יתכן שההשוואה בין ביביזם לכהניזם מחמירה מעט עם הכהניזם

חבר הכנסת דודי אמסלם מוצא מהדיון בוועדה המסדרת, 29 ביוני 2021 (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
דני שם טוב, דוברות הכנסת
חבר הכנסת דודי אמסלם מוצא מהדיון בוועדה המסדרת, 29 ביוני 2021

"לו מישהו משמאל היה מדבר כך, לא היו מזדעזעים". אלו דברי ההבל הבדיוניים של בועז ביסמוט באולפן שישי על תשפוכת ההסתה הפשיסטית מפיו של חבר הפרלמנט, השר לשעבר והמקורב-החנפן לנתניהו, מיסטר דוד אמסלם.

שוב היפוך המציאות הביביסטי. שוב השקר הוא אמת, העבדות היא חירות, המלחמה היא שלום, האפרטהייד הוא דמוקרטיה, הגזענות היא פטריוטיות, הלאומנות היא אנושיות, וניצול הדת לצורך פוליטי – היא מסורתיות מתוקה ושורשית.

"לו מישהו משמאל היה מדבר כך, לא היו מזדעזעים". אלו דברי ההבל של ביסמוט באולפן שישי על תשפוכת ההסתה הפשיסטית מפי חבר הפרלמנט, מיסטר דוד אמסלם

ועכשיו למציאות, עכשיו לאמת: לו היה מעז מישהו מהשמאל המכווץ לפלוט תשפוכת פשיסטית שכזו מפיו, הוא כבר היה יושב בבית. בלי קריירה ציבורית. מוקע בידי חבריו. מחוסל פוליטית. ובצדק.

הנה תמצית בלבד של דברי אמסלם שמבזים גם את המזרחיות שהוא מתיימר לדבר בשמה:

נדאג לריסוק בית המשפט העליון.

היועצים המשפטים הם כמו זאבים. צריך להבין את הסכנה ולשלוח את הזאבים למכלאות.

נמחק את המונח "צדק". המונח הזה ייעלם. נחוקק חוקים שידרסו אותו.

צריך להתעלם מדברי בגין "יש שופטים בירושלים".

הסתה גזענית נגד מנסור עבאס תוך כינויו "ארכי מחבל" (רק כי לא הלך עם נתניהו).

הממשלה הנוכחית היא כנופיה מטורפת, בולשביקית ואנטי-ציונית.

מדובר בממשלה לא לגיטימית.

כשנשוב לשלטון, נפטר כל פקיד שיעז לחלוק מקצועית על עמדת הממשלה.

כלומר, נהפוך את השירות הציבורי למנגנון מינוי "אנשינו" כשם שנדאג למינוי שופטים "מטעמנו".

עוד שקרים מענגים שנועדו לשסות: כל השמאלנים עשירים ובעלי נכסים. מהתבטאויות עבר שלו עולה שזו "ממשלה של צפונבונים אשכנזים בעיקר מגבולות רעננה-תל אביב" ו"צפונבונים עשירים מאוד" (הנצחת הסטריאוטיפ הגזעני האנטי-מזרחי: מה לעשות שבמציאות רוב מצביעי הליכוד הם אשכנזים ולא מזרחים?)

ועכשיו לאמת: לו היה מעז מישהו מהשמאל המכווץ לפלוט תשפוכת פשיסטית שכזו מפיו, הוא כבר היה יושב בבית. בלי קריירה ציבורית. מוקע בידי חבריו. מחוסל פוליטית. ובצדק

ועוד פנינה מבחילה: לו אני יו"ר הכנסת, הסביר אמסלם, אני לא מאפשר להם להיכנס לכנסת (נבחרי ציבור, כן? והוא מדבר בשם העם, עאלכ). שילכו לבית המשפט העליון שלהם. נראה אותם.

דברי אמסלם הם ביטוי מזוקק לקול אדוניו הנערץ (אשכנזי עשיר וקמצן מקיסריה שפעל בשיטתיות בעזרת מנגנון השתקה והפחדה, כדי לטייח את התעמרות אשתו בישראליות הכי מוחלשות – מזרחיות ורוסיות ואתיופיות. פרטים אצל קורבן מזרחי אחר של הגברת. קורבן שזכיתי לייצג: מני נפתלי הגיבור).

אני מתקשה למצוא כיום הבדל בין ביביזם וכהניזם. תקשיבו לדברי חברי הפרלמנט מהליכוד פטין מולא, מאי גולן ושלמה קרעי, בהפגנת השנאה הקטנה בכיכר הבימה. תשוו אותם לנאומו של בוגר ארגון הטרור "כך" שמכהן היום כחבר פרלמנט מטעם מפלגת הגזענות הדתית בהכשר בנימין נתניהו. שום הבדל. אותה שנאה. אותה הסתה. אותה גזענות. מיהי מאי גולן? מי שנבחרה ברשימת הליכוד רק מפני שפעלה בגזענות חשוכה נגד שחורים שהעזו לבקש מקלט בישראל. זהו כרטיס הביקור שלה.

