הסרטן לא נותן הנחות סלב

יפית גרינברג (ג. יפית) (צילום: משה שי/פלאש90)
משה שי/פלאש90
יפית גרינברג (ג. יפית)

ג. יפית נאבקה בגבורה לאורך שנים ארוכות נגד מחלת הסרטן עד לנשימתה האחרונה. בהתמודדותה היא שימשה כראי להתמודדות המייסרת שעוברים החולים ובני משפחתם עם בהתמודדות עם המחלה שעדיין מהווה את הקטלני ביותר שמביא למוות.

הסרטן היא מחלה שלא נותנת הנחות סלב וקוטלת חולים עשירים ועניים כאחד. גם עשירי ישראל שנהנים משירותי הרפואה הפרטיים המתקדמים ביותר שהמדע העולמי יכול לתת מוכיחים לאורך השנים שלאף אחד אין ערובה לריפוי מהמחלה.

הסרטן לא נותן הנחות סלב וקוטל חולים עשירים ועניים כאחד. גם עשירי ישראל שנהנים משירותי הרפואה הפרטיים המתקדמים ביותר שהמדע העולמי יכול לתת מוכיחים שלאף אחד אין ערובה לריפוי מהמחלה

אשת העסקים יפית גרינברג (ג. יפית), שנאבקה במחלה בגבורה לאורך שנים, ראויה לשמש כסמל להתמודדות הממושכת, המורכבת והמייסרת שעוברים החולים ובני משפחתם בהתמודדות עם המחלה, שעל אף פריצות הדרך המדעיות והטכנולוגיות הגדולות של עולם הרפואה להתמודדות עם המחלה, מהווה עדיין את גורם התמותה המרכזי בישראל.

גם בעת הזו שבה אנו עדים להתפתחות והתפרצות של וריאנט קטלני נוסף של הקורונה, הסרטן מחזיק בתואר המפוקפק של הגורם העיקרי למוות יותר מכל מחלה אחרת.

לפי דו"ח ארגון הבריאות העולמי, כחמישית מאוכלוסיית העולם מתמודדת עם המחלה, כאשר 1 מכל 8 נשים ו-1 מכל 11 גברים ימותו ממנה.

מנתוני הרישום הלאומי לסרטן של משרד הבריאות עולה כי בישראל אובחנו בשנת 2018 כ-31 אלף חולי סרטן, מהם כ-27 אלף עם סרטן קטלני ששחרר גרורות לשאר חלקי הגוף. באותה שנה מתו בארץ כ-11 אלף איש מסרטן חודרני סיבת המוות השכיחה בגברים הייתה סרטן הריאה ובנשים, סרטן השד.

סיפורה הטרגי של ג. יפית ממחיש את מכלול ההתמודדויות שעומדות בפני חולי סרטן. טיפולים הורמונליים או טיפולי כימו וביו שגרתיים מהווים רק ממד אחד בהתמודדות עם המחלה הקשה.

סיפורה הטרגי של ג. יפית ממחיש את מכלול ההתמודדויות שעומדות בפני חולי סרטן. טיפולים הורמונליים או טיפולי כימו וביו שגרתיים מהווים רק ממד אחד בהתמודדות עם המחלה הקשה

לצידם, על מערכת הבריאות להתגייס על מנת להעניק מעטפת טיפול נפשית ופסיכולוגית לחולים, לעודדם במלחמתם על חייהם ולתמוך בהם רגשית וחברתית על מנת שיוכלו לשאוב כוחות להתמודדות עם שגרת החולי המפחידה והכואבת שניחתה על החולים ובני משפחותיהם.

בני הזוג והילדים נמצאים בסירה אחת עם יקיריהם חולי הסרטן ולא יודעים כיצד להתייחס למצב החדש. החולים מרגישים לעיתים שהם לבד במערכה וחווים בדידות שמכבידה עליהם.

מאותן סיבות בדיוק הקמתי את עמותת יד תמר לזכרה של אחותי ז"ל שנפטרה מסרטן השד, לאחר שכבני משפחה הבנו עד כמה חשוב להעניק לחולים מעטפת סיוע סוציאלית ובירוקרטית מדויקת ככל שניתן.

החולים, הנתמכים על ידי מתנדבי העמותה, מקבלים הנחיות כיצד לנהל את המצב המאיים אליו נקלעו, כיצד לזהות את הקשיים ולתעדף מתן מענה אליהם, כיצד למצות את זכויות החולה, אילו גופים במערכת הבריאות יהיו רלוונטיים למטופל ועוד.

הלוואי שהיה עולה בידינו לעזור גם לג. יפית. יהי זכרה ברוך.

מיכאל (מיכי) וסרטייל הוא יו"ר ומייסד עמותת יד תמר המעניקה תמיכה למשפחות חולי סרטן

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
כל התנדבות היא מעשה יפה וטוב, גם אם המתנדב משתמש בדבר למטרות אגואיסטיות - שנאמר, מתוך שלא לשמה בא לשמה. הטוויטר בטירוף, הם אומרים, ככה הם אומרים: "למה הוא משחק בנו? למה? הוא ערמומי"
עוד 423 מילים ו-1 תגובות
סגירה