איך פייק נולד

במהלך השבועות שקדמו להצבעות על התקציב, מדינת ישראל הייתה תחת מתקפה של קמפיין שקרי, ארסי ומסוכן.

מכיוון שלא ראיתי התייחסות מפורטת בתקשורת לרצף האירועים הכולל, החלטתי לכתוב מסמך שיתאר באופן עובדתי את אשר התרחש והוספתי בדיקת עובדות לטענות השקריות. טענות שחלקן הגיעו אליכם דרך ערוצי המיינסטרים, ללא סינון ראוי וללא בדיקת עובדות בסיסית.

בשבועות שקדמו להצבעות התקציב, ישראל הייתה תחת מתקפת קמפיין שקרי, ארסי ומסוכן. לא ראיתי התייחסות מפורטת בתקשורת לרצף האירועים הכולל, אז החלטתי לתעד את העובדות

אתייחס גם לתחקיר שפרסמה אילה חסון ואוסיף עובדות שלא הוצגו שם וחשוב שיגיעו לידיעת הציבור. בנוסף אתאר התפתחות כרונולוגית של קמפיין המבוסס על עלילת דם (כספי המיסים עוברים לחמאס), שאין לו קשר למציאות אבל לצערי נראה כאילו הונדס באופן הדרגתי שלב אחרי שלב

מטרת הקמפיין:

סיכול העברת התקציב והפלת הממשלה על ידי לחץ ציבורי שישבור חבר כנסת אחד או יותר מהקואליציה.

הדרך:

להפיץ פייק ניוז כאילו כספי משלם המיסים עוברים לחמאס ומשמשים לרצח ישראלים. "תקציב עם דם על הידיים".

שלבי הקמפיין:

  1. השלב הראשוני – 53 מיליארד שקל לתומכי טרור, מס עבאס
  2. הקמפיין סביב התחקיר של אילה חסון.
  3. השלב המרכזי – "תקציב עם דם על הידיים", #ישראלמתאבדת
  4. האירוע המרכזי – הפגנה בכיכר הבימה בשילוב נאומים של חברי כנסת.
  5. הפעלת לחץ נקודתי מחוץ לביתם של חברי כנסת סמוך להצבעות התקציב.

1

השלב הראשוני – 53 מיליארד לתומכי טרור, מס עבאס

באוגוסט הושק הסלוגן "מס עבאס", סלוגן אחד מתוך סדרה של סלוגנים שנועדו כמובן לעשות את החיבור בין כספי המיסים של אזרחי ישראל למנסור עבאס ורע"ם ולנתק את הקשר בין הכספים לייעודם האמיתי – בניית בתי ספר, מלחמה בפשיעה, סלילת כבישים ועוד.

בשבועות שלפני התחקיר של אילה חסון חברי הכנסת של הליכוד הדהדו את הסלוגנים המדוברים, פעילים עמדו ברחובות עם שלטים ברוח הקמפיין וגם בקבוצות וואטסאפ ובדפי פייסבוק הופצו המסרים.

כאן אנחנו רואים שלט שעליו כתוב: "53 מיליארד שקל לתומכי טרור, 0 שקלים ללוחמים בטרור", ליד השלט פעיל עם תמונתו של נתניהו.

יומיים לפני פרסום התחקיר של חסון, נתניהו העלה בדף הפייסבוק שלו כרזה שנכתב בה:

"53 מיליארד לתנועה האסלאמית -כן, תוספת שכר ללוחמים ששומרים עלינו – לא".

שוב אותו המסר.

FDnpmkMXEAoF_gMחשוב לשמוע מה אומר נתניהו כשבועיים לפני פרסום התחקיר של אילה חסון. ספק פליטת פה, ספק אמירה מתוכננת, אמירה שמתכתבת עם התחקיר שלה, שיתפרסם שבועיים לאחר מכן.

