכה כאשר התברר כי יו"ר המפלגה בנימין נתניהו לא הצליח להעביר את המועמדת שלו, קרן ברק, כנציגת האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים.

בסיעת הליכוד משוכנעים כי דווקא התמיכה של נתניהו בברק עמדה לה לרועץ. ברק היא אחת מחברות הכנסת הפופולריות ביותר בליכוד, אבל 18 חבר הסיעה שתמכו במתמודדת היריבה, אורלי לוי-אבקסיס, רצו דווקא להכניס מכה לנתניהו. רק 11 חברי כנסת תמכו בברק.

ברק היא אחת מחברות הכנסת הפופולריות ביותר בליכוד, אבל 18 חבר הסיעה שתמכו במתמודדת היריבה, אורלי לוי-אבקסיס, רצו דווקא להכניס מכה לנתניהו. רק 11 חברי כנסת תמכו בברק

"נתניהו הביא את המועמדות של ברק לסיעה", הסביר אתמול בכיר בסיעת הליכוד. "הוא אפילו לא עשה לה קמפיין, ולא התייעץ עם אף אחד. נתניהו אמר לנו 'אוקיי, זו המועמדת שלי, תצביעו עבורה'. אנשים אמרו בלב, אם זו המועמדת שלך, אנחנו נצביע נגדך. נגמרו הימים של 'ראה וקדש'.

"האנשים ניצלו את ההצבעה החשאית כדי לתת את הסנוקרת לנתניהו ובחרו באורלי לוי-אבקסיס, שאותה בכלל לא אוהבים אצלנו, מאז שהלכה עם העבודה ומרצ".

ח"כ קרן ברק מהליכוד נואמת במליאת הכנסת, 28 ביולי 2021 (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
ח"כ קרן ברק מהליכוד נואמת במליאת הכנסת, 28 ביולי 2021 (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

"צריך לשים לב לעניין הזה", ממשיך הבכיר. "המעמד של נתניהו בצמרת הליכוד מתערער, האהדה אליו הולכת ופוחתת, גם בגלל שהוא לא משתנה ולא משנה את היחס כלפינו. אנשים העבירו לו ביום שני מסר: אתה לא ראש ממשלה יותר, אתה שווה בין שווים – אז נא להתנהג בהתאם".

"המעמד של נתניהו בצמרת הליכוד מתערער, האהדה אליו הולכת ופוחתת, גם בגלל שהוא לא משתנה ולא משנה את היחס כלפינו. אנשים העבירו לו ביום שני מסר"

סביר להניח כי רוב בכירי הליכוד, בעיקר אלה שרואים את עצמם מועמדים להנהיג את התנועה, הצביעו עם לוי-אבקסיס. אחד מהם הוא ניר ברקת.

כולם רוצים להחיש את לכתו של נתניהו, גם אם הם לא מעיזים להתמודד מולו על ראשות התנועה (לא כולל את יולי אדלשטיין, שמוכן להתמודד מול נתניהו בפריימריז). המועמדים הללו, יחד עם בכירים אחרים שנפגעו מנתניהו, הצביעו עבור לוי-אבקסיס.

את המסע נגד נתניהו הובילו בעיקר אנשי השדרה העסקנית החזקה של הליכוד: מיקי זוהר, חיים כץ ודוד ביטן. כץ שכנע את לוי-אבקסיס לרוץ נגד קרן ברק וחבריו לחצו על חברי הסיעה ללא רחם. "הם אמרו לי מספיק עם ביבי, מה זה ביבי, מי זה ביבי", סיפר אחד מחברי הכנסת. "הוא לא צריך לקבוע לנו כלום".

קרן ברק משוחחת עם דוד ביטן במליאת הכנסת, 1 ביולי 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
קרן ברק משוחחת עם דוד ביטן במליאת הכנסת, 1 ביולי 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

הבחירות של נציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים יתקיימו היום (רביעי), בהצבעה חשאית. בוועדה יש מקום לשני חברי כנסת, ועל פי הנוהג אחד שייך לקואליציה ואחד לאופוזיציה.

המועמדת היחידה של הקואליציה היא עו"ד אפרת רייטן (מפלגת העבודה), והיא תיבחר כנראה בלי בעיה. המועמדים של האופוזיציה הם לוי-אבקסיס ושמחה רוטמן (הציונות הדתית). איתמר בן-גביר ואורית סטרוק פרשו מהמרוץ. גם אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) מתמודד, אבל נחשב חסר סיכוי.

