מנותקים, נמאסתם

צילום מסך מכתבה של ערוץ 13 על "פתיחת הטיסות לדובאי והביקוש הרב לחבילות נופש וטיסות ליעד בקרב הקהל הישראלי".
צילום מסך מכתבה של ערוץ 13 על "פתיחת הטיסות לדובאי והביקוש הרב לחבילות נופש וטיסות ליעד בקרב הקהל הישראלי".

השנה וחצי האחרונות המחישו לרבים מאיתנו את התרחקות גופי התקשורת מהציבור, את חוסר העניין שלהם במה שמתרחש ברחוב הישראלי ואת המסירות הבלתי מתפשרת שלהם לבעלי אינטרסים. במילים אחרות ופחות מכובסות "הון-שלטון".

השנה וחצי האחרונות המחישו לרבים מאיתנו את התרחקות גופי התקשורת מהציבור, את חוסר העניין שלהם במה שמתרחש ברחוב הישראלי ואת המסירות הבלתי מתפשרת שלהם לבעלי אינטרסים

"כשאתה עובד בחדשות, ויוצא כל יום לשטח, אתה פוגש את כל עם ישראל. לטוב, לרע, לקשה, למשמח, פוגש אנשים שנוגעים לך בלב, שמשאירים חותם".

המשפט הזה נלקח מדבריה של נגה ניר-נאמן, כתבת הצרכנות של ערוץ 13, לאחר הביקור שלה בדוכן פלאפל של יובל כרמי, בשיאו של הסגר הראשון. האייטם של ניר-נאמן לא השאיר עין אחת יבשה למי שצפה ובצדק, גם לא את שלה, כפי שניתן לראות בעת הכנת הכתבה.

לא עברו מספר שעות משידור האייטם ונתניהו (יו"ר האופוזיציה היום וראש הממשלה באותם הימים), התקשר למר כרמי, וכהרגלו עשה מזה קרקס תקשורתי עם הבעת אמפטיה וכל מיני סיסמאות ריקות מתוכן על כמה אכפת לו וכמה הסיפור נגע לליבו.

אך הסיפור פה אינו נתניהו אלא כוחו של אייטם כזה להביא ללחץ ציבורי על הממשל וממחיש ש"חדשות" בכל מובן המילה יכולות לעשות שינוי מהותי וחברתי. האייטם גם ממחיש את העובדה המצערת שמאז מהדורות החדשות עשו אחורה פנה והחליטו להפוך לצהובות, בינוניות, חסרות מעוף, וללא טיפת נחישות או נשכנות. ולראיה, איננו יודעים אם דוכן הפלאפל של יובל כרמי שרד את השנה האחרונה.

הסיפור פה אינו נתניהו אלא כוחו של אייטם כזה להביא ללחץ ציבורי על הממשל וממחיש ש"חדשות" יכולות לעשות שינוי מהותי וחברתי. האייטם גם ממחיש את העובדה המצערת שמאז מהדורות החדשות עשו אחורה פנה

את האמירה של הגברת ניר-נאמן שהוזכרה לעיל, החליפו כתבות מגזין כדוגמת "חופשה ביוון" או עידוד מסיבי של חבילות לאמירויות בהמשך להסכמי אברהם, תוך התעלמות מוחלטת ממדינות אדומות וללא טיפת אחריות עיתונאית לעובדה שאנשים מובטלים, ללא הכנסה, פושטי רגל או היו כלואים עד לא מזמן בידי ממשלה לא מתפקדת שלא העבירה תקציב מדינה.

נוספו לכך אמירות מנותקות של מנחות בכירות (שהשכר שלהן חלילה לא נפגע), למורי ישראל שהם צריכים "להיכנס מתחת לאלונקה", ללא ביקורת חריפה על חוסר תפקוד שר החינוך דאז (גלנט), שהעז לתת לעצמו ציון 90 בשידור, כשילדי ישראל סובלים מקשיי חיברות, השמנת יתר, חוסר פעילות גופנית, קשיי למידה ועוד.

רגע מזוקק הממחיש את ניתוק התקשורת היה הסיקור של אורי משגב ואילן לוקאץ' על מחדל נתב"ג וועדת החריגים של משרדי הבריאות והפנים וכל הרפש שמגיע יחד עם זה. סיקור שהרגיש חריג, כי התרגלנו לזה שהתקשורת פשוט לא עושה את המוטל עליה.

שנה וחצי לתוך האירוע ההסטורי המתגלגל שבו אנחנו חיים, עם שתי מערכות בחירות ומלחמה פנימית וחיצונית, התקשורת הישראלית ממשיכה להיות סוכנת כאוס והפחדה כשהיא מדברת על סגר שהולך לקרות, למרות שהממשלה הנוכחית עושה הכל להימנע ממנו.

שנה וחצי לתוך האירוע ההסטורי המתגלגל שאנו חווים, והתקשורת הישראלית ממשיכה להיות סוכנת כאוס והפחדה כשהיא מדברת על סגר שהולך לקרות, למרות שהממשלה הנוכחית עושה הכל כדי להימנע ממנו

פאנל חדשותי מנוהל בסבר פנים חמורות, לא מפסיק לספר לצופים כמה מצבנו רע מבחינת שרשרת ההדבקה, עם קורטוב של דה-לגיטמציה לתושבים בדמות "פצצות מתקתקות", אך לא מספר כמה מצבנו רע מבחינה כלכלית. צדיק אחד בשם ערד ניר מעז לומר בקול צלול, ללא מורא ומשוא פנים שעל התקשורת לסקר את שני הצדדים, תוך סיכון לקטילה מהקולגות שלו באולפן, או כמו שכינו אותו: "נביא זעם".

שרת חינוך חדשה יושבת באולפן ומתעקשת לספר על קשיי הילדים, על כל אותן בעיות שציינתי קודם והמראיינת שואלת אותה על מה היא אמרה על ראש הממשלה ועל הדרג הרפואי במשרד הבריאות, במקום לשאול על חינוך ולחזק את דבריה עם אייטם על ילדים בישראל באוגוסט 2021, תוך שיקוף הבעיות שהם מתמודדים איתם וההשלכות.

אז כן אנשי תקשורת יקרים, אתם מנותקים ונמאסתם; עד כדי כך שאזרחים ללא הכשרה עיתונאית מזהים את חוסר המקצועיות שלכם ומצליחים לפרק כל ספין שמשודר בטלויזיה. בפרפרזה לדבריה של נגה ניר-נאמן, אתם אולי עובדים בחדשות אבל לא יוצאים כל יום לשטח ולא פוגשים את כל עם ישראל. לא לטוב, לא לרע, לא לקשה ולא למשמח, לא פוגשים אנשים שנוגעים לכם ללב ואף אחד לא מותיר בכם חותם.

הגר סידס היא כותבת תוכן ופובליציסטית במגוןן תחומים; אוכל, אופנה, תיירות, אקטואליה ופוליטיקה. הכתיבה מאפשרת לה להעביר את מה שהיא מרגישה וחושבת באופן הטוב ביותר, גם בסוגיות מורכבות יותר כמו רווקות, הגירה, יחסים בינלאומיים ואקטואליה בשילוב סאטירה, הומור וסרקסזם.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 632 מילים ו-4 תגובות
סגירה