השיסוי והדה-לגיטימציה מזכירים את מה שהתחולל לפני לרצח רבין

בנימין נתניהו בשוק מחנה יהודה, אוקטובר 2021, צילום מסך מסרטון של דוברות הליכוד
בנימין נתניהו בשוק מחנה יהודה, אוקטובר 2021, צילום מסך מסרטון של דוברות הליכוד

הוא יצא מהספר. כל השכונה הגיעה. הם עמדו מחוץ למספרה, בכו, התחננו וקראו לו לחזור. ייתכן שבעצם קראו לו לחזור למספרה כי שכח לשלם בטעות?

אין טעם לדון עוד בשקרנות הפתולוגית המהממת הזו של מי שהיה ראש ממשלה לאורך 12 שנים ועדיין עושה כל מה שניתן כדי לשוב לתפקיד, במסגרתו המיט עלינו חורבן מקיף.

אין טעם עוד לדון בה, מפני שהשקרנות הפתולוגית הזו כל כך שקופה וכל כך בוטה וכל כך מטומטמת וכל כך מונחת על השולחן. ולמרבה הצער, היא אינה מזיזה לרבים מתומכיו. אבל יש טעם לדון בבהלה אליה נקלע ברגע שקלט שעלו עליו: הוא מיהר לשוק מחנה יהודה, שילם מכיסו (או מכיסו של מישהו אחר) תמורת פלאפל וריכז סביבו תשומת לב של עשרות אנשים נלהבים כדי להשכיח מאיתנו את השקר והעליבות ולהזכיר לנו שהוא כן פופולרי. מה שכמובן הפך את העליבות שטמונה בשקר הראשוני והמהמם לפאתטית עוד יותר.

אין טעם עוד לדון בשקרנות הפתולוגית של מי שהיה רה"מ מפני שהיא כל כך שקופה וכל כך בוטה וכל כך מטומטמת וכל כך מונחת על השולחן. ולמרבה הצער, היא אינה מזיזה לרבים מתומכיו

היה מעניין לשמוע את אסנת מארק מתלהבת באולפן ערוץ 20 למראה נתניהו מסייר בשוק הירושלמי (הנפלא), מכריזה בפשטות שנתניהו הוא מלך, ולאחר שחבר דתי בפאנל של ערוץ הבית אמר לה שמלך יש רק אחד והוא הקדוש ברוך הוא – הסכימה מארק ואמרה: הקדוש ברוך הוא המלך. ואחריו נתניהו הוא המלך. לא ייאמן, אבל זה באמת התרחש במציאות, בניגוד להמונים שלא הקיפו את המספרה בתלפיות ולא בכו ולא זעקו.

לאורך 12 שנות ההשחתה, הפכו תרבות הכזב ופולחן האישיות לנורמה מקיפה ומושרשת במוקדים רבים במדינת ישראל. לצד חורבן השירות הציבורי, האיום על שומרי הסף, ההסתה נגד מערכת המשפט, השחתת המשטרה, השיסוי נגד הציבור הערבי, הזלזול השחצני וההסתה הפרועה נגד השמאל- זוהי מורשת נתניהו. זהו חלק ממורשת נתניהו, לפחות.

חלק אחר מהמורשת המפוארת של הנאשם בשוחד, הוא כמובן הפקרת המוחלשים והתעמרות במוחלשות (כולל במעון הרשמי), הסתרה וטיוח (הגברת מתעמרת? מה? מה פתאום?), נסיקת מחירי הדיור וביטול כל יכולת של ישראלים רגילים לקנות דירה ללא הורים עשירים, הרחבת הפערים, העברת הון עתק מעניים ובני מעמד בינוני לעשירים, הזנחת מערכות הבריאות, החינוך והרווחה, העמקת האפרטהייד בגדה ובוז עמוק לעובדות.

לאורך 12 שנות ההשחתה, הפכו תרבות הכזב ופולחן האישיות לנורמה מקיפה ומושרשת במוקדים רבים במדינת ישראל. לצד חורבן השירות הציבורי, האיום על שומרי הסף, ההסתה וכל השאר

צפיתי השבוע בראיון עם חבר הכנסת ישראל אייכלר מיהדות התורה. השחתת המידות כה עמוקה ומושרשת, עד שהוא מספר בטבעיות את הדברים הבאים: תחילה הוא נזכר להכות על חטא וטוען שהמפלגות החרדיות היו צריכות לדרוש מנתניהו לפנות את מקומו כבר לאחר הכישלון הראשון בהרכבת הממשלה ובוודאי לאחר הכישלון הרביעי. ואז הוא מתאר בנונשלנט כיצד שתי המפלגות החרדיות בחרו לשתף פעולה ביודעין עם מרמה מהסוג הכי בזוי. כעת – כשהוא מנותק ממוקדי הכוח – נזכר אייכלר לטעון שהיה על המפלגות החרדיות להתנגד לנתניהו כשביצע את שרשרת מעשי הנוכלות הכי שפלים (שכולם ידעו מראש שהם יבוצעו. חוץ מבני גנץ וגבי אשכנזי כנראה).

הוא טוען שהיה על המפלגות החרדיות לצאת נגד נתניהו כשהחליט לרמות את גנץ ולהפר את הסכם הרוטציה כדי להישאר על הכסא, כשהחליט לא להעביר תקציב מדינה כדי לא לקיים את הסכם הרוטציה, וכשהחליט ללכת לבחירות כדי לא לקיים את הסכם הרוטציה.

