אישרור נשיאותי לדיקטטורה צבאית

נשיא המדינה יצחק הרצוג בכנס ירושלים של קבוצת "בשבע", 1 באוגוסט 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
נשיא המדינה יצחק הרצוג בכנס ירושלים של קבוצת "בשבע", 1 באוגוסט 2021

מעשהו המביש של הנשיא יצחק הרצוג השני השבוע הניב דיון שממוקם במתחם הנעים והנוח של ויכוח פנים-ישראלי. מין נרקיסיזם מענג שכזה.

כאילו השאלה היא ימין או שמאל בתוך מדינת ישראל. כאילו מיליוני פלסטינים הם אוויר בהקשר זה.

מדובר כאן במעשה מביש מטעם הרצוג לא מפני שהוא פוגע ברגשות של ישראלים בעלי מערכת ערכים מסויימת.

מדובר כאן במעשה מביש, מפני שהוא מעניק אישרור נשיאותי לדיקטטורה צבאית אלימה ששולטת בחיי מיליוני נתינים משוללי זכויות אזרח וכן לקיום 2 מערכות חוק שונות בהתאם למוצא אתני שונה.

מדובר כאן במעשה מביש, מפני שהוא מעניק אישרור נשיאותי לדיקטטורה צבאית אלימה ששולטת בחיי מיליוני נתינים משוללי זכויות אזרח וכן לקיום 2 מערכות חוק שונות בהתאם למוצא אתני שונה

הרצוג מאשרר בסבבה ומנרמל בקלילות עוול מוסרי עצום ובלתי נסבל.

זהו הקושי. זוהי החרפה.

וכל עוד הויכוח הוא "אבל הרצוג פוגע ברגשות שלי כי אני שמאלני מתוק" לעומת "אתם דורשים להדיר את תושבי יו"ש שהם אזרחים כמוכם," מבלי להבין שהנושא איננו פנים-ישראלי אלא אנושי, מוסרי ועקרוני – אנו נמשיך להביט במיליוני נתיני הדיקטטורה הצבאית המפלה מטעמנו כאילו הם אוויר.

איך אמר נתניהו בגאווה? "הצלחתי להוריד את הסוגייה הפלסטינית מסדר היום". או כפי שאומרים בנט-לפיד: "הממשלה הזו לא תעסוק בנושא הפלסטיני".

זוהי אינה "סוגייה". זהו איננו "נושא". אלה מיליוני בני אנוש שאנו פוגעים בזכויות האדם שלהם ושוללים מהם זכויות אזרח.

וגם אנו מיליוני בני אנוש שפוגעים בצלם האנוש של עצמנו. ומונעים מעצמנו משטר דמוקרטי וקיום אנושי מכובד.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 218 מילים
סגירה