נתניהו אומר במליאת הכנסת לח"כים הערבים:

"נותנים לחברה הערבית ולעמותות שלכם ולאנשי חמאס, מה אתם חושבים שאנחנו לא יודעים? 53 מיליארד שקל שהולכים לכל מיני צינורות".

2

הקמפיין סביב התחקיר של אילה חסון

יום חמישי, 28.10, מהדורת החדשות של ערוץ 13 והתחקיר של אילה חסון פורץ לחיינו בסערה. אייטם ראשון בראש המהדורה, לפני הקורונה, לפני התקציב, לפני כל דבר אחר.

מיד לאחר מכן שודר תקציר לתחקיר המלא שישודר יום לאחר מכן, ביום שישי, ושוב ביום שבת.

בנושא התחקיר של אילה חסון, אתייחס לדברים שלא היו בתחקיר שלה, מכיוון שהדברים שלא היו ופורסמו על ידי גורמים שונים כאילו כן היו, הם אלו שהיוו בסיס לקמפיין הפייק ניוז.

מה לא היה בתחקיר:

  • לא הוצגה שום הוכחה להעברת כספי מיסים מישראל לארגון חמאס בעזה.
  • לא נאמר בתחקיר שלה שלפי אתר משרד המשפטים 100% מכספי העמותה מגיעים מתרומות – כך שאין נגיעה בכספי משלם המיסים.
  • חסון טענה בתכניתה שמי שמסתכל במסמכים של העמותה לא רואה מהיכן הגיע הכסף. חבל שהיא לא בדקה באתר משרד המשפטים, שם רואים, כאמור, שכל הכסך מגיע מתרומות.

"בישראל מרוצים ממינויו של ד"ר ראזי חמד ליו"ר רשות האנרגיה בעזה".

"לחאמד יש קשרים עם גורמים ישראלים אותם פיתח במהלך השנים. הוא סייע משמעותית לקידום עסקת שחרורו של גלעד שליט כשנעתר לפתוח ערוץ הידברות ישיר עם עמיתו גרשון בסקין".

  • לא נאמר שהעמותה ליתומים ונזקקים, הידועה גם בשם עמותת סיוע 48 פועלת עשרות שנים ומעולם לא הואשמה בעבירה ביטחונית.
  • לא נאמר שהעמותה תורמת רבות ליהודים וערבים בתוך ישראל ואף סייעה לנפגעים בשריפות בצפון, כפי שפרסם ישראל פריי בנובמבר 2020.

  • לא היה גילוי נאות בזמן התחקיר שארגון "עד כאן" הוא זה שהעביר את החומרים לכתבה. לפי פרסומים שונים, לארגון ולמנכ"ל הארגון היסטוריה בעייתית של זיופים לכאורה. בין השאר פרסומם של חיים לוינסון בהארץ, פרסום נוסף של הגר שיזף בהארץ ופרסום של רפאלה גויכמן ב"דה מרקר".
  • מומלץ לצפות באייטם של גיא זוהר שנוגע בחלק מהדברים שציינתי.

  • מה שכן ידוע זה שמנסור עבאס עצמו נפגש בעבר בטורקיה עם חאלד משעל, יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, באישור ישראל. אז מה משמעותה של נוכחות מס' 15 ברע"ם באירוע עם בכיר בחמאס בזמן ביקור שאושר על ידי גורמי הביטחון – כשהתקיימה בעבר פגישה אמיתית בדרגים בכירים בהרבה?
  • מה שעוד ידוע זה שיש פוליטיקאי אחד שהתבטא בעבר בעד העברת כספים לחמאס. בנימין נתניהו אמר ב-2019, מספר חודשים לפני האירוע בעזה המתואר בתחקיר:

"מי שרוצה לסכל הקמה של מדינה פלסטינית צריך לתמוך בחיזוק החמאס ובהעברת כסף לחמאס"

*  *  *

נמשיך לרצף הכרונולוגי של האירועים, זמן קצר לאחר פרסום התקציר לתחקיר, פעילים ברשתות החברתיות מתחילים להדהד את המסר: ממשלת חמאס-לפיד-בנט. אותו קמפיין שהתחיל לפני התחקיר, אבל הפעם בתוספת המילים חמאס, טרור, עזה ושהידים.

