הבעיה בחקירות תיקי האלפים איננה "היד הקשה" של החוקרים

ניר חפץ עוזב את בית המשפט המחוזי בירושלים אחרי שעדותו במשפט נתניהו נדחתה בשבוע, 16 בנובמבר 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
ניר חפץ עוזב את בית המשפט המחוזי בירושלים אחרי שעדותו במשפט נתניהו נדחתה בשבוע, 16 בנובמבר 2021

הבעיה בחקירות תיקי האלפים לא היתה ואיננה "היד הקשה" של החוקרים. זה פייק ניוז. הבעיה בדיוק הפוכה – לנתניהו, רעייתו וסייעניו ניתנו אינספור הנחות, הקלות, העלמות-עין, רידוד תיקים, סגירת תיקים, אי-פתיחת תיקים ועוד ועוד. הטנטרומים של השופרות על תרגילי החקירה לחפץ מעוררים בעיקר צחוק.

הבעיה בחקירות תיקי האלפים איננה "היד הקשה" של החוקרים. זה פייק ניוז. הבעיה הפוכה – לנתניהו, רעייתו וסייעניו ניתנו אינספור הנחות. הטנטרומים של השופרות על תרגילי החקירה לחפץ מעוררים בעיקר צחוק

בימים האחרונים הביביסטים ברשתות החברתיות גועשים סביב סבלו הנורא של ניר חפץ, עד המדינה. אנו מדווחים שחפץ התייפח במהלך עדותו בבית המשפט בהיזכרו בחקירות המשטרה הקשוחות ובתלאות שחווה במהלכן. הביביסטים, שמפגינים בדרך כלל רגישות רבה לזכויות אדם בכלל ולזכויות נחקרים, עצורים ואסירים בפרט, מתרעמים למשמע התיאורים.

הוא מספר לנו שהתקרבו אל פניו בצורה מאיימת, שעקבו אחריו, שאיימו בחשיפת רומן שניהל מחוץ לנישואים, שהגישו לו שוקולד ולחם בלי צלחת, והושיבו אותו בכלוב כשהמתין לקצין המודיעין, בין "כלובי קופים" מלוכלכים שישבו בהם "דוברי ערבית שנראים עזתים".

במדינה של מעצרים מנהליים שעילותיהם חסויות, במדינה שבה מפגינים בהפגנות שקטות חוטפים מכות רצח משוטרים, נעצרים בברוטליות, לרוב ללא שום פרובוקציה, לעתים תוך שבירת ידיים ורגליים, מושפלים ומבלים לילות במעצר רק כדי להשתחרר למחרת ללא כל אישום – קצת קשה להבהל מכמה תרגילי חקירה שנועדו להפעיל לחץ על הנחקר.

במדינה מתוקנת נתניהו היה יושב כבר מזמן בכלא, לצד רעייתו וחלק מסייעניו, אלה שלא הפכו לעדי מדינה. אבל באדיבות אביחי מנדלבליט ועוד כמה פרקליטים וחוקרי משטרה, החקירות נמרחו, מוסמסו ונגררות שנים על שנים.

יש להאיץ את ההליכים. למנוע את תרגילי העיכוב וההתשה של הסנגורים, ולהביא למיצוי הדין.

במדינה מתוקנת נתניהו היה יושב כבר מזמן בכלא, לצד רעייתו וחלק מסייעניו שלא הפכו לעדי מדינה. אבל באדיבות מנדלבליט ועוד כמה פרקליטים וחוקרי משטרה, החקירות נמרחו, מוסמסו ונגררות שנים על שנים

וחפץ? הוא צריך להודות לאלוהיו על ההחלטה שקיבל, לעבור לצד של התביעה. האיש הבזוי הזה היה צריך לשבת שנים בכלא. הוא הציל את עצמו, וחמק מדין צדק. תמורת ההצלה הזו הוא אמור להפליל את נתניהו. את התלונות על תרגילי החקירה אפשר לברר בנפרד, ובלי היסטריה. הן בטלות בשישים אלף למול תיקי נתניהו וחומרתם.

ערן עציון הוא יזם מדיני ופוליטי, דיפלומט בכיר לשעבר, כיהן כסגן ראש המועצה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה, וכראש התכנון המדיני במשרד החוץ. המוטו שלו הוא: Speak Truth to Power. מאמין שהמפתח לעתיד ישראל, והעולם החופשי, הוא מהפיכה בשיטה הדמוקרטית

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
הביביסטיםצחושבים שצריך להתייחס לעבריינים בכפפות משי. הם בעצם מעודדים שחיתות. צריך לחקור וללחוץ על כל פושע שישחרר תאמת אחרת ינסה להסתיר כמו שניסה חפץ להסתיר את הנייד שלו עם כל הראיות ... המשך קריאה

הביביסטיםצחושבים שצריך להתייחס לעבריינים בכפפות משי. הם בעצם מעודדים שחיתות. צריך לחקור וללחוץ על כל פושע שישחרר תאמת אחרת ינסה להסתיר כמו שניסה חפץ להסתיר את הנייד שלו עם כל הראיות מהחוקרים

עוד 331 מילים ו-2 תגובות
סגירה