ממשלה מושחתת: השרים חיים כץ ויעקב ליצמן מדגימים איך זה עובד

היועץ המשפטי מנדלבליט החליט להגיש כתב אישום נגד השר חיים כץ ● אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים היוצאת: "לא כך תכננתי להיפרד"; השר אוחנה, שפיטר אותה במפתיע: "מודה לך על השנים הארוכות בהן ידעת לשלב בין ערכים לניהול" ● ראש הממשלה הצהיר כי לא תהיה ממשלת אחדות ● מפלגת עוצמה יהודית תבקש לפסול את התמודדות לפיד לכנסת על רקע "התבטאויות קשות כנגד הציבור החרדי"

כץ וליצמן (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
חיים כץ ויעקב ליצמן
07:25 עריכה

נתניהו במאמר תגובה על גביי השער של העיתון ישראל היום – "לא נלך לאחדות". 

"ההתחייבות שלי ברורה: להקים אחרי הבחירות ממשלת ימין חזקה", נכתב על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. "חייבים שהליכוד תהיה המפלגה הגדולה ביותר כדי להבטיחי שמלאכת הרכבת הממשלה תוטל עלינו, מבלי שתהיה לליברמן האפשרות להוביל אותנו לממשלת שמאל".

07:29 עריכה

יולי אדלשטיין מגיב בראיון בגלצ לטור של נתניהו בישראל היום, לפיו לא תהיה ממשלת אחדות. "אני לא הבנתי מה החדשות הגדולות בדבר הזה. גם בכנסת הקודמת, גם בכנסת היוצאת אמרנו, העדיפות שלנו היא להקים ממשלה הומוגנית".

07:33 עריכה

מפלגת עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר, תעתור לוועדת הבחירות המרכזית בכנסת בבקשה לפסול את ח"כ יאיר לפיד, מלרוץ לכנסת.

לפי ההודעה, בקשת הפסילה מגיעה "על רקע התבטאויותיו הקשות והמכלילות של לפיד כנגד הציבור החרדי, ועל רקע הקמפיין הנרחב שמטרתו לעשות דמוניזציה לציבור המהווה חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מהחברה הישראלית".

07:50 עריכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ: "התגובות שהושמעו נגד לפיד לא היו סימפטיות. הוא שותף נאמן ואנחנו עובדים יחד, לפעמים גם מתווכחים. בניגוד לליכוד שמתנהלת כמו מפלגה עם אורטוריטה אחת בלבד. אנחנו לא צפון קוריאה".

כמו כן, התייחס גנץ להמלצת המשטרה להעמיד לדין את ליצמן: "צריך להמתין לעמדת הפרקליטות. האירוע נשמע חמור והוא יצטרך להתמודד עם הדין".

על הטענות נגד ח"כ עומר ינקלביץ': "היא בחורה ראויה"

 

07:53 עריכה

נתניהו בשיחה עם שרי הליכוד: "מצב המפלגה גרוע מאוד"

08:47 עריכה

יאיר לפיד מגיב לעתירת עוצמה יהודית לפסול אותו מהבחירות הקרובות: "לכבוד הוא לי. מזמן לא קיבלתי חיזוק כזה לדרכי"

איתמר בן גביר, יושב ראש המפלגה בתגובה: "יאיר, השנה שלך מעבירה אותך על דעתך"

09:10 עריכה

לפיד מגיב לנתניהו: "הוא אולי נגד אחדות, אבל הח"כים הבכירים שלו בעד לגמרי. מדברים איתנו כל יום"

09:27 עריכה

סמוטריץ': "עוד ועוד אינדיקציות מלמדות על כך שנתניהו הולך להקים ממשלת שמאל"

10:44 עריכה

כרמן אלמקייס, המועמדת שאורלי-לוי אבקסיס הביאה עמה מ"גשר" ושובצה במקום 10 ברשימת העבודה-גשר, לא מפסיקה להסעיר את הרשת, והפעם סביב תקרית מביכה במיוחד שבה הסתבכה בבריונות רשת.

אייל שחל, נער אוטיסט שכיום הוא בן 18, מספר שבהיותו בן 10 אלמקייס פעלה מול רשות מקומית כדי לעזור למשפחה עניה שהרשויות סירבו לעזור לה ולמנוע את סילוקה מהבית לרחוב, והוא התנדב לעזור לה ולחברותיה.