גם חברי כנסת משתתפים בקמפיין. מכונת התעמולה בפול גז. מירי רגב למשל כותבת:

"זרוע מדינית חדשה לחמאס, הערב גילינו שיש ליחיא סינוואר בנוסף לזרוע הצבאית גם זרוע מדינית – זרוע בנט לפיד. בנט ולפיד הופכים אותנו למדינת פלסטין, מוכרים את מדינת ישראל בשביל לשרוד פוליטית".

לאחר 24 שעות של תעמולה ברשתות החברתיות משודר התחקיר המלא בערוץ 13, בתכנית "שישי עם אילה חסון", ומשודר שוב במלואו במוצאי השבת. אבל המסרים שמתכתבים עם קמפיין "תקציב עם דם על הידיים" משודרים בפאנלים שלאחר שידור התחקיר (פרטים בהמשך).

בחירת היום לפרסום החומרים מאוד מעניינת – פרומו ביום חמישי, כאשר בימי שישי ושבת יש לאילה חסון תכניות קבועות בערוץ. 3 ימים ברצף, ללא הפרעה, ובמהלך הסופ"ש, שבהם אפשר להדהד את התחקיר ולאחריו את המסרים השקריים (שלא נאמרו בתחקיר – אבל את מי זה מעניין). כל זאת בזמן שרוב העיתונאים בישראל, שתפקידם לבצע בדיקת עובדות, נמצאים במנוחת סוף השבוע.

3 ימים ברצף, ללא הפרעה, כולל סופ"ש, להידהוד התחקיר והמסרים השקריים (שלא נאמרו בתחקיר – אבל את מי זה מעניין), כשרוב עיתונאי ישראל, שתפקידם לבצע בדיקת עובדות, במנוחת סופ"ש

תחקירי הבוסטר

צבי יחזקאלי בערוץ 13 ועופר חדד בערוץ 12 מגיעים למהדורות החדשות בימים שלאחר התחקיר של חסון עם חשיפות חדשות שקיבלו לסיפורים מהעבר. לכאורה אין קשר לכתבה של אילה חסון, אבל בפועל התחקירים נותנים בוסטר לנרטיב הכללי: חמאס-רע"ם-טרור. אותו צבי יחזקאלי שותף עם מנכ"ל ארגון "עד כאן" בארגון נוסף ששמו "עוצרים את הג'יהאד העולמי" (פרסום של רפאלה גויכמן בדה מרקר).

3

השלב המרכזי – "תקציב עם דם על הידיים" , #ישראלמתאבדת

קמפיין "תקציב עם דם על הידיים" שמגיע בווריאציות שונות יוצא לדרך.

לאחר פרסום התחקיר המלא של אילה חסון חלק מחברי הפאנל שלה מפיצים את הנרטיב השקרי, שבו כבר יש נדבך נוסף: כספי המיסים והתקציב. 2 דוגמאות:

ליטל שמש:

"איך יכול להיות שהכסף שלנו, משלמי המיסים, הולך לחמאס".

נועם פתחי, באותו הפאנל אצל איילה חסון, אומר בהתייחסותו לראיון של מנסור עבאס אצל אופירה וברקוביץ':

"מנסור עבאס לא שולל את זה, ואומר כן, כסף ישראלי שלנו, של המיסים של כולנו עובר לחמאס".

 " אלו תרומות של אנשים שרוצים לעשות טוב, זה לא כסף ממשלתי"

התחקיר מביא עובדות לאירועים בעלי משמעות מוגבלת, שלא לומר זניחה, ואז באים הפרשנים שמחברים את הנקודות על ידי פייק ניוז. מה שלא נאמר ולא הוכח בתחקיר – נאמר על ידי הפרשנים שמפיצים פייק ניוז.

