דיווח: בנט מעוניין בסגירת הכניסה לארץ לזרים - הורוביץ מתנגד

נסיונות למצוא נוסחת פשרה לקראת ישיבת הקבינט במוצאי שבת ● זרקא: "עוד לא רוצים לקרוא לזה 'גל חמישי' ובצדק – כי אפשר לכבות אותו" ● בחמאס מגנים את הדלקת הנרות המתוכננת של הרצוג במערת המכפלה ● עופר כסיף: החלטה מבישה ● דוח בריטי: לאיראן יש מספיק אורניום מועשר להרכיב פצצה תוך חודש ● מרב מיכאלי מתנגדת לפרויקט הרכבל לכותל ● סמוטריץ׳: איוולת תחבורתית

נפתלי בנט וניצן הורוביץ במסיבת העיתונאים על הווריאנט הדרום אפריקאי, 26 בנובמבר 2021 (צילום: MOTI MILROD/POOL)
MOTI MILROD/POOL
נפתלי בנט וניצן הורוביץ במסיבת העיתונאים על הווריאנט הדרום אפריקאי, 26 בנובמבר 2021

ראש המוסד לשעבר יוסי כהן אמר בריאיון ל־ynet: "תקיפה עצמאית של אתרי הגרעין, אם איראן תפנה למסלול הזה שמסכן את קיומנו, צריכה וחייבת להיות על השולחן – חד משמעית".

"החזון והמוטיבציה האיראניים קיימים ולכן הם מתעקשים התעקשות רבתי להחזיק יכולות לפיתוח יכולות גרעיניות – ואת זה חייבים לקחת מהם. אני מקווה מאוד שארה"ב מבינה את המשמעות של הסכם לא טוב. היא ראתה בזמן האחרון מה איראן מסוגלת לעשות אם תחליט ללכת למסלולים פחות מומלצים או פחות טובים מבחינתנו".

יוסי כהן (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
יוסי כהן (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

הממשלה צפויה להשקיע שלושה מיליארד שקלים בשנים 2021–2023 בחברה הדרוזית והצ'רקסית, כך לפי אתר מעריב. ביום ראשון תובא לאישור הממשלה תוכנית שמוביל השר במשרד האוצר, חמד עמאר מישראל ביתנו, לצמיחה ביישובים הדרוזיים.

חמד עמאר, 23 באפריל 2013 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
חמד עמאר, 23 באפריל 2013 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ רם בן ברק בריאיון לגלי צה"ל: "איראן היום רחוקה שבועות ספורים מלהגיע להעשרה שתאפשר לייצר מתקן גרעיני, אבל היא עדיין רחוקה מלהגיע למתקן עצמו. ייקח לה חודשים להגיע אליו, אולי שנה וקצת".

על השיחות בוינה בשבוע הבא אמר: "אם המעצמות תחזורנה להסכם דומה להסכם הישן, זה לא ימנע מאיראן להיות לפחות מדינה סף גרעינית – דבר שהוא בלתי נסבל מבחינת ישראל. אנחנו מזהירים את האמריקאים מהדבר הזה ואומרים להם שלא נשלים איתו".

יושב ראש הוועדה המשותפת של ועדת חוץ וביטחון וועדת החוקה, חוק משפט, חבר הכנסת רם בן ברק, בדיון על הארכת ההכרזה על מצב חירום, 28 ביולי 2021 (צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב)
חבר הכנסת רם בן ברק, 28 ביולי 2021 (צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב)

השגריר היוצא של ישראל בבחריין איתי טגנר בריאיון לגלי צה"ל על "הסכמי אברהם": "אנחנו צריכים לנסות להיות פה פחות ישראלים, ולפני שאנחנו מתקדמים ממדינה למדינה – עלינו קודם כל לבסס את מערכות היחסים הקיימות"

לקראת חידוש שיחות הגרעין בשבוע הבא – גורם המקורב לממשל ג'ו ביידן אמר לאתר מעריב: "האמריקאים מקווים להגיע להסכם טוב, כזה שיעכב את הפריצה האיראנית. אם השיחות ייכשלו, בוושינגטון נוטים להחזיר את הסנקציות הבינלאומיות. זה הכיוון.

"אנשי הממשל מעריכים את העובדה שהיום קיים שיח עם ישראל בנושא, להבדיל מימי ראש הממשלה הקודם בנימין נתניהו. עם זאת, נאום ראש הממשלה נפתלי בנט, שבו הוא פרש את משנתו בנוגע לנושא האיראני וחידוש השיחות עשה עליהם רושם מורכב ולא חד־משמעי. הטון הזכיר במידה מסוימת את נתניהו".

סגירה