קרן ברק היא לא ביביסיטית. נתניהו תמך בה כנראה רק בגלל שיש לה סיכוי טוב להיבחר גם בקולות הקואליציה. המורדים בליכוד סברו אחרת והטילו למערכה את לוי-אבקסיס.

קרן ברק היא לא ביביסיטית. נתניהו תמך בה כנראה רק בגלל שיש לה סיכוי טוב להיבחר גם בקולות הקואליציה. המורדים בליכוד סברו אחרת והטילו למערכה את לוי-אבקסיס

צחוק הגורל: נתניהו היה האיש ששריין את לוי-אבקסיס בליכוד, והיא תקעה לו סכין והתמודדה נגד המועמדת שלו.

אורלי לוי-אבקסיס במליאת הכנסת, 28 ביולי 2021 (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
אורלי לוי-אבקסיס במליאת הכנסת, 28 ביולי 2021 (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

זו אינה המפלה הראשונה שנתניהו סופג בחודשים האחרונים בדרך לאופוזיציה. כזכור, נתניהו רצה לקיים פריימריז בזק לראשות הליכוד, אבל שרים בכירים בראשות ישראל כ"ץ התנגדו בכל הכוח, והרעיון נפל.

נתניהו גם לא מצליח לשכנע את חברי הסיעה לצאת בכוח נגד המערכת המשפטית ונגד התביעה במשפטו בעקבות הערות השופטים. "אל תשתקו, תשמיעו את הקול שלכם", נוזף לעתים נתניהו בחברי הסיעה, אבל הם שותקים.

"מה הוא יכול לעשות?" סיכם אתמול בלגלוג אחד מחברי הכנסת בליכוד. "הוא לא ימנה אותי לשר? באופוזיציה אין שרים, רק חברי וועדות, וגם את זה אין לנו".

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
12
עובדה היא כי בגלל ביבי הליכוד הרוב הימין באופוזיציה. ביבי הצליח להשניא עצמו על חלק מהימין, שהצטרף לשמאל להקמת ממשלה. אם הליכוד ימנה מועמד אחר לרשות הממשלה, יוכל כל הימין להקים ממשלה ימנ... המשך קריאה

עובדה היא כי בגלל ביבי הליכוד הרוב הימין באופוזיציה. ביבי הצליח להשניא עצמו על חלק מהימין, שהצטרף לשמאל להקמת ממשלה. אם הליכוד ימנה מועמד אחר לרשות הממשלה, יוכל כל הימין להקים ממשלה ימנית איתנה. הבעיה שרוב חברי הליכוד מתנהגים כסמרטוטים בפני ביבי. מעמדם האישי חשוב להם יותר משלטון הימין וערכיו במדינה.

פחחחח איזה שטויות במיץ עגבניות,אני רואה שבאתר ובעיתון הזה של "זמן ישראל"-כותבים ומדברים רק שטויות מופרכות מן המציאות,עוד לא ניתקלתי בכתבה אחת עניינית ואמיתית באתר או בעיתון המוזר הזה שב... המשך קריאה

פחחחח איזה שטויות במיץ עגבניות,אני רואה שבאתר ובעיתון הזה של "זמן ישראל"-כותבים ומדברים רק שטויות מופרכות מן המציאות,עוד לא ניתקלתי בכתבה אחת עניינית ואמיתית באתר או בעיתון המוזר הזה שבוודאי נימנה על קוראי השמאל הקיצוני וההזוי,כניראה הם מתיימרים ליהיות הזויים ולא מחוברים למציאות בדיוק כמו עיתון "הארץ".
קרן ברק היא שמאלנית לא מוכשרת שאיך שהוא היתגנבה לליכוד בזמן שאף אחד לא אוהב אותה בליכוד ולכן הם העדיפו את אורלי-לוי אבוקסיס שאהובה,מוערכת ומוכרת הרבה יותר ממנה,אף ח"כ ותיק לא רוצה שח"כית חדשה תעקוף אותו ועוד אחת כזאת לא יוצלחת(היחידה בליכוד שלא מוצלחת ולא מוכשרת עד למאוד!)וזאת הסיבה היחידה,עלאק בליכוד אומרים לנתניהו זהו אתה כבר לא ראש הממשלה אז עכשיו אתה שווה בין שווים פחחחח מאיפה הביא את הכותרת הבומבסטית והמגוכחת הזאת הכתב ההזוי הזה?-נתניהו הוא יו"ר המפלגה וכולם בליכוד יודעים שהבוחרים רוצים ובוחרים בליכוד רק ביגלל נתניהו ושאם הוא עוזב את הליכוד ופותח מפלגה חדשה-הוא מייד שותה את כל המנדטים של הליכוד למפלגה החדשה שהוא יקים ושלא נדבר ביכלל על זה שמי שהילך נגד נתניהו-גמור אצל בוחרי הליכוד(מעל ל30מנדטים)-ושהוא סיים את הקריירה הפוליטית שלו בליכוד(ראה גדעון סער).
מעולם לא ניתקלתי באתר הזוי כזה שבאופן קבוע רק רושם שטויות ושקרים לא מציאותיים,אין כתבה אחת באתר הזה שהייתה אמיתית,מחכימה ועניינית,למה כל ערוצי התיקשורת של השמאל-השיח הוא של רפי שכל? זה אתר שמאוד מזכיר את התוכנית המגוכחת,המנותקת מהמציאות,הטיפשית והזולה של אופירה וברקוביץ,מזכיר את הבואה והניתוק מהמציאות ערוץ השמאל הקיצוני-"דמוקרט טי וי" ואת העיתון המופרכ והלא מציאותי של "הארץ"-כניראה שכל ערוצי השמאל דנים בחוסר עינייניות,זולות,ניתוק מהמציאות,רפות שכל,חוסר אובייקטיביות
ונטולת אינטלגנציה כלל-בדיוק כמו הצופים השמאלנים,הוולגרים,הצבועים,המנותקים,
רפי המוח וחסרי המודעות העצמית שלהם.

