נתניהו יהפוך את חוק סער לקמפיין הבחירות של הליכוד

פרסום ראשון שר המשפטים צפוי להפיץ השבוע את תזכיר החוק המונע מנאשם בפלילים לקבל מנדט להרכיב ממשלה ● באופוזיציה זועמים וטוענים כי החוק פרסונלי, אך סיכויו לעבור טובים למדי ● נתניהו, מצדו, החליט להתמודד בבחירות הבאות בראשות הליכוד תחת קמפיין לביטול החוק אם ייבחר ● יריב לוין לזמן ישראל: "אנחנו נסביר לציבור שהוא צריך לבחור בנתניהו כדי להתקומם נגד החוק הזה ולבטל אותו"

בנימין נתניהו ויריב לוין במליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
בנימין נתניהו ויריב לוין במליאת הכנסת

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו מתכוון להתמודד בבחירות הבאות בראש הליכוד גם אם יעבור החוק האוסר על חבר כנסת שהוגש נגדו כתב אישום להתמנות כראש הממשלה. נתניהו מתכוון להפוך את החוק, אם יעבור, לקמפיין בחירות שיעזור לו לנצח ולחזור לראשות הממשלה.

לפי התוכנית שרקמו נתניהו ומקורבו ח"כ יריב לוין, נתניהו יקרא לציבור שלו לתמוך בו בכל הכוח ולו רק כדי לקבל מספיק מנדטים לגוש התומך בו, על מנת לבטל את החוק ברוב קולות.

לפי התוכנית שרקמו נתניהו ומקורבו ח"כ יריב לוין, נתניהו יקרא לציבור שלו לתמוך בו בכל הכוח ולו רק כדי לקבל מספיק מנדטים לגוש התומך בו, על מנת לבטל את החוק ברוב קולות

בתחילת החודש הודיע שר המשפטים גדעון סער כי יביא לכנסת הצעת חוק שתמנע ממי שעומד נגדו כתב אישום בפלילים להרכיב ממשלה. ההצעה עוררה זעם רב באופוזיה, וגם בקואליציה יש מי שמתנגד לחוק בטענה כי מדובר בחוק פרסונלי המכוון נגד נתניהו, העומד כיום למשפט פלילי באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים.

לפי אחת ההערכות, יו"ר הכנסת לשעבר יולי אדלשטיין החליט להודיע על ההתמודדות שלו לראשות הליכוד מכיוון שהעריך כי נתניהו לא יוכל להתמודד, והוא יהיה הראשון שיתפוס את משבצת המחליפים.

בנימין נתניהו ויריב לוין בישיבת סיעת הליכוד (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
בנימין נתניהו ויריב לוין בישיבת סיעת הליכוד, ארכיון (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

במהלך השבוע יפיץ סער את תזכיר החוק. שר המשפטים טוען שהחוק אינו פרסונלי. "ראשי ערים חל עליהם איסור כתב אישום? כן. גם חברי כנסת וסגני שרים. אז מי בדיוק פרסונלי? מי שמתנגד לחוק ועושה זאת באופן פרסונלי", אמר סער בראיון לערוץ 12.

סיכוייו של החוק לעבור טובים למדי וסער משוכנע שהחוק יעבור ברוב קולות. זהו תיקון לחוק יסוד הממשלה, אבל בקואליציה יש כמה מתלבטים ובראשם ראש הממשלה נפתלי בנט ושותפתו בימינה, שרת הפנים איילת שקד. יחד עם זאת, ברור כי כל ששת חברי הרשימה המשותפת יתמכו בחוק.

בקואליציה יש כמה מתלבטים ובראשם ראש הממשלה נפתלי בנט ושותפתו בימינה, שרת הפנים איילת שקד. יחד עם זאת, ברור כי כל ששת חברי הרשימה המשותפת יתמכו בחוק

בניגוד להערכות קודמות, בחוק של סער לא יאסר על חבר כנסת שהוגש נגדו כתב אישום להיבחר מחדש לכנסת, מה שמקל על מצבו של נתניהו.

