דיווח: ראש שב"כ המליץ להקים גוף אזרחי שיעסוק באיכוני טלפונים סלולריים

הממשלה אישרה את השימוש באיכונים סלולריים שיופעלו על ידי שב"כ; השרים סער, שאשא ביטון, ברביבאי ואבידר הצביעו נגד; האחרון התעמת בנושא עם בנט ● קבינט הקורונה אסר כניסה של זרים ארצה ● אותרה נשאית שנייה של זן האומיקרון בארץ ● למרות פסילתו, אישרה הממשלה את מינוי פרץ לראשות התעשייה האווירית ● בשל איומים על חייו הוצמדה אבטחה למתן כהנא

ראש השב"כ רונן בר בעת כהונתו כסגן ראש השב"כ, 11 באוקטובר 2021 (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
ראש השב"כ רונן בר בעת כהונתו כסגן ראש השב"כ, 11 באוקטובר 2021

קבינט הקורונה אישר שורה של הגבלות בעקבות התפרצות זן אומיקרון בישראל וברחבי העולם. בין היתר נמל התעופה בן גוריון ייסגר לכניסת זרים לשבועיים, שב"כ יוכל לאכן מאומתים לנגיף והשבים לישראל ייאלצו לשהות בבידוד.

ההגבלות שהתקבלו

מתווה הכניסה והיציאה מן הארץ:
• תיאסר כניסת זרים לישראל מכל המדינות, למעט מקרים שיאושרו על ידי ועדת חריגים.

• ישראלים המוגדרים מחוסנים או מחלימים על פי משרד הבריאות יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל וייכנסו לבידוד ביתי. אחרי ביצוע בדיקת PCR שנייה ביום השלישי וקבלת תוצאה שלילית, יוכלו להשתחרר מבידוד. מי שלא יבצעו את הבדיקה הנוספת יידרשו להשלים בידוד מלא.

• ישראלים לא מחוסנים יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל וייכנסו לבידוד ביתי. אחרי ביצוע בדיקת PCR שנייה ביום השביעי וקבלת תוצאה שלילית, הנ"ל יוכלו להשתחרר מבידוד. מי שלא יבצעו את הבדיקה הנוספת ביום יידרשו להשלים בידוד מלא.

• ישראלים ששבו ממדינות שהוגדרו כאדומות יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל ויועברו לבידוד במלונית קורונה עד לקבלת תשובה. לאחר קבלת תשובה שלילית יועברו להמשך בידוד ביתי וביום השביעי יבצעו בדיקת PCR נוספת. עם קבלת תשובה שלילית בבדיקה השנייה ישוחררו מבידוד..

נפתלי בנט וניצן הורוביץ במסיבת העיתונאים על הווריאנט הדרום אפריקאי, 26 בנובמבר 2021 (צילום: MOTI MILROD/POOL)
נפתלי בנט וניצן הורוביץ במסיבת עיתונאים על על זן אומיקרון, 26 בנובמבר 2021 (צילום: MOTI MILROD/POOL)

יעשה שימוש באיכונים סלולריים שיופעלו על ידי שירות הביטחון הכללי למעקב אחר מאומתים שנושאים את הזן החדש אומיקרון, במטרה לאתרם ולקטוע את שרשראות ההדבקה. החלטה זו תיכנס לתוקף אחרי אישור שרי הממשלה בתקנות לשעת חירום. במקביל, יקודם הליך החקיקה בנושא.

• בחללים סגורים: יוחל מתווה התו הירוק בהתכנסות העולה על 50 משתתפים (במקום 100 משתתפים, על פי המצב הנהוג כיום).

• מופעים ופעילויות בחג החנוכה יוותרו ללא שינוי, בהתאם למתווה שאושר בשבוע שעבר, תוך הקפדה על כללי התו הירוק ויישום אכיפה מוגברת.

בהידברות בין משרדי האוצר והתיירות, יגובשו דרכים לסייע לענף התיירות בהתאם. ההחלטות נכנסו לתוקף בחצות הלילה (ראשון) ויהיו בתוקף למשך 14 ימים.

שר התיירות יואל רזבוזוב בעקבות ההגבלות החדשות: "דרשתי והגעתי לסיכום עם משרד האוצר על מציאת פתרון כלכלי תוך שבוע לתעשיית התיירות – או שתתקבל החלטת ממשלה שתכלול פיצוי למורי הדרך, למארגני התיירות הנכנסת, ולמלונות המתבססים על התיירות הנכנסת".

ראש שב"כ רונן בר אמר בדיון על הגבלות הקורונה החדשות כי הוא תומך בהחזרת האיכונים לפרק זמן מוגבל ולמטרות מוגדרות: "רק לזן החדש ותוך בחינה יומיומית של הצורך", כך פורסם בכאן חדשות.

ראש שב"כ רונן בר (צילום: פלאש 90)
ראש שב"כ רונן בר (צילום: פלאש 90)

באתר עיריית ירושלים נמצאו מסמכים הכוללים שרטוטים מדויקים ותמונות של המעון הרשמי של ראש הממשלה בבלפור נכון לשנת 2011 – אף שהם אמורים להיות מסווגים, כך פורסם באתר ynet. רק לאחר פניית האתר הוחלט להסיר את המפות.

מעון ראש הממשלה בשנת 2000, ברחובות סמולנסקין פינת בלפור בירושלים (צילום: יעקב סער/לע"מ)
מעון ראש הממשלה בשנת 2000 (צילום: יעקב סער/לע"מ)

מנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור נחמן אש בריאיון לגלי צה"ל על זן אומיקרון: "כל יום אוספים פרטי מידע נוספים. קרוב לוודאי שנדע על עמידות החיסון תוך שבועיים, רוב הסיכויים שאין לזן עמידות מוחלטת לחיסון. סביר שבמחוסנים המחלה יותר קלה – מעריך שההגנה תהיה טובה".

סגירה