אלא שבמהלך העבודה הילד גילה במקרה שהפרטים שהמשפחה מסרה למתנדבים שסייעו לה ולתקשורת לא היו מדוייקים וניסה להעמיד אותם על דיוקם. בתגובה, מספר שחל, אלמקייס וחברותיה "התלבשו" על עמוד הפייסבוק שאמו הפעילה בשבילו והציפו אותו בכינויי גנאי, ביניהם "ילד כאפות אשכנזי", "ילד מלא פריבילגיות מעביר ביקורת" ו"נדחף" וכן גם קללות.

"אני מבקש בכל בקשה שתבחרו בה לכנסת, כי היא תסבול על מה שעשתה לי", כתב שחל השבוע בפוסט שהתפשט בפייסבוק ובטוויטר, "היא תיאלץ לדבר יפה ולשמור את הדעות הגזעניות שלה לעצמה". נחיה ונראה.

פורסם על ידי ‏איל שחל‏ ב- יום שני, 5 באוגוסט 2019

11:00 עריכה

אמי פלמור נפרדה היום מתפקיד מנכ"לית משרד המשפטים. לפני כחודש אמיר אוחנה, בצעד שנוי במחלוקת – לאחר זמן קצר בתפקיד שר המשפטים ובמהלך ממשלת מעבר – הביא לסיום תפקידה.

על אף המהלך הזה, נפרד ממנה השר בשורת תשבוחות: "את מסיימת כהונה פורה ועשירה. ביססת את מעמדך המקצועי והאישי. ידייך היו מלאות בעשייה וברוכה. אני מודה לך על השנים הארוכות בהן ידעת לשלב בין ערכים לניהול". עוד הוסיף: "שמו של המשרד הלך לפניו הרבה מאוד בזכות אמי".

בנאום הסיום שנשאה פלמור אמרה כי לא כך תכננה להיפרד, אך עם זאת היא "מלאת הכרת תודה והכרת הטוב על הזכות שניתנה בידי לצמוח, לגדול ולהשפיע לטובה במשרד הזה. הגעתי לפה מתוך תחושת שליחות ואני עוזבת באותה תחושה. אני משרתת ציבור גאה".

שי באב"ד, מנכ"ל משרד האוצר אמר במהלך הטקס: "ישראל מאבדת את אחד ממשרתי הציבור הטובים שלה". כמו כן, פנה לשר אוחנה ואמר: "אתה מאבד את המנכ"לית הטובה מבין מנכ"לי הממשלה".

הצטרפו אלינו לשידור החי מירושלים, מטקס הפרידה ממנכל"ית משרד המשפטים, אמי פלמור >>>

פורסם על ידי ‏משרד המשפטים‏ ב- יום רביעי, 7 באוגוסט 2019

11:05 עריכה

יאיר לפיד, מספר 2 בכחול לבן, השיב היום לעתירה שהגישה נגדו מפלגת ש"ס לוועדת הבחירות, בעקבות הסרטון בו הוצגו החרדים כתאבי בצע וכמי שסוחטים כסף מנתניהו: "מדובר בעתירה שהיא כל כולה מופת של התחסדות, צביעות וניצול ציני של המוסד לצרכים פוליטיים. מרתק לגלות כי מפלגת ש"ס לא השמיעה הגה כשמנהיגי הציבור החרדי קראו לי 'גבלס', 'עמלק' ו'היטלר'. כל אלה לא חדרו את סף הרגישות שלהם".

11:17 עריכה

תגובה ראשונה של ח"כ עומר ינקלביץ' מכחול לבן, בעקבות התחקיר בחדשות 12, בו נטען כי בעת שעבדה בנציבות שירות המדינה נהגה שלא כשורה ובו נרמז על קשר אישי וקרוב מאוד בינה לבין בני גנץ.  

ב"ידיעות אחרונות" פורסמו הבוקר ציטוטים של ינקלביץ' מתוך שיחות סגורות עם חבריה:  "אין לי ספק שמנסים לנגח את בני גנץ באמצעותי. זה ברור ושקוף, אבל אני לא חושבת על עצמי.

עומר ינקלביץ' (צילום: הדס פרוש פלאש 90)
עומר ינקלביץ' (צילום: הדס פרוש פלאש 90)

"מצער להיווכח שבמדינת ישראל, בשנת 2019, יש כאלה המנסים לטעון שאישה לא יכולה להתקדם על בסיס כישוריה, השכלתה ועשייתה, ושמאחורי כל קידום עומדים קשרים פסולים.כשגבר נבחר לכנסת זה בסדר, איש לא מחטט בעברו, וכשאישה מקודמת מייחסים לה התנהגות בלתי ראויה".

