בדיקות PCR לישראלים החוזרים מחו"ל - שוד לאור היום

בדיקות קורונה בנמל התעופה בן-גוריון, 8 במרץ 2021; למצולמים אין קשר לדיווח (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
בדיקות קורונה בנמל התעופה בן-גוריון, 8 במרץ 2021; למצולמים אין קשר לדיווח

אזרח ישראלי ששהה מחוץ לישראל מעל 48 שעות מחוייב בבדיקת PCR כדי לעלות לטיסה לישראל. ההוראה חלה גם על אלו שהתחסנו. עם ההגעה לשדה התעופה שוב מחוייבים לבצע בדיקת PCR בשדה עם הנחיתה.

יוון, לדוגמה, לא מחייבת בדיקת PCR לנכנסים ממדינות ירוקות, אשר יש ברשותם תעודת מחלימים או תעודת מתחסנים. אני יכול להעיד שביוון הרשויות ובעלי העסקים מקפידים הקפדה מחמירה בכל הקשור למסיכות והתנהגות לפי תו ירוק.

בשונה מעלות של בדיקת PCR במחיר סביר בישראל, המחיר בחוץ לארץ יכול לנוע בין 50 יורו ל100 יורו. תלוי כמה מחפשים.

אזרח ישראלי ששהה מחוץ לישראל מעל 48 שעות מחוייב בבדיקות PCR בעליה לטיסה לישראל ועוד אחת בנחיתה. בשונה מעלות סבירה של בדיקת PCR בישראל, המחיר בחו"ל יכול לנוע בין 50 יורו ל100 יורו

בממוצע המחיר הוא כשלוש מאות שקלים לבדיקה. בשנת 2021 צפויים לטוס לישראל כ-2 מליון אזרחים ישראלים עם תעודת מחוסנים.

ההוצאה תהיה של 600 מליון ש"ח על בדיקות PCR בחו"ל ועוד כ-180 מליון ש"ח לבדיקות בישראל. העלות לנוסעים היא לא נתפסת. מעל חצי מיליארד ש"ח שיוצאו במעבדות בחו"ל לבדיקה, שמדינה כמו יוון פוטרת ממנה את הבאים בשעריה.

האם מישהו, בשל פניקה וחרדה, לא מבין את העלויות שנגזרות על הנוסעים? אני מניח שלמדינת ישראל יהיה משהו טוב יותר לעשות בתקציב כזו. או משום שהעובדה שהנוסעים הם אלה שמשלמים את עלויות הבדיקה ולא המדינה – היא פשוט לא מעניינת את נבחרי הציבור.

מנהל חברת תוכנה המתמחה ברישום לכנסים ואירועים

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 214 מילים
סגירה