אנשים על ארבע בנימין נתניהו - סוס מירוץ

בנימין נתניהו כסוס מירוץ. איור: יונתן שתיל

הווטרינר ד"ר רפי קישון (כותב) והקריקטוריסט יונתן שתיל (מאייר) בבלוג המשותף שלהם על פוליטיקאים כבעלי חיים. והפעם: בנימין נתניהו הסוס. חיה הדורת מראה וייצוגית, החביבה על העם, יודעת לעבוד קשה ולנצח מרוצים

*  *  *

הספר ההומוריסטי וטרינרי שלי – "אנשים על ארבע", יצא לאור  בשנת 1998.  הרעיון התחיל במקרה כשנתיים לפני כן כשדליה יאירי, שערכה והגישה את תוכנית הבוקר הפופולארית ברשת ב' – "ענין אחר, בקשה ממני תגובה על דבריו של יצחק רבין לגבי יוסי ביילין – אותו כינה: הפודל של פרס.

היא פנתה אלי כווטרינר ומומחה לכלבים ובקשה שאומר כמה מילים על גזע הפודל.

אני עשיתי אייטם סאטירי שבו אמנם הסברתי על תכונות הפודל, אבל הצגתי את כל הסיטואצייה באור הומוריסטי, כשטענתי שיצחק רבין בכלל לא הובן נכון – הוא בעצם רצה להחמיא לביילין…, שכן ידוע לכל, שהפודל הוא כלב אינטליגנטי במיוחד, היודע לעשות תרגילים מדהימים, כמו למשל: לעמוד על רגליים אחוריות ולעשות שלום…(תרתי משמע).

דליה יאיר, שהתלהבה, אמרה לי בסוף בספונטניות – אולי בשבוע הבא תעשה פינה נוספת שבה תשווה פוליטיקאי לחיה? הפינה נקראה "אנשים על ארבע", והיא נמשכה יותר שנה, שבה עלו ובאו פוליטיקאים, אנשי תקשורת וידוענים מהארץ ומהעולם תחת זכוכית המגדלת שלי.

אני חייב לומר, במלוא הצניעות, שהדמויות שאיפיינתי היו מדויקות מאוד – אבל האייטם שכתבתי על נתניהו, גורם לי לגאווה מיוחדת – כי היה מדויק במיוחד וניבא את העתיד לבוא.

לדעתי, צריך היה  למנות אותי לפרשן פוליטי בכיר …

הנה הנה בנימין נתניהו – הסוס, עם הציור המצוין המעודכן של יונתן שתיל.                                                                                                                                                     

*  *  *

הסוס הוא חיה מבויתת, יפה, אלגנטית ובעלת גינוני מלכות. הסוס יודע ללכת בהדר ובגאווה ולהרשים את קהל צופיו. אילו ידע לדבר היה נותן גם מסיבת עיתונאים באנגלית רהוטה ובעברית קולחת. אומרים שתכונות אלה עושות אותו חביב על העם.

אנו מכירים כמה סוגי סוסים:
סוס עבודה: סוס חזק ובעל כושר התמדה, העובד קשה ומסתפק במעט חציר.
סוס קרבות: סוס קשוח וקרבי שאינו מפחד ואינו מאבד את עשתונותיו למשמע קולות מלחמה.
סוס מרוץ: זהו סוס שכל תכליתו וייעודו בחיים הוא לנצח במירוץ.

בנימין נתניהו מפנים את התכונות של כל שלושת סוגי הסוסים האלה. הוא סוס עבודה בעל יכולת רבה. הוא החל לסחוב מפלגה ממוטטת והצליח בזמן קצר להעמיד אותה על הרגליים. באופן אישי הוא מעדיף סיגרים קובניים ושמפניה ורודה  על פני חציר.

הוא סוס קרבות גם בזכות עברו הצבאי וגם על שום יכולתו לעמוד ולהתמיד בדרכו מול התקפות וביקורת מבית – משמאל ומימין, וגם מחו"ל.

אבל, סוס המרוץ מסמל יותר מכל את בנימין נתניהו. כל ייעודו בחיים הוא לנצח במרוץ. חשוב לו רק לעבור את יריביו ולהשיג את מטרותיו. הוא מוכן לעשות הכול כדי לנצח. כשהוא דוהר קדימה הוא אינו מסתכל לא ימינה ולא שמאלה. לא למעלה ולא למטה. רק קדימה לבחירות הבאות.

כמו בהימורי סוסים – אנשי עסקים ומיליונרים, חלקם מחו"ל, מהמרים על נתניהו, בתקווה להרוויח כסף רב מניצחונותיו.

את הסוס הותיק בן גוריון הוא כבר עקף בסיבוב, במניין שנות הכהונה.

המרוץ לא קל – הוא חייב להתחרות בסוסים צעירים ושאפתניים מימין ומשמאל. במרוץ האחרון הוא נכשל ולא הגיע ליעד. בעוד חודשיים תערך התחרות הגדולה שעלולה להיות הסיכוי האחרון בשבילו.

מעניין באילו טריקים הוא ישתמש כדי להגיע לקו הגמר כמנצח?
אדם אחד ושלוש נשמות לו בחזה – מי אתה בנימין נתניהו האמיתי?

ד"ר רפי קישון הוא בעל כמה תארים: ווטרינר, מרצה ואיש תקשורת ומדיה. אבל התואר הראשון שלו הוא: הבן הבכור של אפרים קישון - גדול ההומוריסטים ואנשי הקולנוע בישראל. לד"ר רפי קישון יש הופעה הומוריסטית ייחודית, מצחיקה ומצליחה, בשם: ״אפרים קישון - ההומור, הבידור והסרטים״ בתאטרון הקאמרי בתל אביב, וברחבי הארץ, כולל חוגי-בית ואירועי תרבות רבים. מופע הומור נוסף שלו עוסק באביו אפרים קישון ובפוליטיקה הישראלית: "פוליטיקה זה דבר מצחיק".רפי מרצה גם על ההומור היהודי , על אהבה מהסרטים , על ההומור שמאחורי הפוליטיקה , וגם על חיות וחיוכים , עולם החיות המופלא, האבולוצייה של האדם הקוף ועוד. לרפי דף פייסבוק פעיל שבו הוא מפרסם יום יום את הגיגיו בכל התחומים. אם אתם רוצים להזמין את המופע שלו - התקשרו או כתבו לו ישירות: 054-7475599, rafi@kishon.com

יונתן שתיל הוא מאייר וקריקטוריסט. אייר במספר מקומונים ("במקום", "מלאבס" ו"צומת השרון"), אייר את הספר "אנשים על ארבע" שכתב ד"ר רפי קישון ובהמשך אייר לטור משותף איתו במגזין "עיתון חי". עבודות נוספות, קריקטורות ואיורי דמויות ונוף, אפשר לראות בדף האינסטגרם שלו

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 564 מילים
סגירה