12:25 עריכה

בצלאל סמוטריץ' מהימין המאוחד במפגן הומופוביה. בהתייחסו לידיעה על כך שצה"ל מרחיב את מערך שילוב הטרנסג'נדרים בתוכו, אמר סמוטריץ': "אין ספק של"הישג" הזה תהיה תרומה מכרעת לחוסנו של צה"ל וליכולתו לעמוד באתגרי הביטחון של מדינת ישראל…".

12:30 עריכה

אחמד טיבי מציע ריפוי בעיסוק לשעות הפנאי – כיצד להכין טיארה מטור התגובה של נתניהו ב"ישראל היום".

12:47 עריכה

לקראת הדיון שיתקיים מחר בעניין הצבת מצלמות בקלפיות, מפלגת העבודה פנתה לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה "לאסור את התיעודים".

"מדובר באפליה קשה ובפגיעה חמורה בפרטיות", נכתב בכתב הטיעונים. "כל עוד הצבת המצלמות בקלפיות נעשית על ידי גורמים פרטיים או מפלגות, עולה חשד כבד כי הדבר יניא מצביעים מלהגיע לקלפי".

13:05 עריכה

שר החוץ מהליכוד, ישראל כץ, התייחס להמלצת המשטרה להעמיד לדין את סגן שר הבריאות עקב ליצמן. "אני בטוח שהוא משוכנע ביכולתו לשכנע. בליצמן כסגן שר, ראיתי רפורמטור גדול. הייתה לו הערכה ציבורית, הוא היה אחד השרים הפופולריים, בגלל מעשיו ואצטער מאוד אם הדבר הזה ייפגע".

לשאלה האם לדעתו קיימת רדיפה של המערכת, כפי שליצמן טוען, ענה כץ: "אני לא חושב שיש רדיפה. יכול להיות שהוא מדבר על עיתוי הפרסומים, לפני הבחירות. אדם הוא זכאי כל עוד לא נקבע אחרת".

כמו כן, אמר כץ על כחול לבן ובני גנץ כי הם מתנהגים בצביעות. "את נתניהו פוסלים, אבל מה עם ליצמן? 'לא, ליצמן עוד מחכים לפרקליטות'. איזה מין דבר זה?".

13:08 עריכה

שר המשפטים אמיר אוחנה מגיב לטענות שהושמעו לפיהן התנהג בצביעות בטקס הפרידה ממנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור, אותה פיטר. אוחנה אישר את את הציוץ בטוויטר בו נכתב: "פלמור אשת מקצוע מצויינת, אבל היא אינה אשת אמון של השר. כל כך פשוט", וכתב: "ככה פשוט".

14:15 עריכה

ישראל ביתנו הגישה תלונה במשטרה: "פרצו למערכות המחשב שלנו"

מנהל מטה הארגון של המפלגה, הגיש הבוקר תלונה במשטרה בחשד לפריצה למערכות המחשב וגניבת קבצים. הפריצה קרתה ב-26 ביולי והורדו חמישה קבצי נתונים שכוללים פרטים אישיים של תומכי המפלגה ותושבי העיר נתניה.

במפלגה ציינו כי הפריצה בוצעה באמצעות שם משתמש של מנהל מטה הבחירות בנתניה שהתפטר באותו יום. מכאן, עולה חשד על קשר בין הפריצה, גניבת המידע וההתפטרות של אותו מנהל.

15:22 עריכה

יאיר לפיד מגיב בראיון באולפן וואלה! לחשדות נגד שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה): "זה כתם על היהדות, על הציבור החרדי ועל יהדות התורה". על הסרטון השנוי במחלוקת שהפיץ, בו מוצגים החרדים כתאבי כסף, אמר לפיד: "כל מי שנעלב, תשלח אותו לראות את הסרטון ולא את מה שאומרים עליו בתקשורת החרדית. הוויכוח שלי הוא עם הפוליטיקאים החרדים, ולא עם הציבור. 99% מאלה שנעלבו לא ראו את הסרטון".

לשאלה האם בני גנץ צפה בסרטון טרם הפצתו, אמר: "כן, הם ראו אותו, רק אף אחד לא קלט את הרעש. הוא גם רץ איזה יום שלם לפני שמישהו שם לב".

