דיווח: ישראל מנסה לשכנע את מנהיגי ההפיכה בסודן לאפשר לממשלה המודחת לשוב לשלטון

לפי הפרסום ב"וואלה!", ישראל עושה זאת לבקשת ארצות הברית ● החל מרתון ההצבעות במליאת הכנסת על חוק התקציב וחוק ההסדרים בקריאה שנייה ושלישית ● לראשונה מאז חודש יולי ישנם פחות מ-200 חולי קורונה במצב קשה ● ליברמן הודיע ששכר המינימום יועלה, באופן הדרגתי, ל-6,000 שקלים ● הממשלה אישרה הקמה של עיר ושלושה יישובים לאוכלוסייה הבדואית בנגב

מפגינים פרו-דמוקרטים מוחים בחרטום שבסודן, 30 באוקטובר 2021 (צילום: Marwan Ali, AP)
Marwan Ali, AP
מפגינים פרו-דמוקרטים מוחים בחרטום שבסודן, 30 באוקטובר 2021

חברת הכנסת אמילי מואטי: "צופה ומקשיבה לקולות של גורמים בימין ערב העברת התקציב. חוששת לחייו של בנט ומקווה מאוד שכל הנוגעים בדבר עושים הכול כדי לשמור עליו מכל משמר. מרצח נוסף לא נקום".

הדיונים על תקציב המדינה לשנת 2021–2022 נפתחו אתמול (שלישי) והם צפויים להימשך לפחות עד לסוף השבוע. הסתייגויות חברי הכנסת של האופוזיציה יימשכו עד השעה 18:30.

לאחר מכן, ינאמו ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, ולצדם גם שר האוצר אביגדור ליברמן, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ויושב ראש ועדת הכספים אלכס קושניר. אחר כך יחלו ההצבעות על ההסתייגויות.

חבר הכנסת בועז טופורובסקי בריאיון לכאן רשת ב על נכונות חברי הקואליציה להעביר את התקציב: "אנשים מגויסים. העבודה שלי היא לא להיות רגוע. יש כל מיני תרחישים – יש מערכת בקרה על כל ח"כ, יש גם ח"כים באופוזיציה שלא יכולים לקדם נושאים – תקציב זו הזדמנות להישגים".

בעז טופורובסקי נואם במליאת הכנסת, 21 בדצמבר 2020 (צילום: דני שם טוב/דוברות הכנסת)
בעז טופורובסקי נואם במליאת הכנסת, 21 בדצמבר 2020 (צילום: דני שם טוב/דוברות הכנסת)

חבר הכנסת אמיר אוחנה על פרשת גל אוחובסקי בריאיון לגלי צה"ל: "ראינו תיקים שהתחילו בכתבי אישום והסתיימו בזיכויים. אני לא אצטרף לציד המכשפות נגדו, זה הורס חיים של בן אדם. לכאורה היה מצופה ממני לשמוח כי הוא מהמחנה הפוליטי השני, אבל ממש לא".

אמיר אוחנה (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
אמיר אוחנה (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

בכירים בקואליציה אומרים כי אחרי העברת התקציב וחוק ההסדרים יפסיקו להתנגד באופן אוטומטי להצעות חוק של חברי האופוזיציה ואף מתכוונים לצמצם את הרוב בוועדת הכספים משני ח"כים לטובת הקואליציה לח"כ אחד, כך פורסם בכאן רשת ב.

סגירה