אביר ישראל השניה והשכבות המוחלשות

אריה דרעי נעזר בבצל כדי להזיל דמעות בתשדיר שירות של ש"ס, צילום מסך מערוץ 2
אריה דרעי נעזר בבצל כדי להזיל דמעות בתשדיר שירות של ש"ס, צילום מסך מערוץ 2

מדהים שחקירת החשד נגד דרעי החלה עם תחילת כהונתו של מנדלבליט כיועץ המשפטי לממשלה בתחילת 2016 ומבשילה לכתב אישום בתום הכהונה – תחילת 2022.

עינוי דין לחשוד שנמשך 6 שנים הוא דבר בלתי נתפס. מבחינה זו, היועץ המשפטי לממשלה עינה את דרעי באופן שאין לו מקום בשום מדינה.

מדהים שחקירת החשד נגד דרעי החלה עם תחילת כהונתו של מנדלבליט כיועץ המשפטי לממשלה בתחילת 2016 ומבשילה לכתב אישום בתום הכהונה – תחילת 2022

ובמקביל זהו פתח להתפשטות תיאוריות קונספירציה מטורללות ("מנדלבליט מחזיק את דרעי בן ערובה"). התיאוריות הללו שאותן ליבה דרעי בשנות ה-90 ושאותן השליט נתניהו בשיח הציבורי המופקר שהכתיב ב-5 השנים האחרונות, הן הקרקע שעליה צומח אי האמון של רבים במערכת המשפט.

זה הרסני מבחינה ציבורית. הרסני באמת.

ויש כאן פגיעה חמורה נוספת באינטרס הציבורי:

זכותו של הציבור לדעת אם יש מקום לכתב אישום נגד שר הפנים שלו (וכיום בכיר באופוזיציה) אם לאו. שר הפנים הוא אחד התפקידים עתירי הכוח, התקציבים והעוצמה שקיימים בממשל הישראלי. תפקיד שמכריע גורלות כה רבים בתחומים כה רבים (לכן מזעזע כל כך שאיילת שקד היא שרת הפנים). לא יכול להיות שהציבור מצוי בערפל שנמשך 6 שנים. וכאמור, זה אכזרי מאד כלפי החשוד עצמו. כלפי דרעי.

דבר נוסף שכמעט אינו מדובר: משמעות עברות העלמת מס (מספר עברות שביצע דרעי: כלומר, זה היה שיטתי). משמעות עברות העלמת המס היא פגיעה בציבור. בראש ובראשונה בשכבות המוחלשות. משמעות הדבר, כשמדובר בשר הפנים או בחבר כנסת בכיר באופוזיציה, היא יריקה מגעילה במיוחד בפרצוף שלנו, האזרחים בכלל, ובפרצופי מי שנחנקים כדי לשרוד – בפרט.

משמעות עברות העלמת המס היא פגיעה בציבור. בראש ובראשונה בשכבות המוחלשות. משמעות הדבר, כשמדובר בשר הפנים או בח"כ בכיר באופוזיציה, היא יריקה מגעילה במיוחד בפרצוף שלנו

שכירים ושכירות, עובדי ועובדות קבלן (למשל: המנקות בהיכל המשפט המחוזי בת"א, למרבה החרפה) וגם עצמאים קטנים, משלמים מס הכנסה שמנוכה ממשכורותיהם לאחר עבודה קשה (ורבים ורבות אפילו לא מגיעים לסף המס). בעוד שלהם אין דרך לחמוק מכך – מרשה לעצמו שר אמיד ומקושר לחמוק מתשלום מס בגין רווח ממכירת נכס (נכס שעליו יכולים רק לחלום רוב הישראלים) ולבצע עבירות העלמת מס נוספות.

כלומר, שר במדינת ישראל שגם מתיימר לייצג את השכבות הכי חלשות, גונב מהשכבות הללו סכום משמעותי שחובתו להעביר לקופת המדינה כדי לסייע להן.

(אגב, בחסות החוק, כלומר בחסות מערכת מיסוי רגרסיבית, ישנו נטל מס בלתי נסבל על עבודה ופטור מוחלט ממס על ירושות הון עתק ונכסים ששוויים עצום – אבל אניח לדבר המקומם הזה כרגע).

אבל תנו לי לנחש: המשמעות החמורה הזו של מעשי דרעי לא תחלוף אפילו במוחם של מגיניו הציבוריים. כי העובדות (לרבות עובדת הפקרת השכבות המוחלשות בידי מרבית הפוליטיקאים – גם מתוך הממשלה הנוכחית) בכלל לא מעניינות עוד. וגם אינן רלוונטיות לדיון עוד. רק הדימוי. ודרעי, כזכור, הוא בעל דימוי המגן על ישראל השנייה. גם אם יעלים מסים ובכך יפגע בשכבות הכי מוחלשות.

העובדות בכלל לא מעניינות עוד. וגם אינן רלוונטיות לדיון עוד. רק הדימוי. ודרעי, כזכור, הוא בעל דימוי המגן על ישראל השנייה. גם אם יעלים מסים ובכך יפגע בשכבות הכי מוחלשות

ואף מילה על החזרה לביצוע עבירות פליליות. אף מילה על דמעות הבצל. אף מילה על הערבות לגנץ. אף מילה על תמיכה באי העברת תקציב במשך שנתיים. אף מילה על הציניות המוחלטת.

אף מילה על התמיכה הגורפת בהמשך האפרטהייד בגדה, במניעת נישואים אזרחיים ובמניעת הכרה בנישואין שאינם אורתודוקסיים, במניעת אפשרות כהונת נשים כחברות כנסת במפלגתו ובמניעת שוויון זכויות מוחלט לאזרחים שכל חטאם הוא זהותם המינית כלהט"ב.

ושום מילה על התמיכה הגורפת של דרעי (תוך כדי גלגול עיניים וזליגת דמעות בצל) במדיניות כלכלית מתעמרת שחנקה ועודנה חונקת את מרבית הישראלים.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
עוד 549 מילים ו-2 תגובות
סגירה