האח הקטן - ערוץ מורשת נתניהו

צילום מסך משידורי ערוץ 14
צילום מסך משידורי ערוץ 14

ערוץ חדש בא לעולם. ערוץ 14. זה ערוץ תינוק שהתחיל כערוץ 20, ערוץ מורשת מנומנם שפוזל לגדולים. בינתיים הוא חי על התקפי זעם של אראל סג"ל וינון מגל, החווים את תבוסת נתניהו לבנט בכל שידור מחדש, ועל השמצת הנמסיס בנט. אל תזלזלו, תסכול ושנאה הם דלק חזק.

ערוץ 14 התחיל כערוץ 20, ערוץ מורשת מנומנם שפוזל לגדולים. בינתיים הוא חי על התקפי זעם של אראל סג"ל וינון מגל, החווים את תבוסת נתניהו לבנט בכל שידור מחדש, ועל השמצת הנמסיס בנט

בין לבין נשלח כוכב העבר של ערוץ הילדים, עודד מנשה, להרים ידיים, כלומר להרים לנתניהו כוכב העבר של הפוליטיקה. הוא פונה לאזרחים תמימים ועורך משאלים ("מה דעתך על תפקוד בנט?") ורומז במצמוצים על התשובות הנכונות.

רצה הגורל היהודי, ועם עזרה קטנה מידידים עשירים וחוב לא קטן אבל לא נהיה קטנוניים, התגלגל ערוץ 20 הנידח לערוץ 14, ומיתג עצמו מחדש כ"ערוץ החדשות של המדינה".

המדינה, אגב, זה נתניהו. ודווקא עכשיו, כשאיבד את הכיסא.

לא ברור מה ההיגיון בהיצמדות האח הביביסט לערוצים הגדולים, אבל לפנינו מקרה מורכב, מערוץ מורשת לערוץ מורשת נתניהו. המותג נתניהו גדול מהקשיש העייף שנראה מרוצה כשמשקרים לו שהוא ראש הממשלה. גם אין לו מה לחזור הביתה בלי כיסא. או לפחות מאבטח לילד. מה שיבוא קודם.

גם "חדשות" זו הגדרה מתעתעת, כי כרגע מתפקד הערוץ כפרק לא רע אם כי מופרך של "ארץ נהדרת". מדובר בצמד מגישי חדשות, אחת מהשניים יוצאת "האח הגדול", שזה די סמלי אם תשאלו אותי אבל אל תשאלו, ויש עוד מגיש שנראה על סף התקף חרדה.

שניהם מג'גלים בין כתבי שטח שמתקשרים עם ישויות או משהו, כי הם מדברים בלי קול. יש הרבה "ונעבור לפרסומות", כשלא ברור אם יהיה לאן לחזור ולא אתפלא אם כשנחזור ממדבריות הפרסומות שעדיין מקרטעות, נמצא את המגישים מתחת לכיסא.

לפנינו מקרה מורכב, מערוץ מורשת לערוץ מורשת נתניהו. המותג נתניהו גדול מהקשיש העייף שנראה מרוצה כשמשקרים לו שהוא ראש הממשלה. גם אין לו מה לחזור הביתה בלי כיסא. או לפחות מאבטח לילד

אכן, כמו אצל הגדולים יש פרסומות בין התקלות, למוצרים שרק אמא של המפרסם מכירה, כמו חוקר פרטי ומכשיר אוויר בריא, בחיי שאני לא משקרת. הייתי ממליצה על קורס עיתונות או הכנה ליושרה בסיסית אבל אני שמאלנית בלאי ואין לי כסף כמו לספונסר ימני נדיב. ואם כבר יושרה בסיסית, אפשר להזכיר את הפוסט הנרגש שספר 27000 צופים בערוץ בעוד המספר שהתנוסס בפינת המסך עמד על 2.7k

לא קל. אבל אלה חבלי לידה של תינוק שנולד טרם זמנו. ויש כתבות שנשמעות כמו ביסמוט באולפן שישי בלי תרגום מג'יבריש, אל'ף אוהל, בי'ת זה ביסמוט.

אגב ביסמוט, נראה שמעתה יוכלו להסתדר בלעדיו באולפן שישי של חדשות 12, חבל לבזבז מגנט צופים בקומה על ערוץ 12 אל ג'זירה, כמו שמגדיר אותם ראש הממשלה היוצא, יאיר נתניהו.

אתמול, בעוד אחד מביקוריו הרבים של יורש העצר בביהמ"ש, הפעם מסתמן שיפסיד לסתיו שפיר, נשאל פה של אבא ע"י כתב חדשות 12 על התביעה וענה בהיסטריה אופיינית:

"אני קורא לכולם להפסיק לצפות בערוץ התעמולה עוין ואנטישמי שעושה נזק לישראל רק פחות מאיראן".