אגב, בן גביר מעולם לא דיבר על מכלאות, גם לא כמטאפורה. מבחינה זו, ייתכן שביביזם כהניסטי הוא ביטוי לא מדויק. ביטוי שמעט מחמיר עם הכהניזם.

בשבוע שבו גורשו מבתיהם ישראלים מוחלשים ומזרחים מגבעת עמל, בשבוע שבו פלשו שוב חיילינו לבתים של פלסטינים בחברון, בשבוע שבו קצין טיפש מרכז את כל הילדים והילדות במרפסת של בית מגורים כשהם רועדים ובוכים ודורש מהם לומר "צ'יז" תוך כדי שהוא מצלם אותם, בשבוע שבו מתנחלים אלימים תוקפים שוב ושוב בברוטליות הן פלסטינים והן ישראלים מצפוניים שמבקשים לסייע להם במסיק הזיתים, בשבוע שבו חיילינו עומדים ליד המתנחלים האלימים הללו אך אינם מתערבים (במקרה הטוב אינם מתערבים. במקרים מסויימים אף סייעו),

אני מתקשה כיום למצוא הבדל בין ביביזם לכהניזם. אגב, בן גביר מעולם הזכיר מכלאות, גם לא כמטאפורה. מבחינה זו, ייתכן שביביזם כהניסטי הוא ביטוי לא מדויק. ביטוי שמעט מחמיר עם הכהניזם

בשבוע כזה שבו התחדדה שוב תמונת הבלהות של 2 מערכות חוק נפרדות שמושתתות על מוצא אתני שונה בגדה,

שבוע שבו התבהר שוב עד כמה הדיקטטורה הצבאית ומשטר האפליה החוקי בגדה הם חרפה אנטי-דמוקרטית שמביישת כל יהודי שיודע משהו על הגזענות והאנטישמיות שפרחו כלפי יהודים במדינות שונות בעולם בתקופות שונות בהיסטוריה,

בשבוע שבו שוב מזדקר לעין בגבעת עמל הפער הנורא והמתרחב בין עניים לעשירים, בין רוב הישראלים לבעלי הון, בין מי שיש לו לבין מי שלוקחים ממנו –

בשבוע הזה המיט חבר הפרלמנט והשר לשעבר דודי אמסלם חרפה על עצמו (ועוד העז לדבר בשם המזרחיות תוך שהוא מבזה כל מזרחי הגון) והסית ושיסה מטעם אדוניו נגד כל מוסד דמוקרטי, תוך התקרבנות אלימה ושקרנות פתולוגית.

כלומר: השבוע שוב ראינו עד כמה טוב שהביביזם הורחק מהשלטון.

אני רחוק שנות אור מבנט, סער, ליברמן וגם גנץ במרבית התחומים: כלכלית, מדינית וגם משפטית (ההכרזה משוללת התשתית על ארגוני זכויות אדם כארגוני טרור היא חרפה מסוכנת). אני סבור שמינוי שקד לשרת הפנים הוא דבר נורא. מדובר בגזענית שמתעמרת באזרחים ערבים שמבקשים לחיות עם בני משפחותיהם מהגדה והיא מונעת זאת מהם ברוע צרוף. אני סבור גם שמדיניותו הכלכלית של ליברמן אכזרית. וגם שתפיסת עולמו של בנט גוזרת על מיליוני פלסטינים חיים תחת משטר צבאי מפלה ודיקטטורי.

אבל כתבתי זאת בעבר, ואני כותב זאת שוב לנוכח דברי הזוועה של אמסלם: הממשלה הנוכחית היא חלופה רעה (לעתים איומה ממש. בעיקר בתחום המדיניות בגדה) עם מספר היבטים חיוביים.

זוהי חלופה רעה ובעייתית לממשלת הבלהות הביביסטית שסוכלה ברגע האחרון. חלופה רעה שעדיפה בכל יום נתון על קואליציית הסיוטים שעלולה הייתה לקום תחת האיש שהמיט עלינו חורבן עמוק. אמסלם הזכיר לנו זאת היטב השבוע.

זוהי חלופה רעה לממשלת הבלהות הביביסטית שסוכלה ברגע האחרון. חלופה רעה שעדיפה בכל יום נתון על קואליציית הסיוטים שעלולה הייתה לקום תחת האיש שהמיט עלינו חורבן עמוק. אמסלם הזכיר לנו זאת השבוע

ועדיין, אין לשכוח: חובתנו לבקר את הממשלה הנוכחית בתקיפות בתחום הפרת זכויות האדם בגדה. להיאבק בביביזם כאילו אין כיבוש. ולהילחם בכיבוש כאילו אין ביביזם.

וחובתנו גם לבקר את מדיניותה הכלכלית האכזרית של הממשלה. מדיניות שאינה טומנת בחובה שום בשורה בנוגע לפשע מחירי הדיור הנוסקים.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 872 מילים ו-1 תגובות
סגירה