אחיי החרדים - עצרו את תרבות השתיקה וההגנה על פושעים

חיים ולדר במשרדו בבני ברק ב־2011 (צילום: /Wikipedia CC BY-SA 3.0דוד25)
/Wikipedia CC BY-SA 3.0דוד25
חיים ולדר במשרדו בבני ברק ב־2011

שישי בבוקר מצא אותי לא מוכן, אחרי לילה עם ידידים בירושלים, לחטוף בדרך למיטה את ההתראה מאפליקציית "הארץ". האמת, הבנתי שזה יגיע. כבר לפני תקופה שמעתי מאחד הנוגעים בדבר על התחקיר שבדרך, ועדיין, כלום לא הכין אותי לקריאת התחקיר המחריד על חיים ולדר, שהרעיד אותי.

כי כן, חיים ולדר, איש בזוי ושפל על פי העדויות, היה נוכח בחיי נעורי. גדלתי על ספריו, והטור ב"יתד נאמן" היווה חלק בלתי נפרד מביקור שישי בצהריים אצל סבתא. גם אם נכתבו שם דברים מטופשים שדעתי רחוקה מהם, לפחות נכתבו בטעם.

כבר שמעתי מאחד הנוגעים בדבר על התחקיר שבדרך, ועדיין, כלום לא הכין אותי לקריאת התחקיר שהרעיד אותי. חיים ולדר, איש בזוי ושפל עפ"י העדויות, היה נוכח בנעורי. גדלתי על ספריו ועל הטור ב"יתד נאמן"

נכון, עוד בישיבה התרוצצו שמועות מפעם לפעם על "סיפורים" (שם קוד למעשים מגונים) שיש על האיש, אולם להיתקל בעדויות על אופיו, אמירותיו הדוחות והמזעזעות, ולהיתקל במציאות כמו שהיא משתקפת בהן – היה דבר שונה. לגמרי.

אולם לא לשם כך נטלתי את העט. לא פשעיו לכאורה של ולדר הנבל הניעו אותי אל המקלדת בעיצומו של סופ"ש רגוע ושליו. מה שקומם אותי יותר מכל היתה המהירות שבה נחלצו החרדים להגן עליו. אותי זה החריד, אפילו קצת הפחיד.

המגזר החרדי הוא מגזר שמפותחת בו תרבות השתיקה. אין מספיק מקום ברשת כדי לפרט אפילו את מה שאני עצמי נחשפתי אליו. "סיפורים" מזעזעים שהממסד החרדי בחר בעיניים פקוחות לסיים את הסיפור ב"שטיבל". במקום להוקיע כבר בשישי בבוקר את האיש לנוכח ריבוי העדויות נגדו, ולהודות על כך שלמרבה המזל נשבר קשר השתיקה סביבו – הממסד החרדי בחר לגונן עליו.

נכון, אחיי החרדים, לא נעים לשמוע שמי שנחשב בזרמים מסויימים לסמל של חינוך, של הכלה והקשבה – היה סוטה ואנס לכאורה, על פי העדויות. מפלצת במסיכה. אני מבין את הקושי להתמודד עם הדבר, אבל דרושה הבנה: אם תמשיכו להתגונן ולטמון את הראש בחול, לדבר על "רמת האמינות של התחקיר הבא" – ראש הישיבה של התחקיר הבא ימשיך לפגוע בילדיכם ללא חשש. הרי הבייס שלו יוקיע את השליח, העיתונאי.

דרושים סוויצ' בראש והכרה בסיסית במציאות העגומה: אנסים וסוטים אינם אנשים עם קרניים. הם לא צריכים להיות מוכרים בציבור כפושעים. עצוב לומר, אבל אי אפשר לסמוך על אף אחד. כן, גם לא על המורה של בנכם, על היועץ החינוכי של תלמידיכם, ואפילו לא על ראש הישיבה שלכם. המציאות העצובה תוכיח.

הנזק כבר נעשה. כי לא יעזור כלום, בבירור קטן תגלו שחיים ולדר היה מוכר בשכבות רבות כ"בעייתי", ואולי גם לממסד הרבני אליו היה מקורב, כולל רב בכיר אליו ולדר היה מקורב במיוחד – היו ידועים הדברים.

כמה עצוב, אבל את תרבות "זו עלילה גסה" אתם יצרתם, מחוסר יכולת להתמודד עם העובדה, שהידיד הטוב מבית הכנסת או החברותא מהכולל אחה"צ התגלה כאנס, לכאורה.

