בלי תנאים מגבילים

דיווח על האב מקרית גת שדקר למוות את בנו, צילום מסך מ"כאן 11"
דיווח על האב מקרית גת שדקר למוות את בנו, צילום מסך מ"כאן 11"

מזמן לא הזדעזעתי כך. איש העסקים מקרית גת, חסיד גור, שרצח את בנו בן ה-14 בדקירות סכין לפני חמישה חודשים – ישוחרר ל ב י ת ו בלי תנאים מגבילים. יעצרו ההליכים נגדו "בגלל נסיבות מקילות".

מזמן לא הזדעזעתי כך. איש העסקים מקרית גת, חסיד גור, שרצח את בנו בן ה-14 בדקירות סכין, לפני חצי שנה – ישוחרר לביתו בלי תנאים מגבילים. יעצרו ההליכים נגדו "בגלל נסיבות מקילות"

שמעתם על רוצח ששוחרר אחר פחות מחצי שנה בלי תנאים מגבילים? הוצאה חוות דעת  פסיכיאטרית (לא הייתי מהמרת על רבע מכספי על היושר שבו הוצאה, אבל נניח אפילו שכן) שהאיש אינו כשיר לעמוד לדין. שבועיים לפני הרצח הנורא, קיבל האיש MDMA ממטפל דתי-לאומי ובהמשך חווה התקף פסיכוטי שגרם לרצח. המטפל עצור ויועמד לדין, כנראה כאחראי לרצח. שמעתם על אנשים שרוצחים אחרי MDMA? איפה המוסדות הסגורים המתאימים למי שרצח ואינו יכול לעמוד לדין?

כאשר הרב ליצמן עשה תרגילים שונים כדי לדחות את הסגרתה של הפדופילית מלכה לייפער לאוסטרליה – רעשה המדינה, והוא אמור להיות מואשם. וכאן? מה קורה כאן? האם מישהו נגע באי אילו חוטים ואיפשר את השחרור המחריד הזה?

ילדתו בת ה-12 של הרוצח ראתה אותו דוקר את אחיה בשנתו. היא זעקה זעקות אימים וניסתה בכוח להניאו. אשתו התקשרה למשטרה וסיפרה שבעלה דוקר את בנה שוב ושוב. הורו לה להנעל בחדר עם הילדים כדי שמסע הרצח לא ימשך.

האיש הסתובב בקהילה, עסק ביבוא והצליח בעסקיו. באותו ערב הוא היה אצל רב (לפי עדות הרב) ואמר ששומע קולות שקוראים לו להרוג את בנו (מי שולח אדם כזה הביתה?).

ילדתו בת ה-12 של הרוצח ראתה אותו דוקר את אחיה בשנתו. היא זעקה זעקות אימים וניסתה בכוח להניאו. אשתו התקשרה למשטרה וסיפרה שבעלה דוקר את בנה. הורו לה להנעל בחדר עם הילדים

נכון, האשה "משתוקקת שיחזור הביתה". הילדים "מבקשים שישוב". פה מתחילה אי השפיות לדעתי. כחרדית, אני מאמינה שהקהילה הכתיבה לאשה ולילדים מה לומר ומה לרצות. מחבקים אותם חזק, מתארים איזה אבא מקסים הוא, וכמה מישהו אחר ורשע אשם בכך שהוא היה בהתקף ורצח את הנער.

תחשבו עליהם, על הנדוס התודעה. תחשבו על כל ילד וילדה אחרים בקרית גת. על הפחד שעלול להשאר אצלם בעקבות המקרה מפני ההורים, במקום שאמור להיות הכי מוגן. אולי גם אבא שלהם יקבל ממישהו סם וידקור אותם אחרי שבועיים? אולי אמא? אולי אם לא יקומו בזמן לתפילה או לא ילמדו מספיק, תעלה חמת האב עליהם?

לענישה יש גם מימד הרתעה ומימד הרגעה לציבור. אם רוצח נכלא לשלושים שנה בבית סוהר או במוסד סגור, הציבור יודע שיש מחיר לפשע, שיש עונש קטלני ומרתיע, ואפשר להרגע שסיפור כזה לא יחזור על עצמו. אבל אם הוכרז על "נסיבות מיוחדות" והרוצח שב הביתה – למה שזה לא יקרה שוב שם או בבתים אחרים?

