דיווח: נתניהו נפגש עם גנץ והציע לו להתמנות לרה״מ מיד

מעל שלושה מיליון ישראלים התחסנו במנה השלישית ● בנט: בזכותכם כולנו בטוחים ובריאים, והמדינה פתוחה בחגים ● הורוביץ: כבוד לצוותים שלנו שעושים עבודה מדהימה ● בלינקן: יש להשתמש בהסכמי אברהם לקידום שלום בין ישראל לפלסטינים ● מיקי זוהר: "אנחנו באופוזיציה כי עשינו כל טעות אפשרית" ● אביר קארה: אתם באופוזיציה כי דאגתם לאדם במקום למדינה

בנימין נתניהו ובני גנץ במהלך דיון בפיקוד דרום, 11 במאי 2021 (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
עמוס בן גרשום/לע"מ
בנימין נתניהו ובני גנץ במהלך דיון בפיקוד דרום, 11 במאי 2021

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס למחקר על החיסון השלישי שהראה כי הוא מעלה פי 10 את ההגנה החיסונית: "אלה תוצאות מחקר מדעי מקיף שמתבסס על נתונים מישראל. המחקר הזה כבר הועבר למדינות נוספות, עם המלצה שלנו לחסן מוקדם ככל האפשר".

עקב הזינוק במספר הנדבקים בקרב השבים מאומן – בכירים במערכת הבריאות מותחים ביקורת חריפה בריאיון לאתר מעריב על ממונה הקורונה הפרופסור סלמאן זרקא. "הוא נסע לאומן כדי לנהל את המבצע ולמנוע הגעת נדבקים, אבל נכשל טוטאלית. הגיעו משם יותר מ־2,000 חולים".

"יש קושי אמיתי לקבל את מרותו, והוא מפעיל אותה לא מעט. יש מתיחות, והיא מורגשת. לפני שזרקא נכנס לתפקיד הייתה מעין אידיליה בין כל צמרת המשרד. לפניו היו שני פרויקטורים, וכל אחד מהם היה עילוי. עכשיו זה לא אותו הדבר. העבודה במחיצתו לא נעימה. אם תעשה סקר מי זה זרקא, 90% מהציבור לא יידע את התשובה. המינוי שלו הוא שגיאה ענקית.

מנכ"ל בית החולים זיו סלמאן זרקא (צילום: David Cohen/Flash90)
זרקא (צילום: David Cohen/Flash90)

ד"ר יואב ביחובסקי, מנהל היחידה לטיפול נמרץ קורונה בסורוקה, בריאיון לגלי צה"ל: "מתוך 13 חולים אצלנו – רק 2 מחוסנים, שניהם מבוגרים עם מחלות רקע קשות מאוד, והם קיבלו את הקורונה יחסית קל".

מנהל מחלקת קורונה בבית חולים השרון, ד"ר דרור דיקר, התייחס בריאיון לכאן רשת ב למחקר על יעילות החיסון השלישי: "אני מצדיע לחוקרים, אנחנו אור לעולם. כמעט באופן מוחלט רוב החולים שמתאשפזים – בגיל 20–90 – לא מחוסנים. זאת בעיה קשה, כי אנחנו רואים אצלם את המחלה הקשה ביותר שראינו בגלים הראשונים".

חולה קורונה מונשם במצב קשה במחלת הקורונה בבית החולים הדסה עין כרם, 1 בפברואר 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
חולה קורונה מונשם במצב קשה במחלת הקורונה בבית החולים הדסה עין כרם, 1 בפברואר 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

מבצע בדיקות האנטיגן: נציגי מד"א יחלקו היום (שישי) וביום ראשון ערכות בדיקה בחלק מבתי הספר, במקום שההורים יגיעו לקחת אותן, כך פורסם בכאן חדשות. המורים הם אלה שאמורים לסמן מי מהתלמידים קיבל את הערכה. בבתי ספר בהם לא תתבצע חלוקה, ההורים נדרשים לאסוף את הערכות בנקודות מד"א.

אב עורך לבתו בדיקת קורונה ביתית לפני חזרתה ללימודים, 31 באוגוסט 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אב עורך לבתו בדיקת קורונה ביתית לפני חזרתה ללימודים, 31 באוגוסט 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
סגירה