סיפוח, כיבוש, גרעין איראני, או תו ירוק וטיסות לחול

שער ידיעות אחרונות עם מפקד חיל האויר הנכנס, דצמבר 2021
שער ידיעות אחרונות עם מפקד חיל האויר הנכנס, דצמבר 2021

כוחותינו במחלקת הפניקה מכינים את חיל האוויר הטוב בעולם לתקיפת אתרי הגרעין באיראן. זה מתחיל בהכשרת הלבבות לתקיפת איראן, כאילו מדובר בגיוס כספים לקרן קיימת לישראל.

כוחותינו במחלקת הפניקה מכינים את חיל האוויר הטוב בעולם לתקיפת אתרי הגרעין באיראן. זה מתחיל בהכשרת הלבבות, כאילו מדובר בגיוס כספים לקרן קיימת לישראל

מפקד חיל האוויר מתראיין עוד טרם כניסתו לתפקיד, ומתרברב שהוא יכול להשמיד את מתקני הגרעין. למחרת דובר צה"ל דוחף ידיעה על הכשרות חדשות של טייסים לתקיפה באיראן.

ראש המוסד תורם את חלקו ברהב ומבטיח שלאיראן לעולם לא יהיה נשק גרעיני, ורה"מ ושר החוץ מדברים עם השליח האמריקאי, אוהו איך הם מדברים איתו, באנגלית עם מבטא איומים ישראלי.

כל הדיבורים הללו נועדו לפחות לנרמל את האפשרות שישראל תיזום תקיפה כזו.

הנורמליות של דיבור על מלחמה מול איראן היא הבנאליות של הטמטום הישראלי.
כלי התקשורת כמובן אוהבים את הריגושים האלה של שיח ההכנות להפצצות באיראן. טייסים בקסדות שקופות כהות מתראיינים בקוקפיט, אף15 חולפים ביעף, הרמטכ"ל נואם ומזהיר, מפקד חיל האוויר כבר אמרנו, וכותרות העיתונים זועקות כאילו מחר בבקר מפציצים. כלומר מוכרים עוד כמה עיתונים לעטוף דגים בכותרות בומבסטיות, כשכולם יודעים שהעניין הזה מופרך לחלוטין.

הנורמליות של דיבור על מלחמה מול איראן היא הבנאליות של הטמטום הישראלי.
כלי התקשורת אוהבים את הריגושים האלה. טייסים בקסדות שקופות כהות מתראיינים בקוקפיט, אף15 חולפים ביעף

רק ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן מבהיר בפשטות שאיראן לא מתכוונת להעשיר אורניום מעל 60%.

תרגיעו, הוא רומז לרמטכ"ל הישראלי וגם להנהגתו.

האיראנים אולי קיצונים, אבל לא מטומטמים. הם למדו היטב את המלחמה הקרה ויודעים ששום מדינה שמחזיקה נשק גרעיני לא מתכוונת להשתמש בו. גם לא צפון קוריאה.

האיראנים יודעים שהם יושמדו אם רק יעלו לאוויר טיל אחד. זה יקרה בשניות ודקות בהן  הטיל יזוהה באמצעות לוויין ישראלי או אמריקאי. הם יודעים היטב כמה פצצות כאלה יש לישראל והם יודעים כמה יש לאמריקאים. באוויר ובים הקרוב אליהם.

והאיראנים ממש לא רוצים לחטוף פצצת גרעין. שלטון האיאתולות  חשוב יותר מהכל.

רק בישראל נהנים לנפח את החזה ולהפריח רוחות מלחמה כמו טבעות עשן של אינדיאנים. כמו תופי מלחמה של שבטים פרימיטיביים.

העורף הישראלי הרי לא יעמוד במטח יומיומי של אלפי רקטות איראניות מלבנון, עזה ואיראן עצמה.

רק בישראל נהנים לנפח את החזה ולהפריח רוחות מלחמה כמו טבעות עשן של אינדיאנים. כמו תופי מלחמה של שבטים פרימיטיביים. העורף הישראלי לא יעמוד במטח יומיומי של אלפי רקטות איראניות מלבנון, עזה ואיראן

אז בשביל מה כוכבי וקציניו מבלבלים לציבור את המוח ומפחידים אותו לשווא?
שום הנהגה ישראלית לא תפתח במלחמה מול איראן. היא יודעת את המחיר. גם אצלנו אין מטומטמים בהנהגה. רק אינטרסנטים ופחדני שלום.

ככל שמתקדמות שיחות הגרעין בווינה, וככל שמתברר לעולם שישראל מאיימת בנשק שהיא לעולם לא תפעיל, מתגלה אינטרס אחד לכל הקקפוניה האיראנית הזאת. ישראל פשוט לא רוצה לדבר על הנשק הגרעיני שבידיה.

לא על העמימות ולא על שום דרישה בין לאומית לפירוז האזור מנשק גרעיני או פיקוח בי"ל על הגרעין. גם שום דיון ציבורי בעניין מפעל הטקסטיל הידוע בדימונה.

ככל שמדברים על הסכנה שלאיראן יהיה נשק גרעיני, ככה לא מדברים על הנשק הגרעיני שיש לישראל.

הנשק החביב הזה לא הופעל במלחמת יום הכיפורים, כאשר הבית השלישי עמד בסכנה לפי שר הביטחון דיין. והוא לא יופעל כיום, רק בגלל שאיראן מעשירה אורניום לרמה של 60% ואין לה נשק גרעיני וגם לא מערכת להטסת הפצצה מטהרן לירושלים.

אבל יש לה לישראל דווקא אינטרסים פוליטיים למכביר, שבונים פוליטיקאים כמר ביטחון, ומאפשרים לקריירות שלמות להיבנות מהאיומים והדיבורים והכותרות הללו. ויש לה לישראל כמובן את אותו ארסנל פצצות שהיא לא מעוניינת לדבר עליו ולא לדון בו אפילו עם אזרחיה שלה.

אלה מעדיפים להאמין שטוב שיש לנו פצצות כאלה כי אנחנו הרי תמיד מפחדים מפני השמדה ותמיד תמיד מוכנים להשמיד.

ישראלים לא אוהבים לבדוק את ההחלטות האסטרטגיות של מנהיגיהם.
סיפוח? זה טוב או רע?

הפצצת מתקני הגרעין באיראן? זה כדאי או לא?

שליטה בשטחים ובארבעה מיליון פלסטינים? מה זה מעניין? שהמתנחלים וצה"ל ישברו את הראש.

ישראלים לא אוהבים לבדוק את ההחלטות האסטרטגיות של מנהיגיהם. סיפוח? זה טוב או רע? הפצצת מתקני הגרעין באיראן? כדאי או לא? שליטה בשטחים ובארבעה מיליון פלסטינים? מה זה מעניין?

רק דבר אחד מזיז ישראלים מהכורסה. התו הירוק הנורא ומגבלות הטיסה בנתב"ג.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 629 מילים ו-1 תגובות
סגירה