התחקיר מביא עובדות לאירועים בעלי משמעות מוגבלת, שלא לומר זניחה, ואז באים הפרשנים שמחברים את הנקודות על ידי פייק ניוז. מה שלא נאמר ולא הוכח בתחקיר – נאמר על ידי הפרשנים שמפיצים פייק ניוז

אילה חסון קצת יותר זהירה, אבל גם היא צייצה בטוויטר משפט בעייתי, וזה מה שהיא כתבה:

 הוכח בתחקיר שעמותה 48 שמנוהלת על ידי בכירי רע"ם (שעבאס עצמו בקולו מתרים עבור העמותה) העבירה כסף שהגיע לחמאס!

לא השתכנעתי שהוכח דבר כזה בתחקיר, גם היא נשמעה קצת יותר ספקנית בתכניתה מספר ימים לפני הציוץ, אז היא אמרה שאין לה מידע:

"…אותו בכיר בחמאס שמודה לעמותה הזו מאוד מאוד על התרומה שלהם לעזה, איזו תרומה? האם זו תרומה הומניטרית או הכספים מועברים למטרות אחרות – על זה אין לנו מידע".

וכאן היא אומרת שכסף קטארי שמגיע לחמאס הוא בסדר כי הוא לא כסף של משלם המיסים הישראלי. אבל רגע…הכסף של משלם המיסים לא מגיע לעמותה, קל וחומר לא לחמאס, ואם זה בסדר מבחינתה שמאות מיליוני דולרים מגיעים לחמאס, אז מה כן מפריע לה? שכספי מיסים יגיעו לחמאס? אבל כבר הוכח שלא מגיעים. 

נחזור לקמפיין שמתרחש בזירות שונות:

בשלב הבא פעילי השטח ופעילי הרשתות החברתיות מתחילים להדהד את המסר "תקציב עם דם על הידיים".

גם שלטי חוצות עם הסלוגן "תקציב עם דם על הידיים" הופיעו ברחבי המדינה.

סרטונים מזעזעים מלאים בשקרים ובחבלי תלייה, בתוספת כרזות מתאימות, מופצים באופן נרחב, נתניהו עצמו הוא אחד המפיצים.

מצטרפים לקמפיין חברי כנסת, מגישי רדיו, אתרי אינטרנט מוכרים אשר מפיצים וריאציות של המסר השקרי .

כותב בן כספית במעריב:

"הנה מה שכותבים הפעילים הביביסטים בקבוצות הוואטסאפ שלהם: פעילה בשם איריס ענבים כותבת: 'חברים, בכדי שנעשה מחאת רשת חזקה בנושא של התקציב מעבאס לחמאס, הבקשה שכל מי שכותב או משתף בנושא בבקשה לעשות האשטג ישראל מתאבדת'. ענבים היא מראשי הקבוצות הביביסטיות. מפגינה קבועה, 'בת זוג' של אורלי לב, שכבר לא צריך להציג לקוראים. ביום פתיחת משפטו של נתניהו בירושלים זכו שתיהן, ענבים ולב, לכבוד נדיר וזמן איכות אישי בשש עיניים עם הנאשם עצמו, ראש הממשלה (כולל תמונה). היא קוראת להשתמש בהאשטג הזה עוד בשבת, למחרת פרסום ה'תחקיר' בערוץ 13. כלומר, יש כאן יד מארגנת והיא לא יד של הורים שכולים בלבד. היא יד פוליטית".

התגובות של ממשלת ישראל ומנסור עבאס שהגיעו לאחר מכן, לפיהן כספי ממשלה לא הגיעו ולא יגיעו לעמותה, לא עניינו את מפיצי השקרים.

4

האירוע המרכזי – הפגנה בכיכר הבימה בשילוב נאומים של חברי כנסת

במשך שבועות עמלו פעילי ליכוד לקראת ההפגנה הגדולה (שבדיעבד כללה כ-2000 איש). כספים רבים הושקעו באירוע, הסעות הופעלו מכל רחבי הארץ, כרזות הועברו ברשתות החברתיות, וגובשה רשימת דוברים, הכוללת לא מעט חברי כנסת מהליכוד וממפלגתם של סמוטריץ ובן גביר "הציונות הדתית".

