ליברמן: נתניהו נראה אתמול כמו איש כבוי - אני מרחם עליו

עוד אמר ליברמן: חברי ליכוד אמרו לי ״אנחנו מטומטמים שהקשבנו לנתניהו״ ● דיווח: אדלשטיין ונתניהו רוצים להקדים את הפריימריז ● בנט: המדינה עלתה על הפסים בחזרה ● גרמניה הכירה בניצולי שואה מבוקרשט ● השרה מירב כהן: תמצית השליחות הציבורית שלי ● התנועה האיסלמית דורשת פיצוי מערוץ 13 ● דיווח: ראש המודיעין המצרי יציג לבנט מתווה לעסקת שבויים עם חמאס

ראש הממשלה נפתלי בנט וראש האופוזיציה בנימין נתניהו במליאת הכנסת, 4 בנובמבר 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
ראש הממשלה נפתלי בנט וראש האופוזיציה בנימין נתניהו במליאת הכנסת, 4 בנובמבר 2021

אחרי שלוש שנים וחצי ועוד עיכוב של כמה שעות: מליאת הכנסת אישרה הלילה (שישי) את תקציב המדינה לשנת 2022 ברוב קולות של 59 חברי כנסת מול 56 שהצביעו נגד. ראש הממשלה נפתלי בנט בירך על אישור התקציב ואמר: "הלילה הזה – החזרנו את ישראל למסלול. סוף סוף תקציב".

חברי האופוזיציה נטשו את המליאה טרם הכרזת תוצאת ההצבעה. בכך, מליאת הכנסת שנפתחה ביום שלישי ב־9:00 בבוקר, ננעלה אחרי כ־66 שעות של דיון בחוקי התקציב.

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר בתגובה: "אישרנו תקציב שמביא יציבות למערכת הפוליטית ובהירות לכלכלת ישראל. תודה רבה לכולם ומברוק למדינת ישראל".

יו"ר הכנסת מיקי לוי אמר בתום ההצבעות: "צר לי שהאופוזיציה לא קיבלה את המעמד וההכרעה הדמוקרטית של הבית הזה. אני מאחל למדינה בהצלחה וכמובן לממשלה הזו. אחרי כל המאבקים והשעות עשינו היום דבר גדול, סוף סוף יש למדינה תקציב".

חברי הקואליציה חוגגים ומצטלמים אחרי העברת תקציב המדינה לשנת 2022, 5 בנובמבר 2021 (צילום: דוברות מפלגת העבודה)
חברי הקואליציה חוגגים ומצטלמים אחרי העברת תקציב המדינה לשנת 2022, 5 בנובמבר 2021 (צילום: דוברות מפלגת העבודה)

שר הביטחון בני גנץ בירך על העברת תקציב 2022 ועקץ את יושב ראש האופוזיציה בנימין נתניהו: "מי שפעל ממניעים אישיים והסב נזק רב למדינה ולאזרחיה יושב באופוזיציה, ומי שדואג לאזרחי ישראל – נמצא היום בקואליציה".

עוד אמר גנץ: "יש מנהיגים בירושלים. מנהיגים שידעו לשים את ישראל לפני הכול. מנהיגים שידעו להתאחד, לשים בצד את חילוקי הדעות ולעשות הכול למענכם.

"בנימה אישית: אני מרגיש שהעברת התקציב היא ניצחון של המדינה, אבל היא גם ניצחון אישי שלי. זה ניצחון גדול עם מסר חשוב. אני מרגיש גאווה גדולה להיות חלק מוביל בממשלה הזו, גאווה על כך שסוף סוף החזרנו את ישראל למסלול, גאווה להוביל את חבריי וחברותיי בכחול לבן שהיו חלק מרכזי בהשלמת המהלך החשוב וכמובן גאווה על כך שהמאבק שלי ליציבות פוליטית למען אזרחי ישראל הצליח בסופו של דבר".

שר הביטחון בני גנץ במצב רוח מרומם במהלך ההצבעות על התקציב במליאת הכנסת, 4 בנובמבר 2021 (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
שר הביטחון בני גנץ במצב רוח מרומם במהלך ההצבעות על התקציב במליאת הכנסת, 4 בנובמבר 2021 (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

שרת התחבורה מרב מיכאלי על העברת התקציב:" שלושה ימים, שתי שנות תקציב וממשלה אחת שפשוט שיחקה אותה בענק".

חבר הכנסת מנסור עבאס על העברת התקציב: "פעם ראשונה שמפלגה ערבית לוקחת חלק מרכזי בהעברת התקציב ובהקמת הקואליציה. זהו צעד חשוב בתהליך ההשתלבות הפוליטית, ומימוש הזכות לשותפות אזרחית, ולקיחת אחריות קולקטיבית, לטובת כל האזרחים ערבים ויהודים".

השר יאיר לפיד על העברת התקציב: "לקחנו אחריות. קיימנו את ההבטחה".

סגירה