האם הוכח שהחלים ממצבו הנפשי המעורער? האם בצירוף נסיבות מיוחד חדש זה לא עלול לקרות שוב? האם הוכח שהמסוכנות לא תחזור על עצמה? עברו רק חמישה חודשים מאז הרצח. האם ילדיו בטוחים לצידו בשנתם בעתיד או שגם הם עלולים להדקר בהתקף פסיכוטי נוסף?

בקהילת גור יש משבר מזה קרוב לשנתיים עקב קהילת פורשים גדולה בהנהגתו של בן דודו של הרבי. גור קבעה שאסור לדבר עם הפורשים, לא להשתתף בשמחותיהם, כולל אם אלו אחים, יש להתנכל אליהם ולהתייחס אליהם כאל עוכרי ישראל.

משפחות נקרעו, הורים מתנכרים לילדים, נערים מתנכרים להוריהם ועוזבים את הבית. למה? כי אנשים רוצים רב אחר. טובים, יראי שמים, שומרי תורה ומצוות, רק אוהבים יותר רב אחר – מנודים. אבל האבא שרצח את בנו, הוא יתקבל באהבה על ידי משפחתו, "בגלל נסיבות מקלות".

תחשבו על הנדוס התודעה ועל ילדי קרית גת. על הפחד מפני מה שעלול להתרחש במקום שאמור להיות הכי מוגן. אולי גם אבא שלהם יקבל ממישהו סם וידקור אותם? אולי אם לא יקומו בזמן לתפילה?

איך תתלונן נערה חרדית על אונס בידי קרוביה, אם גם במקרה שיאמינו לה ויעצרו את האנס האב או הדוד או הסבא – הוא ישתחרר בכזו קלות? איך יתלונן ילד חרדי על מורה פדופיל, אם גם במקרה שיאמינו לו ומורה יעצר, הוא ישתחרר במהירות?

האמנם אין דין ואין דיין בישראל?

אסתר קופמן, בת 43. מזכירה בבית ספר באזור המרכז, ואם לשבעה ילדים. השתיים הגדולות נשואות והיא כבר סבתא. אוהבת מאד לשחות, בעיקר חתירה, פעם חלמה להיות מדריכת שחיה. כנראה לא יקרה בגלגול הזה. הגדרת הזהות הראשונה שלה, בעיני עצמה, היא 'אשה'. לפני אמא, לפני חרדית. קודם כל אשה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
4
האם המטפל שמו נחום פצ'ניק ? לפי הכתבה הזו ככה נראה. מילא אני מבין את האינטרס של גור לכסות על הרוצח מכיוון שהוא מכר להם שהבן הזה רצה ללכת ללמוד אצל הגר"ש ולפי ההיגיון הגוראי דינו גם ככה... המשך קריאה

האם המטפל שמו נחום פצ'ניק ? לפי הכתבה הזו ככה נראה.

מילא אני מבין את האינטרס של גור לכסות על הרוצח מכיוון שהוא מכר להם שהבן הזה רצה ללכת ללמוד אצל הגר"ש ולפי ההיגיון הגוראי דינו גם ככה למיתה אז האב זכאי בעיניהם. כל זה טוב לגבי האבא, אבל למה המטפל גם מרוויח חסינות?

https://old.ch10.co.il/news/663832/?noamp=mobile

אינך מכירה את המקרה. ומדברת ומברברת את עצמך לדעת. אינני חסיד גור ואף מתנגד קשות לכל מה שקורה שם בשנים האחרונות. ובעל זאת. הקישור שאת עושה בין המקרה הטראגי הזה לבין המחלוקת שקורע... המשך קריאה

אינך מכירה את המקרה. ומדברת ומברברת את עצמך לדעת. אינני חסיד גור ואף מתנגד קשות לכל מה שקורה שם בשנים האחרונות. ובעל זאת. הקישור שאת עושה בין המקרה הטראגי הזה לבין המחלוקת שקורעת את הציבור שם הוא קישור נאלח!!! האב האומלל הזה הוא איש שכולו חסד ונתינה אין לך מושג כמה משפחות הוא החזיק מכספו

עוד 622 מילים ו-4 תגובות
סגירה