העיתוי: יומיים לפני הצבעות התקציב.

יום שלישי ה-2 בנובמבר, "הפגנת הימין", ערוץ 20 משדר את האירוע מעמדת שידור בכיכר הבימה. ליטל שמש, שסיפרה אצל אילה חסון כי כספי מיסים עוברים לחמאס, יושבת בעמדה ומשדרת את האירוע, מאחוריה אדם מניף שלט שעליו כתוב "עבאס זה חמאס".

זה הזמן לציין שהאדם מאחורי שלטי "עבאס זה חמאס" הוא אותו אדם שעמד מאחורי השלטים "שמאלנים בוגדים". משה מירון, שהועסק במטה הבחירות של הליכוד.

בהמשך הכתבה נראה מפגינים מניפים את שלטי "עבאס זה חמאס" גם בהפגנה מחוץ לביתו של יום טוב כלפון.

במהלך האירוע בהבימה אנחנו שומעים את אותם השקרים על הבמה מפי חברי כנסת מכהנים. שמותיהם של חברי ימינה מוזכרים בפי הדוברים. זה לא מקרי, הדוברים בהפגנה הם חלק מהקמפיין שמטרתו להפעיל לחץ על חברי כנסת ובכך למנוע את העברת התקציב. גם חלקים מהתחקיר של אילה חסון משודרים במסכי ענק.

אותם שקרים נשמעים על הבמה מפי חכ"ים מכהנים. שמות חברי ימינה מוזכרים כחלק מהפעלת הלחץ על החכ"ים כדי למנוע את העברת התקציב. קטעים מתחקיר חסון משודרים על מסכי ענק

ציטוטים מתוך האירוע (מדובר בציטוטים של הנואמים וציטוטים מתוך סרטונים שהוקרנו על מסכי ענק):

"ארגוני הטרור מסתננים בחסות רע"ם אל כנסת ישראל וכספי המיסים שלנו".

"מדינת ישראל הולכת להעביר כסף לארגוני טרור מתקציב המדינה, לרוצחים של הילדים שלנו".

"אף אחד מכם לא היה מסכים שמכספי מדינת ישראל יממנו את הרוצחים של הילדים שלו".

ח"כ דיסטל: "מדינת ישראל נוזלת לנו מבין האצבעות לטובת החמאס ולטובת בנט המגלומן, הגנב, השקרן".

ח"כ מירי רגב: "כסך לשהידים יש, לחיילי צבא ההגנה לישראל אין".

ח"כ גדי יברקן: "האנשים האלו (חברי הממשלה) גרועים יותר מהאויבים שלנו".

ח"כ פטין מולא מהליכוד בהפגנה: "לא ניכנע למנסור עבאס שלוקח כסף והורג את החיילים שלנו".

ומדובר רק בחלק מהאמירות הקשות שנאמרו בהפגנה.

5

הפעלת לחץ נקודתי מחוץ לביתם של חברי כנסת סמוך להצבעות התקציב

הגענו לשלב המכריע בקמפיין. נתניהו פנה למספר חברי כנסת בדרכים שונות בכדי לשכנע אותם לא לתמוך בתקציב. הוא קיווה שהאווירה הציבורית הרעילה תעזור לו לגרום להם לערוק לצד השני.

מפרטים שהתפרסמו, הוא סימן שתי דמויות עיקריות: איילת שקד ויום טוב כלפון, שניהם מסיעת ימינה. בראיון לרינה מצליח, ח"כ יום טוב כלפון סיפר שנתניהו הציע לו שריון ברשימת הליכוד תמורת התנגדות לתקציב. במקביל הופעל עליו לחץ גם מחוץ לביתו.

בסרטון המצורף פעילים עם מערכת הגברה מחוץ לביתו של כלפון דורשים ממנו להפיל את הממשלה, גם בסרטון הזה קל לראות את השלט שעליו כתוב  "עבאס זה חמאס'.

