היועמ"ש: אין רדיפה או הטיה נגד ראש הממשלה

מנדלבליט הבהיר היום שההחלטה על כתבי אישום נגד נתניהו התקבלה על בסיס מקצועי ● "אין תפירת תיקים", אמר היועץ, והוסיף כי הוא "מקווה שהממשלה החדשה תכבד את מעמד מערכות החוק"

אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הבהיר היום (שני) כי ההחלטות על הגשת כתבי אישום נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בכפוף לשימוע, נעשו לפי שיקולים מקצועיים ולא מתוך הטיה כלשהי.

"אין פה חלילה רדיפה או תפירת תיקים", אמר היועץ, והוסיף כי הטענות על כך הן ניסיון להחליש את מערכת האכיפה. מנדלבליט הדגיש כי החלטותיו להגיש שלושה כתבי אישום בשוחד, מרמה והפרת אמונים מבוססות רק על חומר הראיות ועל השגת סיכוי סביר להרשעה.

מנדלבליט, שאמר את הדברים בכנס שהתקיים בפרקליטות מחוז צפון בנצרת עלית, אמור לקיים שימוע לנתניהו בתוך שלושה חודשים לאחר הבחירות. סנגוריו של ראש הממשלה עדיין לא אספו את חומרי החקירה אך לפי הודעתו, היועמ"ש לא יאפשר להם דחייה בשימוע. "אני רואה חשיבות רבה בקיום השימוע", אמר  מנדלבליט, והוסיף שהדבר תלוי גם ברצון של החשוד לקיים אותו.

היועץ הוסיף כי הוא רואה חשיבות רבה בכך שכולם שווים בפני החוק, לרבות ראש הממשלה, וכי פגיעה בעקרון הזה תחליש את ההגנה על אזרחי המדינה – לא פחות. הוא הביע תקווה שהממשלה החדשה תכבד את מעמד מערכות החוק והמשפט. זאת, על רקע האפשרות הממשית שהממשלה תפעל לחקיקה של פסקת ההתגברות.

 

 

עוד 174 מילים
סגירה