דיווח: משרד הבריאות ימליץ לבטל את חובת הבידוד למחוסנים שנחשפו לאומיקרון

הממשלה אישרה תוכנית פיתוח לרמת הגולן בעלות של מיליארד שקלים ● סוכם שהסמכות לחבר בתים לחשמל תישאר בידי שרת הפנים, אך פרק הזמן שבו יטופלו בקשות החיבור לחשמל יקוצר ● ליצמן הודיע שלא יתמודד בבחירות הבאות לכנסת ● בנט עזב את ישיבת הממשלה לאחר שבתו התגלתה כמאומתת; הוא עבר בדיקה ונמצא שלילי ● יברקן בדיון על ההגבלות: "רק חסר מחנות ריכוז"

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ ביציע המבודדים בכנסת, 15 בדצמבר 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ ביציע המבודדים בכנסת, 15 בדצמבר 2021

שלמה קרעי ברשת ב' על הליכודניקים החדשים: "גם לדמוקרטיה יש זכות להגן על עצמה – הליכוד הוא כמו ישראל והוא צריך להגן על עצמו מסוסים טרויאנים. כ"ץ הוא לא סוס טרויאני אבל אני לא יודע מה עובר עליו".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אישר להטיל הגבלות על לא-מחוסנים שמטרתן עידוד התחסנות – ללא קשר ליעילות האפידמיולוגית הצפויה מאותן הגבלות או רמת התחלואה. בהארץ מדווחים שלאור חוות הדעת, בנט והורוביץ שוקלים להביא לאישור הממשלה שורת הצעות שמטרתן הקשחת ההגבלות על לא מחוסנים במקומות פנאי לא חיוניים. הדברים יהיו צריכים לעבור את בג"ץ אולם נוכח וריאנט אומיקרון היועמ"ש יסכים להגן על כך.

מירב כהן השרה לשיוויון חברתי אמרה בגל"צ על ההתפרצות בבית אבכות בסביון: "ציפינו לזה, אישרנו מיליון בדיקות אנטיגן בחודש לעובדים, דיירים ומבקרים. כרגע הכוונה היא לא לעצור ביקורים מתוך הבנה שהבדידות לא פחות מסוכנת מהנגיף. אנחנו נערכים למתן בוסטר נוסף".

גדעון סער: "כרגע לא רואה צורך בסגר. זה אמצעי מאוד קשה שצריך לנקוט בלית ברירה. המציאות דינמית, המצב עלול להשתנות לרעה בימים הקרובים, ובחלק מהדברים עלול להצריך חשיבה נוספת".

שר המשפטים שהתראיין לגל"צ התייחס לביקורת על "חוק הפייסבוק" ואמר "ההצעה הועלתה בשעתה על ידי ממשלת נתניהו, והוכנה לקריאה שנייה ושלישית. זה שמתוך גחמה – שלו או של משפחתו – נתניהו עצר את החקיקה, בוודאי לא מגביל אותי. מר נתניהו נותן את חסותו לעבריינות פלילית ברשת".

גדעון סער בישיבת סיעה של תקווה חדשה בכנסת, 25 באוקטובר 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
גדעון סער בישיבת סיעה של תקווה חדשה בכנסת, 25 באוקטובר 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

סער הוסיף: "אקדם את החוק. אני לא מחכה לאישור או הסכמה של מר נתניהו. התקופה בה גחמות של אדם אחד קבעו מה יקרה בישראל – חלפה".

סער התייחס לרשימת המועמדים לעליון ואמר: "זה לא סוד שיש רצון שבין המועמדים יהיה גם עורך דין פרטי. ברגע זה לא הושגה הסכמה על עורך דין מסוים, אז יכול להיות שפתיחת הרשימה תסייע. אחליט בימים הקרובים".

סמוטריץ', על ידיעה המתארת אלימות פלסטינאים וחיילים: דובר צה"ל ממשיך להפיץ שקרים בוטים במטרה להשחיר את המתיישבים ולעשות דה-לגיטימציה למאבק להשארת הישיבה בחומש. לא היו שום עימותים או אלימות חלילה מצד הצועדים. המשוואה שנוצרה מול מחבלים וטרור ערבי שכן בוצעו אתמול כנגד לוחמים היא איוולת שלא תסולח לו.

בידיעה נכתב כי "יותר מ-200 מתנחלים לעלות שוב למאחז חומש. הצבא חסם אותם ומנע מהם מלהגיע לישיבה במאחז. במקביל, החלו להתפתח עימותים אלימים בין המתנחלים לצבא. כמה מהמתנחלים כילו בדרך את זעמם בכפרים פלסטיניים – בורקה וסבסטיה. הם יידו אבנים ושברו חלונות. הצבא ניסה לפזר את המתפרעים באמצעים לפיזור הפגנות".

סגירה