בקואליציה הבינו כבר בהתחלה שמדובר בקמפיין שמטרתו לגייס עריק, והם עבדו באופן נכון. הם לא נגררו להתמודדות עם השקרים ובכך לבזבז זמן יקר. הם שמרו על מה שבאמת חשוב. הם שמרו על חברי הכנסת שלהם קרוב ונטרלו את הסכנה לעריקים בהצבעות התקציב. הפעם עמדו מול נתניהו שועלים ותיקים אשר מכירים את שיטות הפעולה שלו. סביר להניח שהח"כים הזוטרים בקואליציה הוכנו מראש למצב שבו נתניהו יפנה אליהם.

בקואליציה הבינו כבר בהתחלה שמדובר בקמפיין שמטרתו לגייס עריק ועבדו נכון. הפעם עמדו מול נתניהו שועלים ותיקים שמכירים את שיטות הפעולה שלו. סביר שהח"כים הזוטרים בקואליציה הוכנו מראש

עמית סגל חשף שח"כ יום טוב כלפון מסיעת ימינה נפגש עם נתניהו בחשאי בימים המכריעים. נתניהו לא ידע שיום טוב כלפון היה מתואם עם לשכת בנט ונשלח כסוכן לאסוף מידע (וגם הקליט אותו כנראה).

מדינת ישראל הייתה תחת מתקפה של פייק ניוז מסיבה אחת בלבד – למנוע את העברת תקציב המדינה ובכך להפיל את הממשלה.

השאלה שכל מי שקורא את המסמך הזה צריך לשאול את עצמו, ובעיקר מקבלי ההחלטות בממשלה ובתקשורת היא: איך אנחנו מגיבים בפעם הבא שיגיע בליץ כזה. גם אם הקמפיין עצמו נכשל, זה לא יתכן שאף אחד לא משלם מחיר על שקרים והסתה ללא גבולות. הקמפיין נכשל, אבל כל קמפיין כזה גורם למדינה נזק בלתי הפיך שמצטבר. גם היום יש אחוז ניכר מהעם שמאמין שכספי משלם המיסים עוברים לחמאס. איך זה משפיע על אלו שאמורים להתגייס לצבא בקרוב? איך זה משפיע על אנשים מעורערים בנפשם שיש ברשותם נשק? איך זה משפיע על החוסן הלאומי?

נקודות למחשבה.

הערות:

הבהרה לגבי אילה חסון: היא קיבלה חומרים ופרסמה אותם. אין לראות בנכתב טענה שהיא הייתה במודע חלק אינטגרלי משלבי הקמפיין. אולי אפילו לא ידעה שהקמפיין להפלת הממשלה יהיה מבוסס בחלקו על התחקיר שלה. אותו דבר גם לגבי עופר חדד וצבי יחזקאלי.

האם כל שלבי הקמפיין תוכננו מראש כבר באוגוסט, או שבמהלך הזמן היו שינויים? אין דרך לדעת. האם זו הייתה יד אחת מכוונות או מספר ידיים של בעלי אינטרסים שונים? לא ניתן לדעת. הצגתי את השתלשלות האירועים כפי שקרתה.

"תקציב עם דם על הידיים" זה השם שאני בחרתי לחלק המרכזי של רצף האירועים, אין להסיק מכך שמי שאחראי לסלוגן והפצת הסלוגן "תקציב עם דם על הידיים" היה אחראי או מעורב בחלקים אחרים בקמפיין שתוארו כאן.

לאלו שהגיעו עד כאן אני ממליץ לצפות שוב בפתיחת המהדורה של ערוץ 13 ביום חמישי ה-28 באוקטובר בשביל להבין את חולשתה של התקשורת.

