הלוויה פוליטית ושתיקת נתניהו

הלווית החייל בראל חדריה שמואלי, צילום מסך מתוך ערוץ 13
הלווית החייל בראל חדריה שמואלי, צילום מסך מתוך ערוץ 13

אי אפשר להתווכח עם הורים שכולים. לא עם כאבם ולא עם זעמם. ובכל זאת הלוויתו של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי הייתה אירוע שונה מכל מחאת הורים שכולים.

אי אפשר להתווכח עם הורים שכולים. לא עם כאבם ולא עם זעמם. ובכל זאת הלוויתו של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי הייתה אירוע שונה מכל מחאת הורים שכולים

הדברים נאמרו כבר בשלב שהיה פצוע ונאבק על חייו. האשמות קשות ש"הפקירו את הילד" ועכשיו דרישה לחקירה בלתי תלויה מחוץ לצבא לגבי נסיבות האירוע בו נהרג.

כל אלה מלווים בהפגנות פוליטיות נגד רה"מ בנט וצעקות גנאי כאילו בנט אחראי אישית למותו ודמו של בראל על ידיו של בנט. כולל צילום שמזכיר את אירוע הלינצ' ברמאללה. אבל בתמונה מופיע בנט וידיו מגואלות בדם.

הקונוטציה קופצת לימי ההפגנות נגד רבין. שלטים של רבין בכאפייה ורוחץ ידיו בדם, הפגנות עם ארון מתים וחבל תלייה ובדם ואש את רבין נגרש. אחר כך רצחו את רבין.

אחרי ההלוויה הזו עלולים לרצוח את בנט.
הזרע כבר נזרע. מעכשיו הכל תלוי בכישוריהם של אנשי היחידה לאבטחת אישים בשב"כ.

אי אפשר למתוח ביקורת על הורים שכולים ובכל זאת צריך לומר. בראל שמואלי לא הופקר. מדחת יוסף הופקר בקבר יוסף למותו, כאשר כל צמרת צה"ל עומדת מעל ומחכה לחילוץ של כוחות פלסטינים.

בראל שמואלי היה לוחם ישראלי, חמוש בחגור ונשק, שלחם בעמדת ירי מול הפגנות הפלסטינים בגדר הגבול. הוא לא היה ילד בן 4.

זה שאחד הפלסטינים הגיע חמוש באקדח מתחת לעמדה בלי שבראל יכול היה להבחין בו, וירה לתוך חרך הירי ופגע בבראל, זה לא מחדל של בנט. זה אירוע לחימה שצהל צריך לתחקר ולבדוק. אבל במה זה קשור להנחיות או מדיניות של רה"מ בנט?

זה שאחד הפלסטינים הגיע חמוש באקדח מתחת לעמדה בלי שבראל יכול היה להבחין בו, וירה לחרך הירי ופגע בבראל, זה לא מחדל של בנט. זה אירוע לחימה שצהל צריך לתחקר

אלא שתעשיית הכזבים והתעמולה הימנית לא בוחלת בשום טיעון מופרך ושקרי ככל שיהיה כדי להסית ולנסות להשיג הישג פוליטי.

ילד בן 6 נשכח ע"י הוריו במכונית, ומירי רגב מאשימה את השרה מיכאלי במותו.

כך גם האשימה את גנץ במותו של ילד דניאל טרגרמן: "אקורד הסיום של הרמטכ"לות שלו היה צאו לקטוף כלניות, ודניאל טרגרמן, הילד הקטן בן הארבע נהרג", אמרה רגב ב 2018.

כך גם הטענה כלפי בנט.

במבצע צוק איתן נהרגו עשרות חיילים באשמתו של נתניהו. למשל, כאשר כספים אדירים הלכו לרכש צוללות מיותרות, ואילו נגמשים ישנים ולא ממוגנים, בשל סדר עדיפויות תקציבי,  נכנסו ללחימה וספגו פגיעות ישירות בשג'אעיה.

סדר עדיפויות של תקציב זה עניין מובהק הנמצא באחריות רה"מ. התארכות הלחימה בצוק איתן היא באחריות רה"מ. ההדלפה שצהל לא ייצא לכבוש את עזה, יצאה מלשכת רה"מ. אבל שום הורה שכול לא קרא בהלווית בנו לנתניהו להתפטר בגלל מותו של בנו.

