מתפטר בגלל חקירה פלילית שבה הוא חשוד

מפגינים באוסטריה נגד הקנצלר סבסטיאן קורץ לנוכח הפתיחה בחקירת שוחד נגדו (צילום: AP Photo/Lisa Leutner)
AP Photo/Lisa Leutner
מפגינים באוסטריה נגד הקנצלר סבסטיאן קורץ לנוכח הפתיחה בחקירת שוחד נגדו

החשד נגד קנצלר אוסטריה אינו הרעפת תקציבים לכלי תקשורת ספציפי תמורת סיקור חיובי אלא הרעפת תשלומים לאותו כלי תקשורת תמורת הטייה בסיקור.

העבירות בהן הוא חשוד הן שוחד והפרת אמונים.

החשד נגד קנצלר אוסטריה אינו הרעפת תקציבים לכלי תקשורת ספציפי תמורת סיקור חיובי אלא הרעפת תשלומים לאותו כלי תקשורת תמורת הטייה בסיקור. העבירות בהן הוא חשוד הן שוחד והפרת אמונים

חזקת החפות הפרטית חלה עליו כמו בעניינו של כל אזרח אוסטרי שחשוד או נאשם בעבירה פלילית.

אך הוא מבין שמבחינה ציבורית, הוא אינו יכול לכהן בשלב זה בתפקיד הקנצלר.

ייתכן שרשויות התביעה האוסטרית ומשטרת אוסטריה מבקשות לבצע הפיכה משפטית. אני לא יודע. ייתכן שהן רודפות קנצלר חזק מהימין (סבסטיאן קורץ המתפטר עומד בראש "מפלגת העם" הימנית). ייתכן שמדובר כאן בפקידים בעלי אג'נדה פוליטית שפוגעים בכוונה בהכרעתו הדמוקרטית של העם. ייתכן.

אבל קנצלר אוסטריה המתפטר אינו חושב כך. אינו טוען זאת. וגם אינו פועל להחרבת שירות המדינה, לסירוס שומרי הסף, להחלשת המשטרה, להכפשת ראשי התביעה הכללית ולרקימת עלילות שווא נגד מערכת המשפט האוסטרית.

הוא פשוט עושה את הדבר הנכון שיש לעשות במשטר דמוקרטי. הדבר היחיד שיכול לעשות מנהיג במדינה דמוקרטית. הוא מתפטר מתפקידו בכאב רק מפני שנפתחה חקירה פלילית שבה הוא חשוד.

כל זה קורה, אגב, שלושה ימים בלבד אחרי פתיחת החקירה נגדו. לא בעקבות המלצות משטרה או פרקליטות להגשת כתב אישום נגדו, לא אחרי החלטה לפתוח במשפט נגדו, לא עם מתן פסק דין, ובטח לא אחרי מתן פסק דין חלוט. פתיחה בחקירה.

ייתכן שהמשטרה ורשויות התביעה האוסטריות מבקשות לבצע הפיכה משפטית או לרדוף קנצלר חזק מהימין. אבל הוא לא טוען זאת ולא פועל להחרבת שירות המדינה, סירוס שומרי הסף, החלשת המשטרה והתביעה

שותפיו הקואליציונים, אגב, כבר הספיקו להודיע כי הם מתנגדים להמשך כהונתו, ודרשו ממפלגת השמרנים למנות "אדם ללא דופי" שיחליפו כקנצלר. סגנו אמר כי החלטתו של קורץ להתפטר היא "הצעד הנכון שיאפשר את פעילותה של הממשלה הקואליציונית".

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 288 מילים ו-1 תגובות
סגירה