דיווח: ההודעה על התפטרותם הרשמית של המתמחים נדחתה, כנראה, עקב התקדמות במגעים

פורסמה עדות נוספת נגד שמעון פרס: "הוא הצמיד אותי אליו והכניס את היד מתחת לחולצה" ● בכ-60% מהכיתות שבהן נערך פיילוט הכיתה הירוקה ואותר בהן חולה קורונה - לא נמצאו עוד תלמידים מאומתים ● מספר חולי הקורונה שמצבם קשה ירד ל-382 ● יושבת ראש הוועדה לביטחון הפנים, מירב בן ארי, על קטי פרי: "לדעתי, היא לא צריכה ללכת הביתה למרות בריחת האסירים"

רופאים מתמחים מפגינים ליד ביתו של שר הבריאות ניצן הורוביץ, 4 באוקטובר 2021 (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
תומר נויברג, פלאש 90
רופאים מתמחים מפגינים ליד ביתו של שר הבריאות ניצן הורוביץ, 4 באוקטובר 2021

בישיבת הממשלה השבועית, שתיערך מחר, תציין הממשלה את יום העלייה, שחל ביום רביעי האחרון. יום זה מצוין בישראל בז' בחשוון משנת 2016. הממשלה תדון ביוזמה לעודד את קליטתם של עולים, העוסקים במקצועות ההנדסה וההיי-טק וכן ביוזמה להסרת חסמים בתעסוקה של עולים העוסקים במקצועות רפואיים.

בישיבתה גם תציין הממשלה את פתיחתה של שנת הלימודים האקדמית החדשה.

בנוסף, תאריך הממשלה את מצב החירום שהוכרז בגלל נגיף הקורונה.

יושב ראש סיעת הרשימה המשותפת, אחמד טיבי, הגיב על רציחתו אתמול של איש העסקים אלדד פרי ברחובות –

חברת הכנסת לשעבר קולט אביטל התייחסה בשבתרבות בקריית אונו לחשיפה שהוטרדה על ידי שמעון פרס –

לא התכוונתי לפגוע בזכרו של פרס, ודאי לא במשפחתו. אבל בואו נהיה ישרים, אנחנו מדברים על שנות השמונים. כמעט כל גבר הרשה לעצמו מה שאנחנו קראנו אז 'מתחיל איתה'. אז חלק נענו וחלק ידעו לא להיענות. אני הייתי בין אלה שלא נענו. אני המשכתי לעבוד איתו כי אני הערכתי את האיש.

עוד אמרה אביטל –

הרוב הגדול שואל את השאלה 'למה עכשיו' ומה שמסתתר בשאלה הזאת בדרך כלל היא לא סקרנות, אלא מן האשמה או חוסר אמון. אז אני רוצה להתחיל מהסוף – לא היה לי רומן עם פרס מעולם, הדביקו לי את הרומן הזה והדבר הזה נדבק והמשיך והציק לי ולהוריי. מי שהדביק לי את הרומן הזה ניסה להגיד שהתקדמתי בחיים הודות לשמעון פרס. אני מקווה שמי שהבין שלא נענתי לחיזורים של שמעון פרס יבין מן הסתם שלא היה לי רומן איתו. ואם כתוצאה מהסקנדל הזה, שממש לא נעים לי ואני לא אוהבת סקנדלים בדרך כלל, ירדה לי גיבנת מהגב – אני חושבת שזה מחיר שהייתי צריכה לשלם אותו.

ניצב ג'מאל חכרוש, שעומד בראש המנהלת לשיפור שירותי המשטרה ביישובים הערביים, אמר שדבריו של יושב ראש הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', לא שווה התייחסות.

חכרוש התייחס בשבתרבות בבאר שבע לכך שסמוטריץ' פנה ביום רביעי האחרון בכנסת לחברי הכנסת הערבים ואמר להם: "אתם פה בטעות – כי בן גוריון לא גמר את העבודה ולא זרק אתכם ב-48'", וכן כינה אותם "אויבים" ו"תומכי טרור". "כל אמירה שנאמרת – עדיף לפעמים לבדוק מי אמר אותה, וכשמגיעים למי אמר אותה, לפעמים לא שווה להתייחס אליה. לא שווה להתייחס אליו או לאמירה שלו. אנשים עושים כבוד לאמירה הזאת ולאותו אדם כשמעלים את הדברים שלו ומנתחים אותם. מאדם אחר הייתי נעלב", אמר חכרוש.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ייפגש מחר עם חניכי פרויקט פותחים עתיד בבית הנשיא. פרויקט פותחים עתיד הוא תוכנית של הסוכנות היהודית, שמטרתה לסייע לילדים בפיתוח דימוי עצמי חיובי, להגיע להישגים בלימודים ולנהל חיים עצמאיים כבוגרים. עוד ישתתפו במפגש, שייערך ב-16:00 אחר הצהריים, מנכ"לית פותחים עתיד רותי שיינפלד וסגן יושב ראש קק"ל וסגן יושב ראש הסוכנות לשעבר ריי טרנין.

נשיא המדינה ורעייתו מיכל הרצוג ישתתפו בערב, בשעה 17:30, בטקס חלוקת תעודות לבוגרי תוכנית המנהיגות של קרן מנדל. הרצוג ישוחח עם מובילי ובוגרי התוכנית ויישא דברים.

סגירה