דיווח: במשרד הבריאות ממליצים שעד חודש דצמבר לא תתאפשר כניסת תיירים מרוסיה

תיירים משאר מדינות העולם יוכלו, ככל הנראה, להיכנס לארץ כבר בחודש הבא ● גורם ביטחוני: ישראל עדכנה מראש את ארצות הברית, שתכריז על שישה ארגונים פלסטיניים כארגוני טרור, אולם המידע לא הגיע למשרד החוץ האמריקאי ● אחרי צאת השבת - פוטין ובנט קיימו שיחה נוספת, שבה הזמין נשיא רוסיה את ראש הממשלה לביקור בסנט פטרבורג; הלילה ישוב בנט ארצה מביקורו בסוצ'י

נמל התעופה בן-גוריון, 25 בינואר 2021; צילום ארכיון – למצולמים אין קשר לדיווח (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
יוסי אלוני, פלאש 90
נמל התעופה בן-גוריון, 25 בינואר 2021; צילום ארכיון - למצולמים אין קשר לדיווח

ראש הממשלה נפתלי בנט ישוב הערב ארצה מרוסיה, לאחר שהעביר את השבת בסוצ'י, שבדרום מזרח המדינה. אתמול נפגש ראש הממשלה עם נשיא רוסיה פוטין. הפגישה בין השניים התארכה לחמש שעות, ובעמוד הפייסבוק שלו הגדיר בנט את הפגישה כ"מצוינת".

אל בנט התלוו השר זאב אלקין, ראש המטה לביטחון לאומי והיועץ לביטחון לאומי איל חולתא, היועצת המדינית שמרית מאיר, המזכיר הצבאי אבי גיל והדובר מתן סידי.

ישיבת הפתיחה של ועדת סל התרופות תתקיים מחר, בשעה 17:00 אחר הצהריים. הישיבה נדחתה לשעה מאוחרת יותר מהמתוכנן, בשל שינוי בשעת ישיבת הממשלה.

הממשלה תמנה מחר בישיבתה השבועית את ליאור שילת למנכ"ל משרד האנרגיה. הממשלה גם תאשר את מינוי כרמית יוליס למשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט אזרחי). מינויה ייכנס לתוקף ביום חמישי הקרוב. תוקף המינוי הוא לשש שנים.

בישיבה גם תוצג סקירה של תוכנית יישום אקלים ואנרגיות מתחדשות ויאושר עדכון לתוכנית הלאומית להתייעלות באנרגיה והפחתת פליטות גזי חממה.

• סדר היום לישיבת הממשלה – 24 באוקטובר 2021

בחוגי השמאל מוסיפים לבקר את החלטתו של שר הביטחון בני גנץ להגדיר שישה ארגונים של החברה האזרחית בגדה המערבית כארגוני טרור.

ישראל עדכנה את ארצות הברית בכך שתכריז על שישה ארגונים של החברה האזרחית כארגוני טרור – כך, לפי דיווחים הערב ב-ynet, ב"הארץ" וב"מעריב" – טוען גורם ישראלי. אולם המידע לא הגיע אל משרד החוץ האמריקאי.

אתמול אמר דובר משרד החוץ של ארצות הברית, נד פרייס, כי ישראל לא עדכנה את וושינגטון בעניין זה. במגעים בין המדינות סוכם שוושינגטון תפרסם הודעת הבהרה בנושא. הגורם הישראלי הגדיר את התגובה של פרייס "לא פרופורציונאלית".

סגירה