כך החריב נתניהו גם את האופוזיציה בישראל

יושב ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ביציע המבודדים, 2 בספטמבר 2021 (צילום: נועם מושקוביץ/דני שם טוב)
נועם מושקוביץ/דני שם טוב
יושב ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ביציע המבודדים, 2 בספטמבר 2021

הדמוקרטיה הישראלית נקלעה למצב אבסורדי. אדם אחד, רה"מ מכהן, יצר מצב בלתי אפשרי. בסמכויותיו, כאשר היה רה"מ, דאג שלא תהיה קואליציה עצמאית אלא שכל חברי הכנסת יסורו להוראותיו. וכעת כשהוא יו"ר האופוזיציה, אין בעצם אופוזיציה. כי מה יגידו החברים שחתמו לנתניהו על נאמנות לבלוק ה-55, כאשר גנץ קיבל את המנדט ולא אישרו לו להקים ממשלה עם אחת ממפלגות הגוש? תקפו אותו על כוונתו ללכת עם מפלגות ערביי ישראל ובעצם גררו, בהנחיית נתניהו, את כל האזרחים לעוד מערכת בחירות.

הדמוקרטיה הישראלית נקלעה למצב אבסורדי. אדם אחד יצר מצב בלתי אפשרי. בסמכויותיו, כשהיה רה"מ, דאג שלא תהיה קואליציה עצמאית אלא שכל החכ"ים יסורו למרותו. וכעת כיו"ר האופוזיציה, אין בעצם אופוזיציה

גוש הנאמנים לנתניהו בעצם הפר את שבועתו לבוחרים. חברי הגוש הודיעו קבל עם ועדה שהם משרתיו של אדם אחד, גחמותיו והאינטרסים האישיים שלו. לא משרתי ציבור. בכך הם סתמו על עצמם את הגולל והם לא יכולים להטיח שום ביקורת בקואליציה הנכחית.

הם עצמם, במו ידיהם, משכו לעצמם את השטיח – את הזכות לייצג את הבוחרים והפכו אותה ל"זכות" לייצג אדם אחד – נתניהו.

כך הם לא העבירו למשל תקציב ופטפטו את עצמם לדעת בהסברים מדוע לא צריך תקציב ומדוע אי קיום הרוטציה חשוב יותר מתקציב. למעשה לא דנו בכלל בתקציב במשך 3 שנים, כלומר לא דנו בכלל בבעיות של המדינה כולה.

עכשיו, כשסעיפי התקציב מונחים מולם, לראשונה מזה 3 שנים, ועל פניהם מרוחה הביצה הסרוחה של התנהגותם בתקופת נתניהו, הם גם לא יכולים להציג שום אלטרנטיבה לשום החלטה תקציבית. הרי הם עצמם מנעו במו ידיהם את העברת כל התקציב. הם עצמם מנעו תקציב מבתי החולים, ממערכת החינוך, מהמוחלשים, מניצולי השואה, מענפי התרבות, מהתעשייה והחקלאות.  אין תחום אחד בישראל שלא סבל מהעובדה שבלוק ה-55 מנע תקציב מדינה במשך זמן כה ארוך.

אז מה יש כעת לחברים רגב, כץ, דרעי, ליצמן, גפני, אדלשטיין, קיש, אקוניס אורלי לוי וחבריהם? מה יש להם בעצם להציע מול הפירוט של תקציב חדש שמנסה ממשלה חדשה להעביר?

הרי אי אפשר לדבר על גובה הסכומים או אופן חלוקתם, או תחומי השימוש בתקציב, כשהם, החברים של נתניהו ושותפיו לפשע, לא העבירו תקציב בכלל.

עכשיו, כשסעיפי התקציב מונחים מולם, לראשונה מזה 3 שנים, ועל פניהם מרוחה הביצה הסרוחה של התנהגותם בתקופת נתניהו, הם לא יכולים להציג שום אלטרנטיבה לשום החלטה תקציבית. הרי הם עצמם מנעו את העברתו

אז נתניהו, שהוביל אותם לחדלות פירעון כאופוזיציה, יושב עכשיו בכנסת, וכל מה שנותר לו הוא לקלל ברמת כיתה ג' את רה"מ בנט.

לשתף פוסטים מבחילים ברשת ולגחך את עצמו בסרטוני פייסבוק ומפגשים עם דמויות הזויות מהפגנות הרחוב האלימות של תומכיו.

טיפוסים גועליים, חסרי כל תובנה דמוקרטית, חנפנים עלובים וחסרי דעה, עוטפים אותו יומיום בצווחות "תחזור" כאשר גם הוא עצמו לא מציע להם שום אלטרנטיבה מלבד את עצמו. סתם את עצמו. את גופו, תסרוקתו והבריטון הטלוויזיוני המוכר, את השקרים והסיסמאות, את חוסר הניהול וההפקרות שחגגו כאן 12 שנים בכל תחום.

זו הרי לא דרך שהאופוזיציה יכולה להציע לאזרחי המדינה כתחליף למדיניות ולתקציב שמציעה כעת הקואליציה החדשה התומכת בממשלה החדשה.
כך החריב נתניהו עוד מוסד דמוקרטי.  את האופוזיציה.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 468 מילים
סגירה