נתניהו חובט בכ"ץ - וברקת צוחק כל הדרך לסקר הבא

בליכוד לא מפסיקים לעסוק בציוץ שהעלה נתניהו לטוויטר השבוע, בו התפרץ על ישראל כ"ץ וקרא למתפקדי המפלגה לבוא עם כ"ץ בחשבון בפריימריז הבאים ● אף אחד לא מבין מאיפה זה בא - אחרי 12 שנה שכ"ץ היה נאמן לנתניהו, ורק שבועיים אחרי שבני הזוג נתניהו יצאו לבלות עם בני הזוג כ"ץ ● מאחורי הקלעים מצביעים על ניר ברקת כחשוד המיידי ● פרשנות

ישראל כ"ץ, בנימין נתניהו, ניר ברקת (צילום: פלאש90, מונטז')
פלאש90, מונטז'
ישראל כ"ץ, בנימין נתניהו, ניר ברקת

ישראל כ"ץ לא ציפה לסנוקרת הזו. יום וחצי חלפו וקשה לומר שהוא התאושש מהציוץ של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ביום שלישי בלילה.

נתניהו התפרץ שם על כ"ץ, שלא יוצא נגד "הליכודניקים החדשים", וטען שהוא היחידי שלא עושה זאת. הסיום היה הכי כואב. נתניהו בעצם קרא למתפקדי הליכוד לבוא עם כ"ץ חשבון ולא להצביע עבורו בפריימריז הבאים.

"מי שחושב שכדי לקבל כמה קולות אפשר לסכן את הליכוד ואת עתידו – יגלה שלמעלה מ-130 אלף חברות וחברי הליכוד לא יסלחו לו על כך", כתב נתניהו בטוויטר.

בליכוד עוסקים עכשיו רק בציוץ המטלטל הזה. אף אחד באמת לא מבין מה ומי עומדים מאחוריו. הרי רק לפני שבועיים בני הזוג נתניהו ישבו עם ישראל ורונית כ"ץ במשך ארבע שעות במסעדה תל אביבית, חשפו את כל הסודות שלהם, והעלו את התמונות לרשת.

אף אחד לא מבין מה ומי עומדים מאחורי הציוץ הזה. הרי רק לפני חודש בני הזוג נתניהו ישבו עם ישראל ורונית כ"ץ במשך ארבע שעות במסעדה תל אביבית, חשפו את כל הסודות שלהם, והעלו את התמונות לרשת

כ"ץ עצמו תומך בנתניהו ב-12 השנים האחרונות ומעולם לא זייף. על הנאמנות הזו כ"ץ בונה את המנהיגות הבאה שלו בליכוד ונתניהו יודע את זה, ואולי דווקא בגלל זה הוא החליט להיכנס בו כך.

רעייתי רונית ואני נפגשנו אתמול לארוחת ערב משותפת עם שרה ובנימין נתניהו.שעות מרתקות של שיח אישי ופוליטי.אחדות השורות…

Posted by ‎ישראל כ"ץ – Israel Katz‎ on Thursday, December 2, 2021

ברמת העיקרון, נתניהו צודק. התופעה הזו שבה אנשים מתפקדים למפלגה שהם לא מאמינים בה ולא מצביעים עבורה בבחירות היא פסולה. גם ברמת הפרקטית הוא לא טועה. כ"ץ כרת ברית עם "הליכודניקים החדשים" לפני הפריימריז האחרונים כי היו קבוצות גדולות בליכוד שהוציאו עליו חוזה. אחת מהן הוביל בשעתו דוד אמסלם, שהיום דווקא תומך בכ"ץ.

אבל "הליכודניקים החדשים" זה רק התירוץ. הם לא מדירים שינה מעיני נתניהו, והם גם לא ישפיעו על בחירתו המובטחת לראשות הליכוד נגד כל מועמד בפריימריז הבאים. מישהו הכניס כאן טריז בין נתניהו וכ"ץ. החשוד המיידי הוא ניר ברקת, הידיד הגדול של "הליכודניקים החדשים".

"הליכודניקים החדשים" זה רק התירוץ. הם לא מדירים שינה מעיני נתניהו ולא ישפיעו על בחירתו המובטחת לראשות הליכוד. מישהו הכניס כאן טריז בין נתניהו וכ"ץ. החשוד המיידי הוא ניר ברקת

בימים האחרונים נפוצו שמועות שכ"ץ, יו"ר מזכירות הליכוד, סירב לסייע למימון האבטחה של בני משפחת נתניהו אחרי שוועדת השרים לענייני השב"כ החליטה שלא להאריך את האבטחה הממשלתית עליהם.

