צוות מומחים קבע שילדים בני חצי שנה עד חמש יוכלו להתחסן באישור של ועדת חריגים

לאחר שלוש שנות עבודה וחצי הושלמה הקמתו של מכשול סביב רצועת עזה ● הוחלט לרשום הערה פיקודית לשני מנהלים בשירות הביטחון הכללי בשל מחדל העסקתו של עבריין מורשע בביתו של גנץ ● דיווח: מנדלבליט אמר בשיחות סגורות שנתניהו פעל למינוי נאמניו למשרות משפטיות בכירות, וסכנה נשקפה לדמוקרטיה ● אושר החוק לקביעת עונשי מינימום למחזיקים בנשק לא חוקי

מזרק ממולא בתמיסה שמוזרקת נגד נגיף הקורונה במתחם חיסונים של מכבי בתל אביב, 22 ביוני 2021 (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אבשלום ששוני, פלאש 90
מזרק ממולא בתמיסה שמוזרקת נגד נגיף הקורונה במתחם חיסונים של מכבי בתל אביב, 22 ביוני 2021

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית הלילה את הצעת החוק שיזמה חברת הכנסת שרן השכל, לפיה ייקבעו עונשי מינימום לעבירות של החזקה וסחר בנשק בלתי חוקי.

ההצעה אושרה פה אחד, ברוב של ארבעה חברי כנסת וללא מתנגדים או נמנעים, לאחר שנדחו כל ההסתייגויות לחוק. החוק קובע הוראת שעה שבמסגרתה, למעט מקרים מיוחדים, יוטל עונש מינימום של רבע מהעונש המרבי למי שהורשע בעבירות של החזקה, נשיאה וסחר בנשק.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "החזקתו של נשק בלתי חוקי הוא היום בגדר 'מכת מדינה' ומהווה את אחד הגורמים העיקריים לעלייה בשיעור מקרי הרצח והאלימות. נוסף על כך, היקף האלימות והשימוש בנשק ובאמצעי לחימה בלתי חוקיים פוגעים בתחושת הביטחון של האזרחים.

"האלימות הגוברת גורמת לעליית הביקוש לנשק בלתי חוקי בקרב עבריינים. נשק זה מגיע לגורמים פליליים וארגוני פשע שמחזיקים וסוחרים בו למטרות פליליות. כמו כן, הזמינות הגבוהה של נשק בלתי חוקי, מגבירה את הסיכון שיעשה בו שימוש לצורך ביצוע עבירות פליליות ואף למטרות פיגועי טרור".

נשק שנתפס בפשיטת המשטרה, 9 בנובמבר 2021 (צילום: דוברות המשטרה)
נשק שנתפס בפשיטת המשטרה, 9 בנובמבר 2021 (צילום: דוברות המשטרה)

ח"כ שלמה קרעי נאם במליאה והתייחס להצעת החוק: "ההצעה הזאת היא עבודה בעיניים. היא מתעסקת בדברים אחרים במקום ששר המשפטים יטפל במערכת המשפט שהוא עומד בראשה. כל העצורים מהפרועות מסורוקה, אתם יודעים כמה מהם עדיין במעצר? אפס, כולם בבית..

"הצעת החוק קובעת שיש לשופטים שיקול דעת לתת פחות ממינימום. שר המשפטים לא היה מעז לצאת כנגד השופטים. הסתייגות מספר 23 שלנו מבטלת את שיקול הדעת של השופט. אם מבטלים את שיקול הדעת של השופטים אנחנו מושכים את כל ההסתייגויות ועוברים להצבעות עכשיו. החוק לא עושה נזק אבל הוא לא עושה שום תועלת".

ח"כ גלעד קריב השיב: "אני רואה שספסלי האופוזיציה נותרו ריקים. יש מידה רבה של אבסורד לשמוע את חברי האופוזיציה מלינים על מצב הפשיעה כאשר לוקח זמן לתקן מחדלים מצטברים של 12 שנים ולא ניתן לכסות עליהם במספר חודשים.

"במקום שהאופוזיציה תחבור לקואליציה בסוגיית נגע האלימות ותגיד 'בנושא הזה אין מחלוקת' כאשר יוזמים הצעת מינימום שהיא סבירה אז מה להם להתנגח בהצעת החוק? אנו מבינים שהנה יש להם הזדמנות נוספת להתנגח ברשות השופטת".

מליאת הכנסת אישרה את הקמת ועדת הקנאביס בראשות שרן השכל, שתדון בהצעת חוק הסדרת השימוש בקנאביס למטרות רפואיות.

חברת הכנסת שרן השכל חוגגת אחרי שחוק הקנאביס עבר בקריאה טרומית, 13 באוקטובר 2021 (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
חברת הכנסת שרן השכל חוגגת אחרי שחוק הקנאביס עבר בקריאה טרומית, 13 באוקטובר 2021 (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מנכ"ל החברה הכלכלית ברהט מחמוד אל עמור בריאיון לגלי צה"ל על ביקור נפתלי בנט בדרום: "ראש הממשלה התבלבל וחשב שהוא בגבול לבנון – הייתה לו משקפת וגורמי הביטחון תדרכו אותו? זה לא יכול להיות, מדובר באזרחי מדינת ישראל שסובלים סובלים מאלימות פי מאה מבאר שבע".

ראש הממשלה נפתלי בנט ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בסיור בדרום הארץ, 6 בדצמבר 2021 (צילום: חיים צח, לע"מ)
ראש הממשלה נפתלי בנט ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בסיור בדרום הארץ, 6 בדצמבר 2021 (צילום: חיים צח, לע"מ)

שר המשפטים גדעון סער על החוק שקובע עונשי מינימום לעבירות החזקה וסחר בנשק בלתי חוקי: "חוק עונשי מינימום לעבירות נשק בלתי חוקי שלי ושל ח"כ שרן השכל אושר הלילה סופית במליאת הכנסת. זוהי התחייבות נוספת של תקווה חדשה שאנחנו מקיימים. הדרך להתמודד עם מכת המדינה של הנשק הבלתי חוקי עוברת בענישה קשה ומרתיעה. אנו נחושים להחזיר את המשילות לכל רחבי הארץ".

השרה אורית פרקש־הכהן, חברת קבינט הקורונה, בריאיון לגלי צה"ל: "מניחה שבחמישי, בהינתן שלא יהיו נתונים חדשים, נבטל את חובת הבידוד לישראלים מחוסנים השבים מחו"ל".

אורית פרקש-הכהן בירושלים, 9 ביוני 2020 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אורית פרקש-הכהן בירושלים, 9 ביוני 2020 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
סגירה