וקינח בתשדיר שירות בחסות בית אבא:

"אני קורא לצופים המעטים שעוד נותרו לכם לעבור לערוץ האמיתי, ערוץ 14".

והוא עוד דורש מאבטח. ומי ישמור עלינו?

ערוץ 20 נולד מחדש בערוץ 14 ויש לו פרזנטור מהניילונים, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בכבודו ובעצמו, אבו יאיר, שלא מבין איך זה קרה לו אחרי שהשתין מהמקפצה. אבל כאן לא נגמרים הנסים, כי בערוץ הזה הזמן קפא מלכת והוא עוד ראש הממשלה, ובנט ולפיד גנבו לו את הכיסא.

לערוץ יש פרזנטור, רה"מ לשעבר נתניהו, אבו יאיר, שלא מבין איך זה קרה לו אחרי שהשתין מהמקפצה. אבל כאן לא נגמרים הנסים, כי בערוץ הזה הזמן קפא מלכת והוא עוד ראש הממשלה, ובנט ולפיד גנבו לו את הכיסא

לרגע קטן אחרי הבחירות נדמה היה שהקוסם קיבל שיעור בהיבריס, אך ראה זה פלא, הוא עוד כאן, עושה פילטיס ומחטב את הארנק, מחוץ לכיסא אבל נאחז במשקוף.

האב, הבן ורוח האם מקיימים מין שלטון צללים מטורלל, ולא רק בערוץ הבית שנודד על הסקאלה. משפטו מתנהל בעצימות נמוכה כאילו גנב מטרנה בסופר, והכיסוי האגבי בעיתוזנות מוכיח למי שלא הבין שהשליט הזקן עודו מטיל צל ענק על כוכב צדק שלנו.

אחרי שהפסיד את השלטון הוא חזר כמו חדש והפציע עם הנאמבר שתמיד מניב רווחים: יום השנה לרצח רבין, מה שהעיתונות מכנה בנימוס "יום רבין" כאילו זה יום נישואין. שם המשיך הקוסם שניסה לנסר מדינה בלי לחבר מחדש, לירות ולבכות תחת עיתונות שזנתה, וכמו תמיד יצא שהוא הקורבן האמיתי של הרצח.

אובדן השלטון טרף את הקלפים באופוזיציה. ברשת נושבת רוח רעה. מישהו חייב מיתה, כמו שאומרים המסיתים החדשים, הושט היד וגע בם. מצוידים בחומרי בערה, קילומטרים של מילים קשות, ארסנל עשיר ומבעית על שלטון טרור וחמאס.

הלקח לא נלמד. הגפרור נדלק, הקורבן מסומן. נותר רק לעשות מעשה או כמו שזועקים בכנסת: להציל את המדינה מ"ממשלת עבאס-חמאס". כלומר, להחזיר את נתניהו. הבחירות בעוד 3 שנים אבל בסקרים הוא עוד בשלטון. גם באולפני ערוץ הבית.

ערוץ 14 החדש-ישן מכוון כולו לרומם ולהלל ולקלס ולפאר את כיסא הכבוד של אדוננו מלכנו בנימין הראשון. שם הימין בשלטון ונתניהו לא מחלק סופגניות והוא עדיין "אדוני ראש הממשלה", ואף אחד באולפן המעודכן לא מתפקע מצחוק כשהוא קורא כך לראש האופוזיציה.

גם האורחים זקופי המנדט זורמים עם משפטים שמאתגרים את הפועל ג.נ.ב (שלטון, מנדטים), ב.ג.ד (בבוחרים, במדינה), נ.פ.ל ("נפיל אותך נפתלי בנט") ושימוש מגוון בצירוף "ממשלת טרור".

כולנו רקמה אנושית ימנית אחת. גם המגישים המתחלפים וגם האורחים מבטאים זעם מטעם ומלחכים בתסכול את שולי גלימתו של אדוננו מלכנו, והכל נראה כמו סצנה מופרכת במיוחד מ"חולה אהבה משיכון ג'": "אוולין אל תלכי, אוולין…".

האב, הבן ורוח האם מקיימים מין שלטון צללים מטורלל, ולא רק בערוץ הבית, שם הימין בשלטון ונתניהו לא מחלק סופגניות אלא עדיין "אדוני ראש הממשלה". גם משפטו מתנהל בעצימות נמוכה כאילו גנב מטרנה בסופר

זהו, חברים, המלך מת אבל קם מעפר. או כמו שאומרים בערוץ הישן-חדש? "נצא לפרסומות, עוד דקה נשוב". כלומר הוא. הוא רק מסיים למכור סופגניות. הישארו עימו.

כרמלה כהן שלומי היא אזרחית מודאגת

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 910 מילים ו-2 תגובות
סגירה