פוסט של אדם שאין לו מושג בתנועת הליכוד. הליכוד מפלגה דמוקרטית ביבי הפסיד הרבה מאבקים בתוך התנועה במהלך השנים כי ככה זה דמוקרטיה ביבי הפסיד במרכז הליכוד על בחירת המחוזות ביבי הפסיד כמה פ... המשך קריאה

פוסט של אדם שאין לו מושג בתנועת הליכוד. הליכוד מפלגה דמוקרטית ביבי הפסיד הרבה מאבקים בתוך התנועה במהלך השנים כי ככה זה דמוקרטיה ביבי הפסיד במרכז הליכוד על בחירת המחוזות ביבי הפסיד כמה פעמים שנציגים שלו לא נכנסו דרך המחוזות כי ככה זה בדמוקרטיה. תמיד יהיו לא מרוצים אבל בסוף הליכוד מיישר קו עם היו'ר הנבחר ומי שמכריע אלו המתפקדים אז אם ישנם שלא מרוצים אז מה? בסוף היו'ר הנבחר ישאר ויקבל תמיכה גדולה כל עוד ירצה ככה היה מקום התנןעה וראיה לכך שזה מצליח והליכוד היא מפלגת השילטון היחידה שקיימת היום ומחזיקה בשילטון מ77 עם מכות בכנף מידיי פעם. מפלגת העבודה עורפת את ראשיה של המנהיגים כל כישלון לאן הגיעו כולם יודעים. אז אל תתלהב אין בליכוד שום מרד ושום כלום ומי שלא מרוצה יכול ללכת.

הכתבה ממוענת לשמאלנים שונא נתניהו האיש שהביא גאווה למדינת ישראל בכל התחומים ,הכתבה מופנת אך ורק לשונאי ביבי ולאוזניהם הערלות בלבד ,הרי מסע ההכפשה והרדיפה נגד נתניהו היו כל כך אינטנסיבים... המשך קריאה

הכתבה ממוענת לשמאלנים שונא נתניהו האיש שהביא גאווה למדינת ישראל בכל התחומים ,הכתבה מופנת אך ורק לשונאי ביבי ולאוזניהם הערלות בלבד ,הרי מסע ההכפשה והרדיפה נגד נתניהו היו כל כך אינטנסיבים שאין לצפות ממי שנשבה בקלות בקסמי התעמולה על ערוצי הזוהמה שפתאום ישנה דעתו.

שלום ירושלמי.. הליכוד הינה מפלגה דמוקרטית, אין בליכוד מנכ"לים או עסק משפחתי בדומה לישראל ביתינו או כחול לבן או יש עתיד שם לפיד, גנץ, ליברמן הקימו מפלגה פרטית כדי להבטיח פרנסה בטוחה.. ור... המשך קריאה

שלום ירושלמי.. הליכוד הינה מפלגה דמוקרטית, אין בליכוד מנכ"לים או עסק משפחתי בדומה לישראל ביתינו או כחול לבן או יש עתיד שם לפיד, גנץ, ליברמן הקימו מפלגה פרטית כדי להבטיח פרנסה בטוחה.. וראו מה קרה לעופר שלח שהבהיל את לפיד..
כותרת מרושעת במקום לשבח את הדמוקרטיה בליכוד

עוד 564 מילים ו-12 תגובות
סגירה