עם כל הכבוד ליום בנושא "אלימות זה לא כיף"

אלימות בבתי ספר, אילוסטרציה (צילום: iStock/ bodnarchuk)
iStock/ bodnarchuk
אלימות בבתי ספר, אילוסטרציה

היי ד"ר יפעת שאשא-ביטון. יום עיון בנושא "אלימות זה לא כיף" הוא רעיון ממש נחמד. ועכשיו לרעיונות האפקטיביים היחידים שיצמצמו את האלימות בבתי הספר למינימום ויצמצמו את המצוקות העצומות למינימום:

היי ד"ר יפעת שאשא-ביטון. יום עיון בנושא "אלימות זה לא כיף" הוא רעיון ממש נחמד. ועכשיו לרעיונות האפקטיביים היחידים שיצמצמו את האלימות בבתי הספר למינימום ויצמצמו את המצוקות העצומות למינימום

כיתות שבהן מספר התלמידים נחתך בחצי. כלומר, הרבה יותר כיתות. כלומר, די לדבר על זה. צריך לפעול משלשום.

שכר ראוי למורות.

קטיעת בזיון המחסור ביועצות ופסיכולוגיות. כלומר, תקצוב לתקנים מלאים שלהן.

וכן משכורות ראויות ליועצות ולפסיכולוגיות.

מערך רציף של תמיכה פסיכולוגית בילדים. מערך זה יסייע בבלימת הלחץ התחרותי הנורא. מערך זה יאפשר הקשבה אמיתית למצוקות. מערך זה יוכל לאתר מראש פוטנציאל אלימות. מערך זה גם יוכל לאתר חרמות ולפעול נגד הזוועה.

מערך סיוע לימודי בחינם לצורך צמצום פערי הענק בלימודים שנובעים מפערי ענק כלכליים בין משפחות. מערך זה גם יסייע לצמצם את התסכול הנורא של תלמידים ותלמידות ממקומות מוחלשים שחשים ייאוש ותחושת ערך עצמי ירוד במיוחד מול חבריהם.

בשפה כלכלית: השקעה בתלמידים לטווח ארוך. בשפה אנושית: מניעת סבל לא הכרחי. בשפה כנה: למנוע גיהינום מתלמידות ותלמידים.

דגש על לימודים הומניסטיים וחשיבותם.

המערך לעיל יסייע גם להקשיב למצוקות ההורים. ואולי גם יבלום לחץ לא הכרחי של הורים על ילדיהם.

ימנע לחץ תחרותי והישגי מופרז ונורא. להבדיל מדרבון הורי ללמידה, לפיתוח סקרנות, לפיתוח אמפתיה ואנושיות וגם דרבון להישגיות לא חונקת.

מערך סיוע לימודי בחינם לצמצום פערי הענק בלימודים שנובעים מפערי ענק כלכליים בין משפחות. בשפה כלכלית: השקעה בתלמידים לטווח ארוך. בשפה אנושית: מניעת סבל לא הכרחי. בשפה כנה: למנוע מהם גיהינום

כמובן שזהו רק חלק מהתמונה. חלקים אחרים הם ממשל שפועל להבטחת צרכים בסיסיים לכולם: דיור, תזונה, בריאות, תמיכה רגשית ותחבורה ציבורית.

יש עוד. אבל בואי נתחיל מהנקודות דלעיל.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 272 מילים
סגירה