ועדת המינויים מנסה לעצור את מינויו של עמיר פרץ לדירקטוריון התעשייה האווירית

הוועדה, שפסלה את מינוי פרץ לראשות תע"א, הזהירה את הממשלה - שתדון במינוי בשבוע הבא - מחזרה למינויים פוליטיים ● חברי ועדת הפרס עתרו לבג"ץ בעקבות ההחלטה שלא לעניק את פרס ישראל לפרופסור עודד גולדרייך ● ניר חפץ על "וואלה": "היענות האתר הייתה טוטאלית; אנחנו, מטה הליכוד, קבענו מה יהיו האייטמים" ● גנץ חתם על הסכם לשיתוף פעולה ביטחוני עם מרוקו

עמיר פרץ בתל אביב, 19 בפברואר 2020 (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
תומר נויברג, פלאש 90
עמיר פרץ בתל אביב, 19 בפברואר 2020

שר החוץ יאיר לפיד אל החלטת אוסטרליה להגדיר את חזבאללה על כל זרועותיו כארגון טרור: "משרד החוץ מוביל, יחד עם קהיליית הביטחון הישראלית, קמפיין בינלאומי להכרזה על חיזבאללה כארגון טרור.

"ההחלטה האוסטרלית מצטרפת להחלטות דומות וחשובות של 17 מדינות נוספות בשנתיים האחרונות שהבינו כי אין זרועות נפרדות לארגון טרור. הדבר נכון גם לגבי ארגון הטרור חזבאללה, מדובר בגוף אחד, וכל הפרדה בין זרועותיו היא מלאכותית.

"אני קורא למדינות נוספות ולאיחוד האירופי להצטרף ללחץ על חזבאללה, להוציא את פעילותו אל מחוץ לחוק ולהכיר בארגון, על כל זרועותיו, כארגון טרור".

השרה מירב כהן בריאיון לגלי צה"ל על ישיבת קבינט הקורונה: "סיכמנו לא להטיל עוד הגבלות. אתמול היה כינוס עם המפיקים של מופעי חנוכה וסוכם שיהיו עמדות לחיסונים בסוף המופע ותהיה מערכת לסינון אוויר. אני מוכנה לוותר על לקחת את הילדים לפסטיגל אבל יכולה להבין אחרים שרוצים".

השרה לשוויון חברתי, מירב כהן, בדיון בוועדת הכספים בכנסת, 17 בנובמבר 2020 (צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת)
השרה לשוויון חברתי, מירב כהן, בדיון בוועדת הכספים בכנסת, 17 בנובמבר 2020 (צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת)

ראש צוות המומחים המייעץ למשרד הבריאות הפרופסור רן בליצר לגלי צה"ל: "קבינט המומחים לא הגיע אתמול לקונצנזוס על המלצה להחמרה בהגבלות. כרגע האכיפה של ההמלצות הקיימות, לצד מבצע החיסונים – זה הפתרון החשוב ביותר. תוספת של עוד הגבלות אינה חשובה כמו הקפדה על אלה הקיימות".

ראש הממשלה נפתלי בנט בירך על החלטת אוסטרליה להגדיר את ארגון חזבאללה, על כלל זרועותיו, כארגון טרור: "חזבאללה הוא ארגון טרור בלבנון שנתמך על ידי איראן ואחראי לאין־ספור מתקפות נגד ישראל וברחבי העולם".

משרד החוץ הודיע כי ממשלת אוסטרליה הכריזה על חזבאללה, על כל זרועותיו, כארגון טרור. בזאת היא מצטרפת ל־17 מדינות שהכריזו על חזבאללה כולו כארגון טרור בשנתיים האחרונות, מאז תחילת הקמפיין הבינלאומי שמוביל משרד החוץ, יחד עם קהיליית הביטחון הישראלית, "שמטרתו הצרת מרחב הפעולה של חזבאללה בזירה הבינלאומית".

השרה לביטחון פנים של אוסטרליה קארן אנדרוז הודיעה היום כי הממשלה האוסטרלית הכריזה על ארגון חזבאללה, כאמור, כארגון טרור בהתאם להמלצת גורמי הביטחון המקומיים. עתה, כל פעילות מטעם אישים או ארגונים אוסטרליים, לטובת ארגון חזבאללה, תחשב לעבירה פלילית, זאת לרבות סיוע פיננסי או תמיכה פומבית בארגון הטרור.

לדברי משרד החוץ, ההחלטה תיתן לגופי האכיפה האוסטרליים כלים רבים ואפקטיביים נוספים להילחם בפעילות הארגון באוסטרליה. שר החוץ יאיר לפיד אמר בתגובה: "אני מודה לממשלת אוסטרליה. אוסטרליה היא ידידה קרובה של ישראל גם במאבק בטרור העולמי".

מצעד של חזבאללה בלבנון, 2010 (צילום: AP Photo/Hussein Malla)
מצעד של חזבאללה בלבנון, 2010 (צילום: AP Photo/Hussein Malla)
סגירה