עלייה במספר החולים שבמצב קשה; 67% מהם לא מחוסנים

מנכ"ל משרד הבריאות אש על החלטת ה-FDA שלא להמליץ לכלל האוכלוסייה הבוגרת להתחסן במנת החיסון השלישית נגד קורונה: "ההחלטות שהתקבלו כאן תואמות את המצב האפידמיולוגי כאן"; בנט: "אני מעריך שה-FDA יאשר בהדרגה את הרחבת החיסון לעוד קבוצות גיל" ● בר-לב: ועדת הבדיקה לבריחת מהכלא לא תסתפק בבדיקת האירוע עצמו, אלא תבדוק גם "מכלול היבטים מערכתיים"

חולה קורונה מונשם במצב קשה במחלת הקורונה בבית החולים הדסה עין כרם, 1 בפברואר 2021, אילוסטרציה (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
אוליבייה פיטוסי/פלאש90
חולה קורונה מונשם במצב קשה במחלת הקורונה בבית החולים הדסה עין כרם, 1 בפברואר 2021, אילוסטרציה

טקס האזכרה השנתי לחללי מלחמת יום הכיפורים ייערך מחר בהר הרצל שבירושלים. בטקס ישתתפו נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה נפתלי בנט וסגן ראש הממשלה ושר הביטחון בני גנץ. הטקס יתקיים בהיכל הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל בשעה 11:00. השבוע מלאו 48 שנים לפרוץ המלחמה.

מומחי מנהל המזון והתרופות של ארצות הברית (FDA) המליצו אתמול לתת מנת חיסון שלישית נגד קורונה לבני 65 ומעלה ולמי שנמנה עם אוכלוסיות הנתונות בסיכון גבוה לחלות במחלה קשה. זאת לאחר שוועדת המומחים שללה את ההמלצה לחסן בחיסון שלישי כל מי שחצה את גיל 16.

שר הבריאות ניצן הורוביץ כתב בתגובה להחלטה בחשבון הטוויטר שלו כי "במסמך שהוגש על ידי מומחי ה-FDA לוועדה בארצות הברית נקבע באופן חד-משמעי שישראל היא הוכחה מובהקת שחיסון שלישי יעיל במאבק נגד הדלתא: הוא מעלה את רמת ההגנה בכל שכבות הגיל שקיבלו את החיסון והוא בטוח וללא תופעות לוואי משמעותיות ביחס למנה השנייה".

בראיון ל-ynet אמר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש: "חשוב להדגיש שאנחנו לא מזלזלים בהמלצת ה-FDA, אבל מצב התחלואה בישראל שונה מאשר בארצות הברית, וההחלטות שהתקבלו כאן תואמות את המצב האפידמיולוגי כאן ובמיוחד נוכח העובדה שאנחנו רואים באופן חד-משמעי ירידה בשיעור החיסוניות וההגנה, גם בקרב צעירים שהתחסנו לפני למעלה מחצי שנה במנה הראשונה והשנייה".

עוד אמר אש: "לא הופתענו בכלל, יש לזכור שההחלטה להתיר בוסטר לבני 65 ומעלה היא מתירנית יותר מההחלטה המקורית שאנחנו קיבלנו בזמנו, משום שהיא כוללת גם קבוצות סיכון. אם לא היו מאשרים בכלל שימוש בבוסטר – זה היה מפתיע אותנו".

יושב ראש תע"ל אחמד טיבי על הסרטון שבו נראה קצין בצה"ל דוחף מפגין –

שר הבריאות ניצן הורוביץ שב ומתייחס להחלטה שקיבלו אתמול המומחים שמייעצים למינהל המזון והתרופות של ארצות הברית –

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס: "אנחנו מקדימים את ארצות הברית, מה שהחליטו נכון רק עבורם, לא עבורנו". דבריה פורסמו ב"וואלה!".

סגירה