במבצע צוק איתן נהרגו עשרות חיילים באשמת נתניהו. למשל, כשכספים אדירים הלכו לרכש צוללות מיותרות, ואילו נגמשים ישנים ולא ממוגנים נכנסו ללחימה וספגו פגיעות ישירות

במלחמת לבנון הראשונה החלו הפגנות מול ביתו של בגין ובהן ספרו את החללים. אבל שום הורה שכול לא קרא בהלווית בנו לפטר את בגין בגלל מות בנו במלחמה. גם מי שחשב שזו מלחמת ברירה מיותרת, כתב ואמר את מחאתו אחרי הלוויה.
הלוויתו של בראל שמואלי הפכה למפגן תעמולה פוליטית כי נפלו כל הערכים והמגבלות על השיח בישראל.

ים השקרים ואוקיינוס דברי הבלע שהנחיל שלטון הימין של נתניהו וחנפניו, הציף את הרשתות ואת המוחות ואת הדמוקרטיה כולה בנוזל עכור. כבר אי אפשר לנהל שום דיון בלי השפעת הקיצונים ביותר על השיח. ועכשיו גם הורים שכולים נושאים דברים פוליטיים בהלווית בנם.

"בנט יושב עם ראש חמאס", קראה אימו של בראל שמואלי בליל ההלויה. מנסור עבאס אינו ראש חמאס.

הדברים האלה הם פשוט דברי בלע שקריים. הסתה לשמה.

"תוותר על המקום שלך" קוראת האם למי שנבחר בידי רוב חברי הכנסת לראשות הממשלה. האם בנה חשוב ויקר יותר מאלפי משרתים אחרים שהוריהם הצביעו בעד הממשלה הזו?

הלווית החייל בראל חדריה שמואלי, צילום מסך מתוך ערוץ 13
הלווית החייל בראל חדריה שמואלי, צילום מסך מתוך ערוץ 13

ואת מי מציעה האם לראשות הממשלה? זה הרי ברור לכולנו ללא דיבור מיותר. האב הרי הקליט לפני שבוע שיחה עם בנט שהתקשר לברר את שלום בנו הפצוע אנושות, והשיחה הועברה מיד לפעיל ימין ברשתות החברתיות כדי לנגח את בנט. האם יש בישראל איזה מתכון למניעת פגיעת מחבלים בחיילים?

אי אפשר להתווכח עם הורים שכולים. אבל הורים שכולים צריכים לפחות לערב אחד – נורא ככל שזה נשמע –  לכבד את הלווית בנם ולשמור את זעמם ליום שאחרי. מתנגדיו הפוליטיים של רה"מ והממשלה הנכחית, צריכים לשאול את עצמם אם היו נוהגים כך גם כלפי רה"מ שהם תומכים בו.

"בנט יושב עם ראש חמאס", קראה אימו של בראל בליל ההלוויה. מנסור עבאס אינו ראש חמאס. אלה דברי בלע שקריים. "תוותר על המקום שלך", היא קוראת למי שנבחר בידי רוב החכ"ים לראשות הממשלה

אחרי הכל במשמרת של נתניהו נרצחו שלשה נערים בגוש עציון ואחר כך יצא צה"ל לצוק איתן ואיבד עוד עשרות חיילים. במשמרת של נתניהו אירעו שורת פיגועים בירושלים, בדיזינגוף, וילדים נהרגו מפגיעת רקטות מעזה וגם אזרחים בוגרים נפגעו מרקטות בערי הדרום. האם מישהו צייר את נתניהו עם ידיים מגואלות בדמם?

לא היו הלוויות פוליטיות נגד נתניהו במקרים הללו. נתניהו יודע זאת ושותק אי שם על אי המיליארדרים שלו.

אבל יתכן שכמו שנהג מאז ומעולם, הוא לא ידע ולא שמע גם את ההסתה נגד בנט ולא ראה ולא שמע מה קרה בהלויית בראל שמואלי זכרו לברכה.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
עוד 805 מילים ו-2 תגובות
סגירה