דיווח: סוהרת נרדמה בשמירה. המשטרה פרסה 200 מחסומים

מפקד מחוז צפון בשב"ס: "האסירים ניצלו כשל במבנה" ● בנט: "אירוע חמור, מחייב מאמץ כלל מערכתי של כוחות הביטחון" ● גנץ הנחה לתגבר כוחות במעברי הגבול והתפר ● בלינקן הזמין את לפיד לביקור בוושינגטון באוקטובר ● הרצוג: "מי ייתן שבשנה העברית החדשה תשקוט הארץ" ● הונגריה וסינגפור נוספו למדינות הכתומות ● בג"ץ אישר את מתווה הקואליציה להרכב ועדות הכנסת

  • שוטרים ליד המנהרה ממנה נמלטו אסירים ביטחוניים, כלא גלבוע, 6 בספטמבר 2021 (צילום: פלאש90)
    פלאש90
  • שוטרים ליד המנהרה ממנה נמלטו אסירים ביטחוניים, כלא גלבוע, 6 בספטמבר 2021 (צילום: פלאש90)
    פלאש90
  • המנהרה ממנה נמלטו אסירים ביטחוניים, כלא גלבוע, 6 בספטמבר 2021 (צילום: Flash90)
    Flash90
  • הפיר ממנו נמלטו האסירים בכלא גלבוע, 6 בספטמבר 2021 (צילום: Moshe Shai/FLASH90; שב"ס)
    Moshe Shai/FLASH90; שב"ס
  • השר לביטחון הפנים עמר בר־לב בחפ"ק אירוע הימלטות האסירים מכלא גלבוע, 6 בספטמבר 2021 (צילום: דוברות המשטרה)
    דוברות המשטרה
  • המנהרה ממנה נמלטו אסירים ביטחוניים, כלא גלבוע, 6 בספטמבר 2021 (צילום: Flash90)
    Flash90

נשיא המדינה יצחק הרצוג בירך באתר מעריב את אזרחי ישראל לקראת ראש השנה: "עלינו לחדש את ההבטחה שלנו – הבטחת היחד. הבטחת האכפתיות. מתוך היחד, נבנה בית משותף".

"ברגעים הללו אנו נפרדים משנה לא פשוטה, שנה של שברים, שנה של חוסר שקט, של כאבים גדולים, שמחות ושיאים. כיחידים וכעם אנו עומדים ניצבים מול השאלה 'איך השברים נאספים לכדי תקיעה גדולה ושלמה'. איך נצליח להגיע אל השנה הבאה עלינו לטובה כחברה, כעם, שלובי ידיים, איתנים וחזקים מכל שבר שלא יבוא; חזקים יותר מהכוחות שמבקשים להפריד בינינו; חזקים יותר מהכוחות של מבקשי רעתנו; שואפים אל על להיות הכי טובים שיש.

יצחק (בוז'י) הרצוג, המתמודד לנשיאות המדינה, בכותל המערבי, 1 ביוני 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
יצחק (בוז'י) הרצוג, המתמודד לנשיאות המדינה, בכותל המערבי, 1 ביוני 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

"צריך להיות לנו אכפת מהשותפות. צריך להיות לנו אכפת מהחיים, מהבריאות. צריך להיות לנו אכפת מהסביבה. צריך להיות לנו אכפת מהכאב של הזולת, גם אם הוא לא בן ה'מחנה' שלי. צריך להיות לנו אכפת מהשכן שמעבר לדלת, מהשכונה שמעבר לכביש, מהיישוב שמעבר לעמק. צריך להיות לנו אכפת מכל האנשים שמרכיבים את פסיפס הזהויות, האמונות והערכים שמרכיבים את החברה הישראלית.

"כפי שאמרתי בנאום ההשבעה שלי: מתוך האכפתיות, מתוך היחד, נוכל להוסיף ולבנות את הבית המשותף שלנו – המדינה היהודית והדמוקרטית – ולתקן יחד. רק יחד. מי ייתן שבשנה העברית החדשה תשקוט הארץ ויעלה בידינו לשמוט את הוויכוחים הפנימיים, את היריבויות, את הכעס, להרים את המבט ולראות שאנחנו בעצם לא כל כך רחוקים. שאין בינינו אלא מרחק הושטת היד".

שישה אסירים ביטחוניים, בהם מפקד גדודי חללי אל־אקצא לשעבר זכריה זביידי, נמלטו הלילה מכלא גלבוע, כך לפי הודעת שירות בתי הסוהר. על פי החשד, השישה הצליחו לחפור במהלך החודשים האחרונים מנהרה שהובילה אל מחוץ לכותלי הכלא.

לדברי בכיר בשב"ס, חקלאים שהבחינו בשישה סמוך לשדה חקלאי דיווחו למשטרה, וכך נודע להם על ההימלטות. כוחות גדולים של משטרה, שב"ס, צה"ל ושב"כ מבצעים חיפושים נרחבים באזור.

ממלא מקום נציב השב"ס לשעבר גונדר אשר וקנין בריאיון לגלי צה"ל הימלטות האסירים הביטחוניים: "כלא גלבוע הוא אחד מבתי הכלא המאובטחים ביותר בארץ, הוא גם מחזיק אסירים לתקופה יותר ארוכה והוא בנוי לזה. כנראה שהם מצאו יכולת להערים על הצוות. אסיר ביטחוני לא עושה כלום במהלך היום ולכן יש לו הרבה מאוד זמן לתכנן בריחה".

ההימלטות מכלא גלבוע: דובר המשטרה נצ"מ אלי לוי לגלי צה"ל – "חקלאים זיהו דמויות לא מוכרות באזור השדות, חשבו שמדובר בגנבים ודיווחו למשטרה. מהר מאוד הצליחו לעלות על זה שחסרים 6 אסירים, אנחנו כמשטרה עסוקים בסריקות ובסיוע בחפ"ק שהוקם במקום".

המנהרה אותה חפרו שישה אסירים ביטחוניים בכלא גלבוע
המנהרה ממנה על פי החשד נמלטו האסירים מכלא גלבוע 

חבר הכנסת איתמר בן גביר על ההימלטות מכלא גלבוע: "כשנותנים למחבלים תנאי כליאה של חמישה כוכבים לא פלא שהם גם בורחים מהכלא".

סגירה