הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את ההצעה להגביל את כהונת ראש הממשלה לשמונה שנים

הוועדה לחקר האסון במירון הגישה דוח ביניים, שבו המליצה למנות שר שיהיה אחראי על ההילולה ולווסת את הקהל שמגיע למקום ● החלה עדות חפץ בתיק 4000; עד המדינה סיפר שאלוביץ' שאל אותו על בני משפחת נתניהו: "הם לא מבינים שהאתר הזה שלהם?" ● דיווח: פרקליט המדינה החל בבדיקת ההדלפות מחקירות משפט נתניהו ● טרם הושגו הסכמות לגבי השופטים שייבחרו לעליון

מליאת הכנסת, 22 בנובמבר 2021 (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
מליאת הכנסת, 22 בנובמבר 2021

בעיתון הניו יורק טיימס מדווחים כי ארצות הברית הזהירה את ישראל שהתקפותיה נגד מתקנים איראניים אינן מועילות ואף גורמות לשיפור המערך האיראני בסופו של דבר. על פי הדיווח, ישראל דחתה את בקשתם של הבכירים האמריקנים להפסיק את התקיפות.

חבר הוועדה לבחירת שופטים בגל"צ, שמחה רוטמן: לא יודע על דיל שהושג בינתיים, אבל אני מחפש שופטים שיודעים שיש גבולות לסמכויות בית המשפט, ומבינים שאנחנו מדינה יהודית ולא מדינת כל אזרחיה. מערכת השלטון שלנו מאוד מוטה לרעה".

בעקבות ריבוי מקרי האלימות בבתי חולים, האחרון שבהם אמש בפתח בית החולים לגליל בנהריה, תקיים ועדת הבריאות בראשות ח"כ עידית סילמן דיון מיוחד בנושא ההתמודדות עם אלימות כלפי צוותים רפואיים.

המקרה האחרון מצטרף לשורה של מקרים מדאיגים שהתרחשו בשבועות האחרונים בבתי החולים לניאדו, סורוקה ומאיר ובלשכת הבריאות בנצרת.

יו"ר הוועדה ח"כ עידית סילמן: "לא נסכים לקבל מצב שבו רופאים עובדים תחת פחד, שצוותים רפואיים ומטופלים נאלצים להסתגר מחשש שיפגעו, כשהם נקלעים בעל כורחם למצבים שיוצאים משליטה עד כדי מהומות אלימות ומסכנות חיים, במקום בו אמורים להציל חיים. הוועדה בראשותי תעמוד על קידום מידי של צעדים משמעותיים להבטחת מוגנותם של מוסדות ואנשי הרפואה בישראל".

סגן שר הביטחון שוסטר על שני אירועי התקיפה אתמול: "הערכת המצב היא שלא מדובר בתחילתה של תקופה חדשה, אלא מתיחות. אנחנו רוצים בשלום אך מוכנים לכל התפתחות, פועלים בלי הפסקה לתפוס את ההתארגנויות, אבל לעיתים לא מצליחים, זה טראגי".

שוסטר שהתראיין לגל"צ אמר על סוגיית המגנומטרים: "כל רעיון טכני הוא מבורך, צריך לשקול את היתרונות והחסרונות – אנחנו חיים בעולם שבו לכל מהלך טקטי יש השפעה משמעותית על התחומים הדיפלומטיים".

זירת הפיגוע בירושלים, 21 בנובמבר 2021 (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
זירת הפיגוע בירושלים, 21 בנובמבר 2021 (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

השרה אורית פרקש הכהן טוענת בגל"צ כי יש למצוא דרך לחיסוני ילדים ישראלים בחו"ל. לדבריה הם אינם יכולים להגיע כדי להתחסן "וזה גורם לקרע עם יהדות התפוצות. צריך ואפשר למצוא מתווה".

סגירה