לפיד: "צריך להדק את הסנקציות על איראן; יש להציב מולה איום צבאי אמיתי"

עלה לארבעה מספרם של חולי הקורונה בישראל שאובחנו כנשאים של זן האומיקרון ● הממשלה אישרה לקדם את הצעת החוק שתעגן את סמכות שב"כ לבצע איכונים של טלפונים סלולריים ● הסתיימה עדותו הראשית של ניר חפץ והחלה עדותו הנגדית; השופטים נעתרו לבקשה לשמוע חלק מהעדות בדלתיים סגורות ● אנגלמן: שורת מפלגות הפיצו תעמולת בחירות מחשבונות פיקטיביים

שר החוץ יאיר לפיד במשרד החוץ בירושלים, 14 ביוני 2021 (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
שר החוץ יאיר לפיד במשרד החוץ בירושלים, 14 ביוני 2021

תמר זנדברג התראיינה ברשת ב' ובין השאר התייחסה לסוגיית מינוי פרץ. שרה איכות הסביבה אמרה כי "עמיר פרץ הובא בהליך חריג – אני הרגשתי חריגות משני הצדדים. זה מהלך חריג להצביע בניגוד לוועדת המינויים אבל ההחלטה של הוועדה הזו גבולית. הוא מועמד ראוי ונסיונו ראוי והייתה אי נוחות מפסילה שלו וזה מה שגרם לי לא לתמוך – הדיון היה מאוד צורם. היה נראה שהדיון הוא חיסול חשבונות עם הוועדה. לא מדברים על עמיר פרץ אלא על העובדה שהוועדה פסלה".

לגבי איכוני השב"כ אמרה "התנגדותנו הייתה ועודנה. יש לי והייתה לי קולגיאליות עם שר הבריאות – לא רציתי להצביע נגדו. זה איכון על מספר ספור של אנשים כדי להילחם ברגע שמוגדר בחריום. ברמה העקרונית לשחלוח ארגון חשאי נגד אזרחים זה דבא שאין לו מקום. במלוא הכנות – גם קוליגיאליות אל שותפי היא חשובה. היו קריאות לסגור את נתב"ג. מה יהווה פגיעה יותר גדולה"?

לגבי התחקיר על בן זוגה אורי זכי אמרה: "זה קשקוש – זה תחקיר שגוי. לא לי ולא לממשלה יש קשר למינוי הזה. לכל אחד מאיתנו יש קריירה בזכות עצמו. אני משוחחת עם לפיד בהרבה דברים אבל לא שוחחנו על המינוי ליו"ר מרכז הרצל".

על הסכם קצא"א אמרה: "אני אמונה על האינטרס הציבורי הסביבתי. במפרץ אילת יש ערכים יחודיים יש עיר שמבוססת על תיירות – שכל האזרחים ידמיינו את השונית מכוסה בנפט שחור, כי זה מה שיכול לקרות. צר לי שקצא"א חתמה על ההסכם – היא עשתה את זה מאחורי הגב של הממשלה. נעשתה כאן טעות מצד חברה. זה לא עבירה – אבל אנחנו אלו שנותנים רשיונות. זו טעות ברמה העסקית – בלי לשאול את הרגולטור. ההסכם לא לא יכול כרגע להיות מאושר. אי אפשר לקבל מאיתנו רשיונות לשינוע נפט נוסף. ההגנה על שונית האלמוגים אין לה מחיר, וצריך לשמור על המצב כמו שהוא".

זנדברג מקבלת תמיכה גם מדב חנין – יו"ר פורום האקלים שמינה הרצוג.

השר בר-לב ב-103fm: "כולנו יודעים שמאז שאיראן מחוץ להסכם היא התקדמה בצורה דרמטית וחמורה ליכולת של פצצה גרעינית. המטרה של ישראל היא חזרה להסכם יותר חזק וארוך בזמן". בר-לב הוסיף: "ברור שהאופציה הצבאית נמצאת על השולחן".

בגל"צ מדווחים כי ישראל מעוניינת לתרום מיליוני חיסונים של חברת אסטרה-זנקה למדינות נזקקות, וכי משרד מגבש רשימת מדינות אליהן יועברו החיסונים – בעיקר באפריקה.

רם בן ברק בגל"צ: "אני אומר לאמריקנים באופן אישי – ללא הפגנת נחישות וללא מעשה שיביע מוכנות להפעיל גם אמצעים אחרים, אין מצב שהאיראנים יגשו למשא ומתן ובאמת ירצו להגיע להסכם".

ניר חפץ הגיע ליום האחרון של עדותו הראשית ותחילת חקירתו הנגדית:

 

סגירה