און עזריאל הוא יועץ לפיתוח עסקי. בעבר מנכ"ל רשת Diamonds International Grand cayman, belize, jamaica, honduras. צבר ישראלי מעורב, מצד אבא נצר למגורשי ספרד (21 דורות), מצד אמא נצר ליהדות פולין, דור 3 בישראל.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
9
מסמך המעיד על השפעת התקשורת על יום המחר ועל סדר היום הציבורי. הלוואי וינתבו את כוחה של התקשורת למיזמים חיובים ולתיקון עוולות כי גם שם ניצן לייצר רייטינג גבוה וכותרות ענק. שאפו לכותב שעש... המשך קריאה

מסמך המעיד על השפעת התקשורת על יום המחר ועל סדר היום הציבורי. הלוואי וינתבו את כוחה של התקשורת למיזמים חיובים ולתיקון עוולות כי גם שם ניצן לייצר רייטינג גבוה וכותרות ענק. שאפו לכותב שעשה כאן עבודת קודש להציג מידע כה חשוב לכל אזרח שהמדינה כה חשובה לו. כל הכבוד און עזריאל.

התקציב הממשלתי אכן בסכנה מוחשית לעבור לידי חמאס. כותב הבלוג עושה מעצמו צחוק, כיוון שלא קרא את התחקיר במלואו והסתפק בצפייה בטלוויזיה ומכאן המסקנות השגויות. יש קשר ברור בין עבאס לחמאס ויש... המשך קריאה

התקציב הממשלתי אכן בסכנה מוחשית לעבור לידי חמאס. כותב הבלוג עושה מעצמו צחוק, כיוון שלא קרא את התחקיר במלואו והסתפק בצפייה בטלוויזיה ומכאן המסקנות השגויות. יש קשר ברור בין עבאס לחמאס ויש חשש אמיתי ומבוסס לזליגת כספים מקופת המדינה לחמאס דרך עמותות וצינורות ביניים. כל ישראל וציוני צריך להיות מוטרד מכך.

כל הכבוד על תחקיר מצויין. לא נשכח איך ביבי דאג להצית מלחמות בדרום כל פעם שזה שירת אותו. איך הוצתה האש בדרום, סמוך להקמת הממשלה החדשה, ואיך כמעט כל בחירות יצאנו למבצע מול חמאס. גם לא ... המשך קריאה

כל הכבוד על תחקיר מצויין.
לא נשכח איך ביבי דאג להצית מלחמות בדרום כל פעם שזה שירת אותו.
איך הוצתה האש בדרום, סמוך להקמת הממשלה החדשה, ואיך כמעט כל בחירות יצאנו למבצע מול חמאס.
גם לא נשכח את מזוודות הדולרים ואת הטפטופים הבלתי פוסקים של טילים למקומות כמו שדרות, אשקלון ובמיוחד – עוטף עזה.
ביבי דאג לחזק את חמאס כל השנים, ועכשיו כולנו אוכלים את הפירות הבאושים.
נקווה שהממשלה החדשה תצליח בסופו של דבר להשקיט את הלהבות.

כל הכבוד, און, על התחקיר המפורט והחשוב. ולגבי איילה חסון: אפשר לייחס את התפקיד שלה בקמפיין המתוזמר לרשלנות גרידא, אבל כדאי להיזכר בפלופ המשמעותי הקודם שלה בו היא דאגה לבלבל את הציבור במ... המשך קריאה

כל הכבוד, און, על התחקיר המפורט והחשוב. ולגבי איילה חסון: אפשר לייחס את התפקיד שלה בקמפיין המתוזמר לרשלנות גרידא, אבל כדאי להיזכר בפלופ המשמעותי הקודם שלה בו היא דאגה לבלבל את הציבור במה שנוגע לאישור הצוללות למצרים. האם גם שם זו הייתה רק רשלנות? ואם כן, האם ראוי להעסיק רשלנית סדרתית כזו בתפקיד בכיר כל כך בערוץ חדשות מרכזי? ואולי הפלופים שתמיד נופלים איכשהו לצד אחד הם לא רשלנות אלא שיטה?

עוד 2,288 מילים ו-9 תגובות
סגירה