בכל מקרה, נתניהו קיים לאחרונה התייעצויות עם קבוצת מקורבים בראש ח"כ יריב לוין. ההחלטה שהתקבלה היא להתמודד על ראשות הליכוד ובבחירות גם אם החוק יעבור בשלוש קריאות.

גדעון סער בישיבת סיעת תקווה חדשה בכנסת, 4 באוקטובר 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
גדעון סער בישיבת סיעת תקווה חדשה בכנסת, 4 באוקטובר 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

"אנחנו נרוץ בכל הכוח בבחירות ונתניהו יעמוד בראש הליכוד", אמר אתמול לוין לזמן ישראל. "אנחנו נסביר לציבור שהוא צריך לבחור בנתניהו כדי להתקומם נגד החוק הזה ולבטל אותו. אנחנו נקבל רוב, ואז זה יהיה החוק ראשון שהממשלה שלנו תבטל".

"אנחנו נרוץ בכל הכוח בבחירות ונתניהו יעמוד בראש הליכוד. אנחנו נסביר לציבור שהוא צריך לבחור בנתניהו כדי להתקומם נגד החוק הזה ולבטל אותו. אנחנו נקבל רוב, ואז זה יהיה החוק ראשון שהממשלה שלנו תבטל"

ההחלטה שקיבלו נתניהו ולוין עשויה להציב את המדינה במצב תקדימי. נתניהו ינצח בבחירות, אבל החוק ימנע ממנו להרכיב ממשלה. את הפלונטר הזה, אם וכאשר, יהיה קשה לפתור, אבל בינתיים נתניהו מבהיר כי הוא לא הולך לשום מקום, ויש לו אפילו אג'נדה שמזכירה את הקמפיין של אריה דרעי מבחירות 1999 – אז עשה יו"ר ש"ס קמפיין בחירות סביב כתב האישום שהוגש נגדו, תחת הסיסמה "הוא זכאי".

לוין טוען כי בג"צ לא יוכל לפסול את ההתמודדות של נתניהו לראשות הממשלה ואת האפשרות שלו להרכיב ממשלה. "בג"צ גם לא יכול למנוע ממועמד שרוב המדינה רוצה אותו את האפשרות להרכיב ממשלה. אנחנו ננהל קרב וננצח", מסכם לוין את הדרמה שעשויה להיות כאן.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
7
מצויין... ככה ממשלת השינוי תוכל להסביר את מה שביבי הסביר על אולמרט, ולמה בתקופתו של אולמרט הוא כן קידם את החוק הזה, כי זה היה היריב שלו ולא הוא ? וברגע שזה היה הוא הוא התהפך כמו סטייק ?... המשך קריאה

מצויין… ככה ממשלת השינוי תוכל להסביר את מה שביבי הסביר על אולמרט, ולמה בתקופתו של אולמרט הוא כן קידם את החוק הזה, כי זה היה היריב שלו ולא הוא ? וברגע שזה היה הוא הוא התהפך כמו סטייק ???
ביבי בטוח שכל עם ישראל פריירים שלו ?
אז לא ! יש אולי 30 גג 35 מנדטים של פריירים וזהו !

בטח שאתה רוצה לבטל את החוק כי על ראש הגנב בוער הכובע. עלי לא תצליח לעבוד ביבון. מי שתומך בחוק הם אלו שנמאס להם שבממשלה חוגגים מושחתים ורוצים לעשות לזה סוף. מי שלא תומך בחוק הם אלה שא... המשך קריאה

בטח שאתה רוצה לבטל את החוק כי על ראש הגנב בוער הכובע. עלי לא תצליח לעבוד ביבון. מי שתומך בחוק הם אלו שנמאס להם שבממשלה חוגגים מושחתים ורוצים לעשות לזה סוף. מי שלא תומך בחוק הם אלה שאין להם ערכים תומכי גניבות וליכלוך כמו הבוחרים שלך.

עוד 516 מילים ו-7 תגובות
סגירה