כמה עצוב, אבל את תרבות "זו עלילה גסה" אתם יצרתם, מחוסר יכולת להתמודד עם העובדה, שהידיד הטוב מבית הכנסת או החברותא מהכולל אחה"צ התגלה כאנס, לכאורה

והתרבות הזו מאיימת יותר מכל עליכם. מרפדת את האנסים שקיימים, למרבה הצער, גם אצלכם במגזר. היא מאפשרת את פתח המילוט וההתגוננות לעבריין הבא. וכשזה יפגע חלילה אצלכם בבית, במשפחה – זה עלול להיות מאוחר מדי.
שמרו על עצמכם, על ילדיכם ועל ידידיכם. עצרו את תרבות השתיקה, ויותר מכל – ההגנה על הפושעים.

שלום קופילוביץ הוא צעיר בוגר המגזר החרדי, מתעניין בפוליטיקה ותקשורת ומשרבט מלים להנאתו מעת לעת. מאמין בכל ליבו ונפשו בליברליזם, אקטיביזם והכלת האחר.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
6
שלום , נראה לך הגיוני שפתאום כל כך הרבה חרדים מתגלים כ"אנסים " ועוד על ידי תחקירנים מעיתון שמאלני שדי סביר שמקורב גם לארגוני שמאל אנטישמיים בחו"ל ? אל תהיה תמים , שלום . אחרי שנחשפנו לפ... המשך קריאה

שלום , נראה לך הגיוני שפתאום כל כך הרבה חרדים מתגלים כ"אנסים " ועוד על ידי תחקירנים מעיתון שמאלני שדי סביר שמקורב גם לארגוני שמאל אנטישמיים בחו"ל ? אל תהיה תמים , שלום . אחרי שנחשפנו לפעולות חתרניות של השמאל הממומן לא אתפלא שחושף הסיפור על ולדר הוא רק בובה בידיים שלהם . מן חרדי מחמד שאימצו לעיתון "הארץ " שיהיה , כיבכול , כתב לענייני חרדים כשהמטרה האמיתית היא חצבוע את הציבור הדתי והחרדי בצורה רעה וברור למה . והברווז היה די קרוב למטווח ( מי שגרם לפיטורי אביו של הכתב ) . אהרון הוא רק בובה בידיים שלהם . אז מוצאים כמה נשים ממורמרות , מדובבים אותן , אין ראיות וגם אין צורך בהן כי המטרה הושגה . אחד מעמודי התווך שך החברה הדתית -חרדית כבר הופל . את מי מעניין אם זה נכון או לא נכון ? כמו שלא ניתן להפליל באמת את ולדר כך לא ניתן להפליל את התחקחרנים והבנות ה"מתלוננות " . גם לרב אבינר ניסו לעשות את זה ( לא הלך ) . לפעמים הם נופלים על סוטה אמיתי … אבל זה לא משנה כי את המטרה הם משיגים בכל מקרה . ותן לי לנחש מי על הכוונת שלהם … בטח הרב זמיר כהן . אז תתכונן כי סביר שכבר שנים הם מכינים "בנות " כדי ליצור "תחקירים " כאלה כי הם ממזמן הבינו שהרב זמיר כהן מאיים על השקפת השמאל כי הוא מחזיר בתשובה ומקרב יהודים לשורשם . בקיצור – לא מאמינה לשום תחקיר מהם !!! וזה שאתה כמו פתי רוקד לפי החליל שלהם זה עצוב .

למעט תיאור פורנוגרפי במיוחד, לא נראה שיש לכתבה בסיס למעט תלונות שנסגרו מחוסר ראיות. תוסיפו לזה את ניגוד האינטרסים של אהרן רבינוביץ שפרסם את הכתבה (אביו, בני רבינוביץ פוטר ע"י וולדר מהעי... המשך קריאה

למעט תיאור פורנוגרפי במיוחד, לא נראה שיש לכתבה בסיס למעט תלונות שנסגרו מחוסר ראיות. תוסיפו לזה את ניגוד האינטרסים של אהרן רבינוביץ שפרסם את הכתבה (אביו, בני רבינוביץ פוטר ע"י וולדר מהעיתון על תלונות דומות), תוסיפו את השקרים הברורים בכתבה כמו מגוריו של ולדר, ולעומת זה יש את חזקת החפות של וולדר ואת בדיקת הפוליגרף שעבר, בה טען שלא קיבל נשים או ילדות לטיפול מעולם, דבר שקל לאמת, והתוצאה נראית כמו נסיון ברור לפגוע בבן אדם. עצוב שמילה של בחורה שנבדקה ולא נמצא בסיס לדבריה יכולה להפיל מפעל חיים של עשרות שנים.

עוד 499 מילים ו-6 תגובות
סגירה