מבחינת נתניהו, אוחנה סיים את דרכו בליכוד

פרסום ראשון: בישיבת הליכוד הסוערת, שהקלטות ממנה הודלפו השבוע, הטיח דוד ביטן דברים קשים באמיר אוחנה ● "מי אתה בכלל?" צעק ביטן לעברו, "אתה רצת אחרי נתניהו והוא נתן לך תפקידים אז אתה קובע כאן משהו?" ● אוחנה היה בהלם. הוא הביט לעבר נתניהו וחיפש הגנה, אבל נתניהו שתק - והמסר הועבר לכל הנוכחים ● באותה ישיבה נתניהו גם סימן את מחליפו של אוחנה

אמיר אוחנה (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
אמיר אוחנה

בתוך כל ההקלטות שהודלפו השבוע מישיבת הליכוד הסוערת, לא נכללה הדרמה הגדולה מכולן, והיא מתפרסמת כאן לראשונה.

במהלך הדיון – שבו נזף ח"כ דוד ביטן בחברי סיעתו שלא הופיעו להצבעה על חוק הקנאביס בשבוע שעבר – ביקש השר לשעבר אמיר אוחנה את רשות הדיבור. אוחנה היה בין חברי הכנסת שנעדרו מההצבעה ההיא שהסתיימה בניצחונה של הקואליציה.

אוחנה החל לדבר, אבל ביטן קטע אותו על ההתחלה. הדברים שהטיח בשר לשעבר היו אכזריים. "מי אתה בכלל?" צעק ביטן לעברו, "מי אתה שתקבע כאן משהו? אתה רצת אחרי נתניהו והוא נתן לך תפקידים אז אתה קובע כאן משהו? בשביל כמה קולות בפריימריז אתה בורח מההצבעה?"

אוחנה החל לדבר, אבל ביטן קטע אותו על ההתחלה. הדברים שהטיח בשר לשעבר היו אכזריים. "מי אתה בכלל?" צעק ביטן לעברו, "מי אתה שתקבע כאן משהו?"

אוחנה היה בהלם. כל העיניים הופנו מטבע הדברים לבנימין נתניהו. גם אוחנה הביט לעבר יו"ר הליכוד וחיפש הגנה, אבל נתניהו שתק – ובעצם הפנה את האגודל כלפי מטה, כמו שנהגו קיסרי רומי במלחמות הגלדיאטורים. מבחינת נתניהו, אוחנה סיים כנראה את דרכו בליכוד.

דוד ביטן, בנימין נתניהו ואמיר אוחנה בימים שקטים יותר, בישיבת סיעת הליכוד ביולי 2017
דוד ביטן, בנימין נתניהו ואמיר אוחנה בימים שקטים יותר, בישיבת סיעת הליכוד ביולי 2017

נתניהו מזהה חולשה. הוא רואה את אוחנה מאבד את מעמדו הציבורי, וגורלו נתון בעצם בידיהן של שתי ועדות חקירה, האחת שבודקת את אסון מירון והשנייה את בריחת האסירים מכלא גלבוע. אבל הדבר שהכי הכעיס את נתניהו הוא חוסר התגובה של אוחנה אחרי הכרזת ההתמודדות של יולי אדלשטיין.

אנשי נתניהו תבעו מהביביסטים בליכוד להגיב מייד ולרדת לחייו של אדלשטיין. אוחנה לא נעתר לדרישה. בעבר יצא אוחנה בבוטות נגד מי שרק חשב לרוץ נגד נתניהו. הפעם הוא נדם. למעשה, רק ח"כ שלמה קרעי מילא באדיקות את ההוראה ונכנס באדלשטיין. "יולי יורה בתוך הנגמ"ש", כתב קרעי בין השאר, "עוד נראה אם הוא יישאר בליכוד או יערוק לשמאל כמו חבריו הלוזרים. חתרן היה וחתרן נשאר".