דפנה ליאל דיווחה על כך בערוץ 12. כל הצדדים הכחישו בנחרצות, אבל הידיעות המשיכו לרוץ. בסביבה של כ"ץ מאשימים את ברקת בחרושת השמועות שהדליקו את נתניהו ומקורביו. ברקת מכחיש כל קשר.

ברקת עצמו עובד בכל הכוח. הוא קושר אליו פעילים בליכוד, יוזם סקרים שבהם הוא כמובן מוביל בגדול, טס לחו"ל ומתייג את עצמו כמדינאי עצמאי שפועל נגד יוזמות אמריקאיות.

כ"ץ פופולרי מאוד בליכוד והתמיכה הבלתי מסויגת של נתניהו רק הוסיפה לו כוח, לפחות עד יום שלישי, אבל הוא מתקשה להתמודד מול ברקת והמשאבים הבלתי מוגבלים שלו.

כ"ץ פופולרי מאוד בליכוד והתמיכה הבלתי מסויגת של נתניהו רק הוסיפה לו כוח, לפחות עד יום שלישי, אבל הוא מתקשה להתמודד מול ברקת והמשאבים הבלתי מוגבלים שלו

ביום ראשון תעלה בוועדת השרים לענייני חקיקה הצעת חוק של דוד אמסלם שנועדה להגביל את השימוש בהון עצמי למטרת בחירות. החוק כבר זכה לכינוי "חוק ברקת".

ניר ברקת בכנס שארגן בגני התערוכה בתלאביב, 10 ביוני 2021 (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
ניר ברקת בכנס שארגן בגני התערוכה בתלאביב, 10 ביוני 2021 (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)

בחזרה לנתניהו. לא קשה לזהות את העצבנות של מנהיג הליכוד בשבועות האחרונים. נתניהו מרגיש את ההתרופפות באופוזיציה; הוא טוען שאין מספיק עבודת רחוב נגד ממשלת בנט ותוקף את ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן והמתנחלים שלו.

נתניהו חושב שחבריו בליכוד לא מגבים אותו ולא יוצאים נגד הפרקליטות באמצע המשפט המתנהל נגדו. הוא גם מקשיב היטב לקולות שיוצאים מצמרת הליכוד, הדוחקים בו לחתור לעסקת טיעון ולעזוב את הליכוד לנפשו, כדי שהמפלגה תחזור לשלטון.

נתניהו לא אוהב לשמוע את הדיבורים הבלתי פוסקים של היום שאחרי. "אף אחד לא רוצה לדעת שמישהו מתכנן לרשת אותו, גם כאשר הם מבטיחים לא להתמודד מולו. המלחמה הפנימית הזו לא פוסקת לרגע. הוא מרגיש שנושפים בעורפו", אומר לזמן ישראל בכיר בליכוד, מקורב לנתניהו.

"אף אחד לא רוצה לדעת שמישהו מתכנן לרשת אותו, גם כאשר הם מבטיחים לא להתמודד מולו. המלחמה הפנימית הזו לא פוסקת לרגע. הוא מרגיש שנושפים בעורפו"

לפי התזה הזו, נתניהו רוצה להוריד לכולם את הראש ולהעמיד אותם בפינה. "הליכודניקים החדשים" זו הזדמנות טובה להכות בכ"ץ וברקת גם יחד, בגלל הקשרים שלהם עם אנשי הקבוצה הזו. בינתיים כ"ץ סופג את המכה בפרצוף, וברקת צוחק כל הדרך אל הסקר הבא.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
5
האירוניה המדהימה של הליכוד: ביבי הוא הדבק שמחזיק את הקואלציה המוזרה שלנו. בליכוד ביבי הוא המלך, ביבי הוא השמש והכוכבים. אבל לביבי אין קואלציה לא משנה מה. ובלי ביבי הליכוד מנצח בקלות וב... המשך קריאה

האירוניה המדהימה של הליכוד: ביבי הוא הדבק שמחזיק את הקואלציה המוזרה שלנו.
בליכוד ביבי הוא המלך, ביבי הוא השמש והכוכבים.
אבל לביבי אין קואלציה לא משנה מה. ובלי ביבי הליכוד מנצח בקלות ובונה קואלציה תוך רגע. אף פעם לא חשבתי שאגיד זאת אבל תישאר בפוליטיקה ביבי! לפחות לעוד שלוש שנים.

עוד 655 מילים ו-5 תגובות
סגירה