בנוגע להבדלים המהותיים בין ההתנהלות שלו לבין זו של בני גנץ, אמר לפיד: "הוא (גנץ) ממלכתי ושקול, אני קצת פרא אדם. שנינו שם, שנינו מועמדים לראשות הממשלה, אף אחד לא מסתיר אף אחד וזה טוב לנו. גם ההבדלים בינינו טובים".

15:34 עריכה

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) טוען שניסיונותיו של לפיד לפגוע בליכוד, כדבריו, מערערים את היציבות דווקא בכחול-לבן:

15:40 עריכה

כמה צלילים ונמשיך: אחלמה פרץ, רעייתו של ראש מפלגת העבודה, בביצוע מרטיט ומלהיב ל-Amor de mis amores

15:49 עריכה

מפלגות הימין המאוחד ונעם סימנו לעצמן כמטרה את הקהילה הגאה ובחדשות 12 מזהים שהמתקפה כבר החלה. בין השאר מציינים שם את המוקד שהקימה מפלגת נעם, אליו יוכל הציבור לדווח על מציאת תכנים מיניים של ארגוני גאווה בספרים של משרד החינוך כדי שניתן יהיה למנוע "הנגשה והטמעה של תכנים אלו בנפש הילדים"., כלשון ההודעה לעיתונות שהוציאה המפלגה.

כמו כן, מוצגים במסגרת הטענה הנ"ל דבריו של שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' נגד השילוב של טרנסג'נדרים בצה"ל:  "בפעם הבאה כשבצה"ל יבואו לבקש תוספות לתקציב הביטחון נשאל כמה ה"הישגים" המרשימים האלה עולים לנו".

16:11 עריכה

משה פייגלין, יו"ר מפלגת זהות, מגיב להצעה של הליכוד, לפיה הוא יוותר על הריצה לכנסת בתמורה לכיסוי חובות המפלגה שלו:

16:27 עריכה

אסף זמיר (כחול-לבן): "בנט ושקד יכולים להיות חלק מהקואליציה של כחול-לבן". זמיר הסביר בראיון לגלי צה"ל כי "באופן כללי אתה עושה קואליציה גם עם אנשים שאתה לא מסכים איתם".

16:30 עריכה

תודו שחיכיתם לזה: ח"כ דוד ביטן מקריא את רשימת הליכוד ב-ASMR (בלחש)

16:59 עריכה

מרדכי קרמניצר טוען ב"הארץ": "ההטפה של הימין הלאומני למשילות נועדה להפוך את הליצמניזם להתנהלות שלטונית שגרתית". עוד כותב קרמניצר: "בעולם הליצמני, ליומרה לעשות רק טוב יש כיוון מאוד מסוים. היא בנויה על הזדהות עם מפירי חוק או מי שנחשדים להיות כאלה, ועל התעלמות מקורבנות ממשיים ופוטנציאליים של עבריינות".

17:11 עריכה

גילה גמליאל קופצת במהרה על ההזדמנות שסיפק לה יאיר "פרא אדם" לפיד:

17:15 עריכה

הופרדו בלידתם: יאיר לפיד ואביגדור ליברמן השתמשו באותו סיפור ילדים כדי לבקר את בנימין נתניהו:

17:25 עריכה

מתברר שהרקע להטרדות היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הוא דרישתו לפתוח בחקירה נגד יאיר לפיד בעניין סרטון החרדים (שהוצגו שם כתאבי כסף).

הנה הסרטון, למי ששכח:

17:41 עריכה

בראיון לכאן, ציפי חוטובלי שוללת מכל וכל אפשרות לממשלת אחדות:

17:53 עריכה

סגן יו"ר הכנסת מאיר כהן (יש עתיד), הוגה סרטון הווטסאפ על החרדים, מגיב לסערה שעורר והודף את ההאשמות באנטישמיות:

18:01 עריכה

העולם החרדי מתגייס למען שר הבריאות יעקב ליצמן, שהואשם בשחיתות, בקמפיין רשת חדש תחת הכותרת "גם לי ליצמן עזר".

ליצמן עזר

18:05 עריכה

מפלגת העבודה דורשת לאסור הצבת מצלמות פרטיות בקלפיות. המפלגה עתרה בעניין לוועדת הבחירות המרכזית ונימקה את עתירתה בכתב הטיעונים בכך ש"מדובר באפליה קשה ובפגיעה חמורה בפרטיות". עוד נכתב שם כי "כל עוד הצבת המצלמות בקלפיות נעשית על ידי גורמים פרטיים או מפלגות, ללא אסדרה ברורה של הנושא, עולה חשד כבד כי הדבר יניא מצביעים מלהגיע לקלפי וגובר החשש לזיופים ולפגיעה אנושה בטוהר הבחירות.