אנשי נתניהו תבעו מהביביסטים בליכוד להגיב מייד ולרדת לחייו של אדלשטיין. אוחנה לא נעתר לדרישה. בעבר יצא אוחנה בבוטות נגד מי שרק חשב לרוץ נגד נתניהו. הפעם הוא נדם

מקורבי נתניהו לא השלימו עם השתיקה של אוחנה. הם מיהרו להעביר מסר באחת מקבוצות הליכוד. "אמיר אוחנה משחק על כמה חתונות מאז אסון מירון והפרעות בלוד בהן כשל. הוא מחפש מלונה חדשה אצל ברקת ואולי עכשיו אצל אדלשטיין", כך נכתב.

ואז הגיעה ישיבת סיעת הליכוד ביום שני. לכולם היה ברור כי ביטן לא היה תוקף בצורה כל כך קשה את אוחנה בלי הרשות והסמכות של נתניהו.

דוד אמסלם ודוד ביטן בישיבה של הוועדה המסדרת בכנסת, 5 ביולי 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
דוד אמסלם ודוד ביטן בישיבה של הוועדה המסדרת בכנסת, 5 ביולי 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

וכך, מי שהיה פעם האיש הכי חזק בסביבת ראש הממשלה לשעבר, מצטרף לרכבת של אנשים שנתניהו השתמש בהם לאורך השנים כאשר הועילו לו, וזרק אותם כאשר הפסיק להפיק מהם תועלת.

אוחנה הוא הסיפור הקלאסי בהקשר הזה. נתניהו מינה אותו כשר המשפטים ב-2019 ואוחנה ניהל עבורו את המערכה נגד הפרקליטות שהגישה נגדו כתב אישום. אוחנה אבחן את "הפרקליטות שבתוך הפרקליטות", תקף מעל דוכן הכנסת את דרכי החקירה של עד המדינה ניר חפץ ומינה את דן אלדד למ"מ פרקליט המדינה נגד עמדתו של היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט.

באירועים של הליכוד אוחנה היה גיבור על. הוא נישא על כפיים לעבר הבמה, והפעילים ליוו אותו בקריאות "או, אה, מה קרה מנדלבליט אכל אותה". נתניהו זיהה את הפופולריות העצומה של אוחנה והרבה להזכיר אותו בנאומיו, כי זה מה שהקהל אהב.

באירועים של הליכוד אוחנה היה גיבור על. הוא נישא על כפיים לעבר הבמה. נתניהו זיהה את הפופולריות העצומה של אוחנה והרבה להזכיר אותו בנאומיו, כי זה מה שהקהל אהב

אחרי בחירות מרץ 2020, תיק המשפטים עבר לאבי ניסנקורן מכחול-לבן ואוחנה מונה לשר לביטחון פנים. גם שם הוא שמר על המעמד שלו ליד נתניהו, מקורביו ובני משפחתו. בשנה שעברה, ביום שבו החל משפטו של נתניהו, הגיע אוחנה לתמוך בו עם השרים אחרים בליכוד. בתמונות ובסרטי הווידאו מבית המשפט המחוזי נראה אוחנה עומד לימינו של ראש הממשלה ומוחא כפיים אחרי נאומו.

בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי ירושלים, מוקף באנשי הליכוד, בעת פתיחת משפטו, ב-24 במאי 2020
בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי ירושלים, מוקף באנשי הליכוד, בעת פתיחת משפטו, ב-24 במאי 2020

עכשיו אוחנה סיים את תפקידו. הוא חכפ"ש – חבר כנסת פשוט. בכירים בליכוד משוכנעים שאם הליכוד יחזור לשלטון, נתניהו כבר לא ימנה את אוחנה לשר. המסרים יורדים לשטח, וכולם מבינים שסר חנו.

עכשיו אוחנה סיים את תפקידו. הוא חכפ"ש – חבר כנסת פשוט. בכירים בליכוד משוכנעים שאם הליכוד יחזור לשלטון, נתניהו כבר לא ימנה את אוחנה לשר. המסרים יורדים לשטח, וכולם מבינים שסר חנו

נתניהו ימצא כמובן את הפראייר הבא לעשות עליו סיבוב אינטרסנטי, עד שיזרוק גם אותו מתחת לגלגלי מרכז הליכוד. בישיבת הסיעה הוא סימן אולי את מחליפו של אוחנה. "רק חבר כנסת אחד פועל פה כמו שצריך", אמר נתניהו והצביע על דוד אמסלם.