זה דבר מדהים: אייכלר מודה מפורשות במה שכולנו ידענו. ועדיין מדהים לשמוע זאת בפשטות כה רבה: כל חברי המפלגות החרדיות וכמובן כל חברי הליכוד ומפלגת הגזענות הדתית ידעו היטב שמדובר במרמה טוטלית ובהעדפת האינטרס האישי של הנאשם על פני האינטרס הציבורי – אך זרמו עם זה והגנו על זה והשתתפו בזה. והם ממשיכים לשתף עם זה פעולה עד היום. אין ספק שרק על המעשים הללו, ראויות המפלגות הללו להישאר באופוזיציה זמן רב. ויש כמובן מעשים רבים אחרים בעטיים הן צריכות להיענש.

אייכלר מודה מפורשות במה שכולנו ידענו. כל חברי המפלגות החרדיות וכמובן כל חברי הליכוד ומפלגת הגזענות הדתית ידעו היטב שמדובר במרמה טוטלית ובהעדפת האינטרס האישי של הנאשם – אך זרמו עם זה

הכתוב לעיל הוא רק תמצית מקוצרת במיוחד של התהום האיומה אליה הובילו אותנו ממשלי נתניהו. הכתוב לעיל הוא רק תזכורת צנועה וחלקית מאד של הסיבות שבעטיין יש לראות בהחלפת נתניהו אקט פשוט של הצלה קיומית. אלא שזה לא נפסק: מאז איבדו את השלטון, עברו חברי האופוזיציה ובראשם חבר החנפנים של נתניהו, למסע שיסוי ממוקד כלפי ראש הממשלה בנט, כלפי סיעת רע"מ וכלפי עצם הלגיטימיות של הממשלה.

במובנים מסוימים, מזכיר מהלך השיסוי והדה-לגיטימציה הנוכחי את מה שהתחולל במדינת ישראל לאורך החודשים שקדמו לרצח רבין. במובנים אחרים, הדה לגיטימציה דהיום אפילו חמורה יותר. כולנו זוכרים את הקביעה הגזענית מ-1995 שממשלה שנשענת גם על חברי כנסת ערבים אינה לגיטימית. זה היה בטרם נרצח ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין הי"ד. כעת זה הופך מפלצתי עוד יותר: בנט, כך טוען המשסה הלאומי, מפקיר את המדינה בידי התנועה האיסלאמית שרוצה להשמיד את מדינת ישראל. המסקנה מדברי הבלע הללו יכולה לנבוט במוחו החולני של יגאל עמיר הבא. המסקנה הזו יכולה להיות פשוטה ומצמררת: צריך לרצוח.

ומאחר שכיום האבטחה על ראש הממשלה מקיפה ואיכותית לאין ערוך מאשר ב-4 בנובמבר 1995 (וטוב שכך), ייתכן שניסיון הרצח הפוליטי הבא יופנה לעבר שר מאובטח פחות, חבר כנסת, פרקליט בכיר, עיתונאי ביקורתי או שומר סף שלא בא טוב בעין.

הערת סיום (ארחיב אותה ברשומה הבאה): כל הכתוב לעיל אינו מפחית גרם אחד מכובד המשקל הנורא של מחדליה הרעים של הממשלה הנוכחית.

החלפת נתניהו היתה אקט של הצלה קיומית. אלא שזה לא נפסק: מאז איבדו את השלטון, עברו חברי האופוזיציה ובראשם חבר חנפני נתניהו, למסע שיסוי ממוקד כלפי רה"מ בנט, סיעת רע"ם ועצם הלגיטימיות של הממשלה

ההתעמרות בעניים בניצוח שר האוצר ליברמן, העמקת האפרטהייד בגדה בהשתתפותן הכואבת של מרצ והעבודה, המחדל הנורא שטמון באי בלימת מעשי האלימות הנפשעים של מתנחלים כלפי פלסטינים לרבות ילדים (תוך התמקדות במוסקי זיתים פלסטינים ובישראלים מצפוניים שמבקשים לסייע להם), זוועת מניעת המים מתושבים פלסטינים בדרום הר חברון ובקעת הירדן בחסות הצבא, המשך השחתת חיילי צה"ל בשליטה אכזרית על מיליוני נתינים משוללי זכויות אזרח, וההכרזה הטוטליטרית והבלתי נתפסת על ארגוני זכויות אדם כארגוני טרור. כל אלו חמורים מאד ובלתי נסבלים.

על החרפה הזו ארחיב ברשומה הבאה.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
עורך דין דניאל חקלאי, הוא אחד הדרקים הכי גדולים שנתקלתי בהם.ביקשתי מהדרק דבר פשוט, לאחר שטען שהוא עצמו לא מתעסק בתחום. תן לי שם של עורך דין שכן בתחום.הדרק סתם זרק לי שם של עורך דין שלא ... המשך קריאה

עורך דין דניאל חקלאי, הוא אחד הדרקים הכי גדולים שנתקלתי בהם.ביקשתי מהדרק דבר פשוט, לאחר שטען שהוא עצמו לא מתעסק בתחום. תן לי שם של עורך דין שכן בתחום.הדרק סתם זרק לי שם של עורך דין שלא מתמצא בכלום, רק כדי להתפטר ממני.יותר טוב שהדרק הזה, היה מודה שלא רק שלא יודע ומבין בתחום, ואלא גם לא יודע מי כן.במקום זה הדרק הנאלח הלא מקצועי בחר להטעות אותי ולבזבז את זמני.

עוד 947 מילים ו-3 תגובות
סגירה