"תיעוד המצביעים על רקע שיוכם האתני והגאוגרפי מעלה חשש כבד להטרדתם, להשפלתם או לביזויים. החשש מפרסום הצילומים עשוי להפעיל לחץ אסור על המצביעים ולהטות את תוצאות הבחירות".

18:09 עריכה

מכה לליכוד: היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט להגיש כתב אישום נגד שר העבודה והרווחה חיים כץ בעבירה של מרמה והפרת אמונים בפרשת המניות. על פי החשד, כץ עזר למקורבו מוטי בן ארי בקידום חקיקה בכנסת בניגוד לחוק ובניגוד עניינים. עם זאת, הליכי הדיון בהסרת חסינותו של כץ לא יתנהלו עד למועד כינון הכנסת הבאה בנובמבר . אם יבקש השר כץ שהכנסת לא תסיר את חסינותו, ההערכה היא שהדיון בחסינות יתקיים בדצמבר.

חיים כץ (צילום: פלאש 90)
חיים כץ (צילום: פלאש 90)
19:12 עריכה

הליכוד, בהודעה לוועדת הבחירות המרכזית בעקבות העתירות שהוגשו נגד הצבת מצלמות בקלפיות: "נועדו להגן על טוהר הבחירות". עוד נכתב בהודעה: "מימוש זכות זו נועדה להגן על אינטרסים חשובים המונחים בייסוד של שיטת הבחירות הדמוקרטית בישראל, בראשם שוויון הבחירות, טוהר הבחירות המתחייב ממנו ואמון הציבור במיהמנות הבחירות בישראל ובאמינותן".

19:17 עריכה

עמיר פרץ מבקש מנתניהו בחזרה את הקרדיט על כיפת ברזל ולא שוכח לעקוץ:

19:35 עריכה

עמיר פרץ לשרון כידון ב"לפני החדשות" (חדשות 13): "אני מציע להיזהר מאביגדור ליברמן".

20:04 עריכה

בליכוד מקווים שהעבודה וגשר יתפצלו לאחר הבחירות כדי שיוכלו לחבר את גשר, בנפרד מהעבודה, לממשלת ימין-חרדים. לוי-אבקסיס, מצדה, הבהירה היום בגלי צה"ל שהיא מתנגדת לישיבה בממשלה בראשות נתניהו, לנוכח הטענה שהעלה יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לפיה היא ופרץ יחברו לימין אחרי הבחירות בתמורה להבטחה שפרץ ימונה לנשיא המדינה. "לא נהיה גלגל ההצלה של בנימין נתניהו", אמרה, "אותי אי אפשר לפתות עם תפקיד בממשלה".

20:28 עריכה

השר חיים כץ ייאלץ להיפרד מכיסאו בעקבות האישום נגדו. כץ, כפי הנראה, יבקש שלא להסיר את חסינותו אולם בקשה כזאת יכולה לאשר רק ועדת הכנסת – וזו אינה פעילה בימים אלה עקב תקופת הבחירות ותשוב לפעילות רק לאחר תחילת כהונת הכנסת החדשה.

20:32 עריכה

ח"כ סתיו שפיר (העבודה) "מתקנת" את סרטון ה-ASMR של דוד ביטן:

20:47 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בשיחות סגורות: "לא אפר את הברית עם החרדים". עוד עולה מאותן שיחות: נתניהו מעוניין לצרף לקואליציה גם את הימין המאוחד ולשחזר את הקואליציה הקודמת שלו, אולם הוא חושש שבנט ושקד יחליטו להמליץ על גנץ ברגע האחרון.

20:50 עריכה

שר המשפטים אמיר אוחנה פירסם הערב (רביעי) את תזכיר חוק האימוץ השוויוני להערות הציבור. ההצעה מתייחסת לכל השיקולים לפיהם יוחלט על ידי הגורמים המוסמכים במשרד הרווחה מי יהיה מאמצו של ילד מסוים, כשבמרכז כל החלטה שיקול העל יהיה "טובת הילד".

