בא לקלל, יצא מחסן

המתקפה של הרב בן-ציון מוצפי על אחד מתלמידיו שיצא נגד חיסוני הקורונה זיכתה את הרב המוערך בפרסום חוצה מגזרים - ותרמה להגברת המודעות בעד חיסונים בחברה החרדית יותר מכל נאום, מאמר או הסבר מלומד של משרד הבריאות ● ח"כ מלכיאלי לזמן ישראל: "הרב עשה שירות לאלפי אנשים ששמעו אותו ורצו או ירוצו להתחסן, אם הם עדיין מהססים" ● פרשנות

הרב בן-ציון מוצפי בביתו, דצמבר 2017 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
הרב בן-ציון מוצפי בביתו, דצמבר 2017

מתקפה קשה, קצרה ומתוקשרת בשפת רחוב של הרב בן-ציון מוצפי, רב בכיר ומוערך, על אחד מתלמידיו תרמו לחיסונים המוניים הרבה יותר מנאומים, מאמרים, איומים או הסברים מלומדים של מומחי משרד הבריאות.

"הרב עשה שירות לאלפי אנשים ששמעו אותו ורצו או ירוצו להתחסן, אם הם עדיין מהססים", אמר אתמול ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס לזמן ישראל.

האירוע, המקום, העיתוי, היציאה הוויראלית של הרב ותגובת המתפללים עשו את הדרמה הגדולה, שלא זכורה כמוה מאז הנאומים הצבעוניים של הרב עובדיה יוסף.

הרב הוא בן-ציון מוצפי, אחד מרבניה הבולטים של ש"ס, ובין גדולי הפוסקים הספרדיים. המקום הוא בית הכנסת היוקרתי מוסאיוף בשכונת הבוכרים בירושלים, שאין בו מקום לכל נואם, אלא לרבנים חשובים בלבד, ומכאן שכל מילה שם נחשבת מאד.

רק רבנים בסדר גודל של הרב עובדיה, הרב יצחק כדורי, הרב שלום משאש, הרב מרדכי אליהו, הרב שבתאי אטון וגאוני הדור האחרים נתנו שיעורים באולם המרכזי בבית הכנסת והקהילו אלפים.

בית הכנסת מוסאיוף בשכונת הבוכרים בירושלים. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
בית הכנסת מוסאיוף בשכונת הבוכרים בירושלים. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

בשיעור ביום ראשון אחד מתלמידיו של הרב מוצפי יצא נגד חיסוני הקורונה. הרב מוצפי, שנחשב בדרך כלל איש נעים הליכות, התפרץ נגדו בסגנון שמתאים לשוק הבוכרים הסמוך לבית הכנסת. "אתה מג'נון, רשע, רוח' מן הון, יאללה, לך מכאן", קרא הרב וסילק אותו מהמקום.

התלמיד עוד ניסה לעורר ויכוח דתי ופילוסופי. הוא טען כי החיסון הוא מסוכן ו"אני סומך על הקדוש ברוך הוא". הדברים לא עשו הרבה רושם על הרב, שתבע ממנו לצאת החוצה. באותו רגע לא היה לתלמיד סיכוי. הנוכחים התייצבו כמובן לצד הרב, ואם המורד לא היה עוזב את המקום היו מגרשים אותו בכוח. חד וחלק.

מישהו צילם את האירוע והפיץ ברשתות החברתיות. אין חרדי, בעיקר בקרב אנשי ש"ס, שלא ראה את הקליפ יוצא הדופן. הרב מוצפי גזר בדבריו גזרה גם על כל מי שעדיין לא מתחסן והוא כמו אותו הרשע ממוסאיוף. ההשפעה הייתה גדולה בקרב הציבור החרדי-ספרדי, לפחות על פי הבדיקה שלי.

גבר חרדי מקבל חיסון נגד וירוס הקורונה בירושלים. 12 בינואר 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
גבר חרדי מקבל חיסון נגד וירוס הקורונה בירושלים. 12 בינואר 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

הרב מוצפי, שאינו איש ציוני ובכלל לא בטוח שהוא עצמו הולך לקלפי ביום הבחירות, התייצב בכל הכוח לצד הממסד ומשרד הבריאות ונלחם בכל סרבני החיסון.

מעבר לזה, בראיון אמש לערוץ 12 הוא המשיך את הקו המיליטנטי העצמאי שלו נגד האווירה ברחוב החרדי לקראת אפשרות של סגר בימי החגים. הוא דרש להתפלל מחוץ לבתי הכנסת עם מסכה. הוא לא ראה בזה פגיעה בציבור המאמין. להיפך.

אגב, בתחילת ימי הקורונה, לפני שהגיעו החיסונים, הציע הרב מוצפי לחזק את המערכת החיסונית באמצעות צמחי הלבונה והציפורן. אתמול, בעקבות התקרית במוסאיוף, התעוררו ויכוחים בכמה מקומות גם סביב השאלה על מי צריך לסמוך, והתשובה הנחרצת של הרבנים היא על הרופאים, שהם שליחי שמיים.

"הרופא הוא שליח. לצדו עומד מלאך ואנחנו מתפללים אליו שהרופא חלילה לא יעשה טעות", הסביר הרב בועז נאקי.

הרב בן-ציון מוצפי (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
הרב בן-ציון מוצפי (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

מוצפי מחזיק אתר אינטרנט מושקע, ויש לו תוכנית שאלות ותשובות ברדיו "מורשת" ב-18 השנים האחרונות, יחד עם הסופר אבישי בר אושר. התוכנית זוכה לתפוצה עולמית. הרב מוצפי נחשב בקיא מאין כמוהו בספר הזוהר ובתורת הקבלה, והתשובות היסודיות שלו לשאלות מיידיות בשידור מעוררות התפעלות.

אך כל מפעל החיים הזה לא פרסם את הרב כמו נזיפה אחת – אמנם גסה ושנויה במחלוקת, אבל חשובה מאין כמוה.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
החיסונים זה טוב ונכון. מי שמתנגד אליהם יוצר בעייתיות, אך ניתן להבין חלק מהמתנגדים לחיסונים, רק לא כדאי להבין את חובבי הקונספירציות ההזויים - המעופפים האלה זה מסטולים טבעיים, אפילו מסוכנ... המשך קריאה

החיסונים זה טוב ונכון. מי שמתנגד אליהם יוצר בעייתיות, אך ניתן להבין חלק מהמתנגדים לחיסונים, רק לא כדאי להבין את חובבי הקונספירציות ההזויים – המעופפים האלה זה מסטולים טבעיים, אפילו מסוכנים לעיתים

עוד 464 מילים ו-1 תגובות
סגירה