אני האיש הלבן שדרעי חושב כי תקציב המדינה נבנה עבורו

אריה דרעי נושא דברים בישיבת הסיעה של ש"ס בכנסת, 19 באפריל 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
אריה דרעי נושא דברים בישיבת הסיעה של ש"ס בכנסת, 19 באפריל 2021

ח"כ דרעי, אני האדם הלבן. זה שלפי דבריך תקציב המדינה נכתב על ידי בני מינו ועבורם. אנשים לבנים, לפי מניפת הצבעים שלך, הם גם מדושני עונג. סך הכל שיפור לעומת מה שכבר נאמר עלינו: נושכי נשך, בעלי אפים ארוכים ושאר סימנים. .

מאחר שאתה מחלק את אזרחי ישראל לפי תורת השש בש, בוא ואספר לך על תולדות אדם לבן אחד, בן להורים לבנים, נשוי לאשה לבנה ואבא לילדים לבנים וחמודים. אדם לבן שקוראים לו אני.

רוב משפחתי ומשפחת אישתי הלבנה נשארו על אדמת גרמניה. לרובם אין בכלל קברים. מי ששרד עלה לכאן והתחיל חייו מאפס, נושא טראומות מהכואבות שספג המין האנושי.

רוב משפחתי ומשפחת אישתי הלבנה נשארו על אדמת גרמניה. לרובם אין בכלל קברים. מי ששרד עלה לכאן והתחיל חייו מאפס, נושא טראומות מהכואבות שספג המין האנושי

אחר כך סבתי הלבנה התגייסה להגנה. התפקיד שלה היה להעביר נשקים מתחת למזרן בעגלת אימי התינוקת. אבי הלבן (מסיביר) נשלח לפנימיה כי לא היה להוריו כסף לגדלו.

אני הלבן והמדושן הלכתי לגולני. שם שכבתי במארבים עם שחורים. גם בלוויות אני זוכר ארונות עטופים בכחול לבן, לא בשחור לבן.

אבי חלה מאוד. מאחר שלא היה לנו די כסף לניתוח פרטי, הוא חיכה לניתוח לב פתוח למעלה משנה ומת במהלך ההמתנה. הוא מת לבן וממש לא מדושן עונג. הוא מת כי לא היה לנו כסף. אחרי עשרות שנים ששירת בצה"ל. כל מה שהיה חסר לנו אז היה מעטפת מזומנים לאיש הנכון.

אותי לימדו לא להבחין בין שחור ללבן אלא בין ישר לעקום. בין אוהב לשונא. בין אנשים רעים הפועלים רק למען עצמם ובין אלה שמסייעים לכל דורש. מניפת הצבעים שלך לא היתה שם.

מימנתי את לימודיי בכספי. שטפתי שירותים בתחנות דרך (לפני תחנות הנוחות) מגרד שיירי צואה מיובשים ושלוליות שתן. בזמן שנשאר שמרתי בלילות באיזו חברת הייטק. אני הלבן והמדושן.

אבי חלה מאוד. מאחר שלא היה לנו די כסף לניתוח פרטי, הוא חיכה לניתוח לב פתוח למעלה משנה ומת במהלך ההמתנה. הוא מת לבן וממש לא מדושן עונג. הוא מת כי לא היה לנו כסף

כל חיי עבדתי, למדתי, מעולם לא לקחתי שוחד, לא הואשמתי בהעלמות מס. הדף שלי חלק ולבן. מעולם לא נתפסתי בשקר או לא אמרתי אמת.

אני בן 56. מטפל באימי החולה מאוד. חוסך בכל דרך, גר בבית שכור, נוהג ברכב ישן שלי. לא גר באחוזה ולא בדירת מיליונים בירושלים. אנחנו מאושרים. כי אני זוכר את דירת השיכון בה גרנו. את ארוחת הצהריים שכללה חלב קר עם אורז וסוכר. קראנו לזה "מרק חלב", או בפיך "מרק לבן". זה היה מזוננו. יין לבן לא היה בתפריט.

אני מאוד כועס עליך, אתה מלהיט את חסידיך נגד אחיהם, משרה שנאה, נותן סימנים, בורא סטיגמות. זו לא דרך התורה ודרך האל. זו אולי הסיבה שהאל שולח אותך לשבת מאחורי סורג ובריח, ואינך לומד כנראה.

זו דרכו של אסיר לשעבר העומד בפני משפט ורוצה לשמור על כוחו האלקטורלי. הלבנים אינם שונים מהשחורים. אל תהפוך אותנו לדרום אפריקה ואל תחזיר אותנו לסיוטי הרכבות והמשלוחים.

התקציב הזה נבנה עבור כולנו. לראשונה אין בו מגזרים מועדפים, לבד מאלה שהופלו כאן לרעה בלי קשר לצבע עורם: קשישים, בעלי צרכים מיוחדים, נשים מוכות, חסרי דיור ועוד.

כל חיי עבדתי, למדתי, מעולם לא לקחתי שוחד, לא הואשמתי בהעלמות מס. אני בן 56. מטפל באימי החולה מאוד. חוסך בכל דרך, נוהג ברכב ישן שלי וגר בבית שכור, לא באחוזה או בדירת מיליונים בירושלים

לא קיבלת את ליטרת הבשר האוטומטית שלך כי אתה שווה בין שווים, אבל יש לך גם תכונה נוספת. אתה אדם רע.

אייל פרדיס הוא מרצה לתקשורת ויועץ אסטרטגי. לשעבר יועץ בכיר לשר משה שחל בממשלת רבין ז"ל, דובר ההסתדרות הכללית, מנכ"ל עיריית עפולה, שדרן ופרשן פוליטי. מתגורר בקרית טבעון

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
כמה חבל שנאת חינם שמופצת. הלב מתפוצץ מכאב. לא למדנו עדין ממגפה הקורונה בעולם בגלל זילזול בטבע ובאנושות. אנשים תהיו עם לב פתוח ודמעה בעיניים כלפי החלשים והזקוקים לחיבוק חם ואהבה. תמחקו א... המשך קריאה

כמה חבל שנאת חינם שמופצת. הלב מתפוצץ מכאב. לא למדנו עדין ממגפה הקורונה בעולם בגלל זילזול בטבע ובאנושות. אנשים תהיו עם לב פתוח ודמעה בעיניים כלפי החלשים והזקוקים לחיבוק חם ואהבה. תמחקו את מפיצי השיטנה ואל תתנו להם במה.

עוד 534 מילים ו-3 תגובות
סגירה