במסגרת ההצעה יבוטל סעיף 3 לחוק, הדורש כתנאי סף זוגיות של "איש ואשתו", כך שטובת הילד תקבע ללא אפליה, תוך התחשבות במסוגלות ההורית – ולא במין ההורים. השר אוחנה אמר לאחר הפרסום כי "אימוץ ילדים הוא חסד שיש לברך עליו. ילדים זקוקים לחום, אהבה, חינוך, גבולות וצרכים חומריים. אם ההורים הם בני אותו המין או לא – זה איננו שיקול רלוונטי, כפי שמוכיחים עשרות רבות של מחקרים. השיקול המרכזי והמוביל צריך להיות כזה ששם את טובת הילד והמסוגלות ההורית במרכז".

מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, אוהד חזקי, בתגובה לתזכיר של השר אוחנה: "אני מברך על פרסום התזכיר, אבל לטיוטת החוק אין סיכוי לעבור בממשלת מעבר".

 

אמיר אוחנה (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)
אמיר אוחנה (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)
21:08 עריכה

בנימין נתניהו, בתגובה להצהרת הכוונות של בצלאל סמוטריץ לייסד מדינת הלכה: "זה בלבול מוח. אלה דברי הבל מוחלטים. אין מישהו שמאשר זאת טוב יותר משר המשפטים הטרי ממפלגת הליכוד שהגיש היום הצעת חוק לאימוץ על ידי הורים ללא קשר למגדר".

21:18 עריכה

בני גנץ, בכנס פעילים של כחול-לבן בקריית אונו: "אנחנו צריכים להבין שהבחירה היא בין ממשלת החשודים לבין ממשלה שבאה לעבוד עבור האזרחים. אנחנו נעבוד עבור הציבור, עבור עתיד ילדינו, עבור מדינת ישראל".

יו"ר כחול לבן התייחס גם למאמרו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא ממשלת האחדות: "ראיתי הבוקר את המאמר", אמר, "הוא התחייב שם שהוא בשום פנים ואופן לא ילך לממשלת אחדות. זו ההתחייבות שלו – רק לא אחדות. זה מה שחשוב לו שידעו אזרחי ישראל הבוקר, כמה ימים לפני תשעה באב. אני מודיע שוב: אנחנו בכחול לבן רוצים אחדות".

21:39 עריכה

בני גנץ ויאיר לפיד, ראשי כחול-לבן, הכריזו: אנחנו מוכנים לאיחוד, אבל בלי נתניהו.

21:59 עריכה

פעילים בבית היהודי הגישו עתירה לבית המשפט נגד שיבוץ בן דהן בימין המאוחד מכיוון שהוא עזב בעבר את המפלגה. בן דהן היה חבר ותיק במפלגת הבית היהודי, אך במערכת הבחירות לכנסת ה-21, הוא עזב את המפלגה, והתמודד לכנסת במסגרת מפלגת "אחי", אשר שולבה במקום ה-28 ברשימת הליכוד.

ואולם ב-1 באוגוסט הוגשה רשימת הימין המאוחד לכנסת ה 22 ובן דהן שובץ בה במקום ה-13, בתור הנציג הרביעי ברשימה מטעם הבית היהודי.  חבר מרכז הבית היהודי שפנה לבית המשפט המחוזי בירושלים דורש כעת צו המורה על איסור רישום מועמדותו של בן דהן ברשימה.

דהן, בתגובה: "התפטרתי כדין ממפלגת אחי וחזרתי לבית היהודי. יו"ר המפלגה קיצר את תקופה האכשרה ומרכז המפלגה אישר זאת ובחר בי. אני כלל לא בטוח שביהמ"ש מוסמך לדון בנושא הזה, כיוון שזה עניין פנימי של המפלגה שהגישה אותי ברשימתה".

22:50 עריכה

בצלאל סמוטריץ (איחוד מפלגות הימין) מגיב בפייסבוק לדברי נתניהו על כך שהאפשרות להקמת מדינת הלכה – חזונו המוצהר, חזור והצהר – היא "דברי הבל מוחלטים" וכותב: "… אני כבר מודיע שאני מוחל. אתגבר (…) ביבי לא זלזל בי או בדבריי. ביבי מזלזל בכל יהודי מאמין. השיקולים של ביבי הם אך ורק אלקטורליים ללא שום גרעין של אמת המחוברת ליהדות".

עוד כותב סמוטריץ: "ביבי רוצה לפנות היום לקהל חילוני כדי לגרד משם עוד מנדט או שניים ולכן היום נוח על הגב של סמוטריץ' להוכיח עד כמה הוא נאור ומתקדם ושחלילה אף אחד לא ירתע מדגל של מדינה יהודית שמישהו מרים".

סגירה