לפיד: שר החוץ לא צריך להיות חלק מדיוני קבינט הקורונה

שקד: שוקלים לחסן אנשים מגיל 50; התו הירוק לא מונע הדבקה ● תם מושב הקיץ של הכנסת ● סמוטריץ': "מצעד הגאווה התניע את התפרצות הקורונה הזאת" ● גנץ: האיש מאחורי התקיפה בעומאן – מפקד יחידת הכטב"מים של משמרות המהפכה ● בעקבות הירי לצפון: צה"ל תקף בלבנון ● אפרת רייטן ושמחה רוטמן נבחרו לוועדה לבחירת שופטים

נפתלי בנט ויאיר לפיד בישיבת הממשלה, 19 ביולי 2021 (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
Marc Israel Sellem/POOL
נפתלי בנט ויאיר לפיד בישיבת הממשלה, 19 ביולי 2021

ח"כ אלי כהן מאשים: מאז מינויו של בנט לראש הממשלה יש כאוס מוחלט בכל הנוגע לקורונה. כהן קרא להתפטרות בנט ואמר: "הוא מתמהמה, לא מקבל החלטות ומנסה לרצות את כולם. התפקיד גדול עליו והוא לא מסוגל לנהל את המשבר".

הדברים נאמרו ברשת ב'.

על פי דיווחים, סגר של חודש עד חודש וחצי עד חודשיים על השולחן, והפרופסור אלי וקסמן שמייעץ לקבינט הקורונה לא נשמע כל כך אופטימי הבוקר בגל"צ. לדבריו "השרים הבינו שנדרשים צעדים חריפים, אבל לדעתי הם לא מבינים שהצעדים שננקטו לא מספיקים". עוד אמר וקסמן: "המגיפה תלויה בהתנהלות הציבור ובמגעים בין אנשים – צמצום של זה יביא לעצירתה. צריך ניהול מפורט של תו ירוק וסגול עם היערכות מתאימה מצד כל משרדי הממשלה. אם הציבור לא ישתף פעולה, לא תהיה ברירה לעשות סגר".

לדברי וקסמן – "כבר אי אפשר להשפיע על הצטברות החולים הקשים שנראה בשבועות הקרובים. לקראת סוף אוגוסט נגיע ל-800 מאושפזים במצב קשה. זו תוצאה של העובדה שנמנענו מלעשות פעולה משמעותית במשך 7 שבועות".

ח"כ יואב קיש שיתף את הדברים וכתב: "ממשלה כושלת. קיבלה מדינה מחוסנת ובחרה במודע לא לעשות דבר עד שנהיה מאוחר מדי. מחדל קורונה.

היום ייבחרו הנציגים בוועדה לבחירת שופטים, וברשת ב' מדווחים כי בקואליציה יש חששות בחלקים הימניים שלה – שחברים יצביעו עבור אוסמה סעדי מהרשימה המשותפת כמועמד האופוזיציה. אותם חברים בימינה ותקווה חדשה העבירו מסרים לחבריהם מגוש השמאל – שיצביעו לשמחה רוטמן, אורלי אבקסיס או שימנעו.

שרת הכלכלה והתעשייה וחברת קבינט הקורונה, אורנה ברביבאי, התייחסה בחדשות הבוקר לפרסום כי הסגר צפוי להימשך חודש-חודש וחצי בידיעות אחרונות. לדבריה "זה ממש לא נכון. משך הסגר לא נקבע, זה יהיה תלוי בתחלואה ובכמות המתחסנים. ישבתי בדיון, לא נקבע מועד לסגר. נאמר שאם תעשנה הפעולות הנדרשות ואם מספר המחוסנים יעלה, לא נצטרך להגיע לסגר".

שאלה: ראש הממשלה נפתלי בנט חזר וטען כי סגר זה כישלון. מה קרה פתאום?

ברביבאי: "ראש הממשלה לא מכתיב לזן הדלתא כיצד להתנהל. הוא עוקב אחריה יחד איתנו ואנחנו מקבלים החלטות בהתאם למציאות בפועל. ברגע שזן הדלתא הגיע והוא מדבק פי 1,000, אתה לא יכול להתעלם מהמציאות. זה מדבק, זה הורג, וצריך לקבל באחריות החלטות שגם אם הן לא פופוליסטיות, יש להן משמעות בהיבט בריאות הציבור".

בכלכליסט מדווחים כי משרד הביטחון מנסה לקדם מהלך של השתת "תוספת הרמטכ"ל" גם לעובדים עם הסכם של פנסיה צוברת בעלות של 400 מיליון שקל לשנה עם פרישתם. סך כל התוספת שצפויה לידון בבג"צ – מגיעה לעלות שנתית של 1.5 מיליארד שקל.

תקציב הפנסיות של צה"ל צפוי לעמוד השנה על 8 מיליארד שקל.

סגירה