"אני לא אוותר עד שיהיו עליך סנקציות", צעק דוד ביטן על אוחנה בישיבת הסיעה ביום שני. מי שהתאמץ, ראה את נתניהו מבליע שם חיוך. כך חולפת תהילת עולם.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
12
איזו הנדסת תודעה. "השתמש וזרק". למה לא . הוא לא אמר כלום רק לא הגיב כשביטן האשים את אוחנה. אם היה מגיב זה היה חוסר נאמנות לביטן. ואוחנה לא גילה כלפיו נאמנות כששתק כשאדלשטיין הודיע על ר... המשך קריאה

איזו הנדסת תודעה. "השתמש וזרק". למה לא . הוא לא אמר כלום רק לא הגיב כשביטן האשים את אוחנה. אם היה מגיב זה היה חוסר נאמנות לביטן. ואוחנה לא גילה כלפיו נאמנות כששתק כשאדלשטיין הודיע על ריצתו ( וכן. זו בגידה. כי הרדיפה אחרי נתניהו היא רדיפה אחרי הלחיכוד ואחרי הימין כולו. ואת אדלשטיין זה לא מעניי ן כי לא מעניין אותו כבודם של בוחרי הליכוד (שאם לא כן היחה מתייצב מאחורי נתניהו בדווקא) אלא רק השררה שיוכל להשיג ולמצוא חן בעיני השמאל כשהלך להתראיין בערוצי התעמולה שלהם) אז למה שהוא יגלה נאמנות כלפיו ? זה נקרא לזרוק ? נאמנות זה דבר דו צדדי.

מרשימה היכולת שלך לבחון כליות ולב של בני אדם רק ע"י ניתוח סיטואציות מסויימות בהן הם השתתפו. לאדוני יש קשר ישיר לריבון העולמים או משהו? מתנבא בלילות? מומחה בעל ניסיון בקריאת מחשבות? מד... המשך קריאה

מרשימה היכולת שלך לבחון כליות ולב של בני אדם רק ע"י ניתוח סיטואציות מסויימות בהן הם השתתפו.
לאדוני יש קשר ישיר לריבון העולמים או משהו? מתנבא בלילות? מומחה בעל ניסיון בקריאת מחשבות?
מדהים

פייק כותרת! אומנם היתה סכינאות בין ביטן לאוחנה, אבל כ----ל מה שכתבת אודות אוחנה וביבי נתניהו זה פייק אחד גדול!!! . אמיר אוחנה, 'חי, נושם ובועט' מעניין מה עומד מאחורי הפרסום...?! (דיפ ... המשך קריאה

פייק כותרת!
אומנם היתה סכינאות בין ביטן לאוחנה, אבל כ—-ל מה שכתבת אודות אוחנה וביבי נתניהו זה פייק אחד גדול!!!
. אמיר אוחנה, 'חי, נושם ובועט'
מעניין מה עומד מאחורי הפרסום…?! (דיפ סטייט…?!)
והסכינאות…? – רק מרעה לליכוד ואם זה יימשך הליכוד הלך פייפן…

איזה פרשנות והוצאת מסקנות מתנועת עיניים של ביבי... קריאת מחשבות ממש. אבל ככה זה כשרוצים להבין משהו. ביבי היה נושף חזק אויר, ולכתב היו כבר תובנות מעמיקות. אולי ביבי סתם שולח לו מסר מה ה... המשך קריאה

איזה פרשנות והוצאת מסקנות מתנועת עיניים של ביבי… קריאת מחשבות ממש.
אבל ככה זה כשרוצים להבין משהו. ביבי היה נושף חזק אויר, ולכתב היו כבר תובנות מעמיקות.
אולי ביבי סתם שולח לו מסר מה הוא רוצה ממנו *לפעם הבאה*?

עוד 705 מילים ו-12 תגובות
סגירה