הקואליציה הפילה חוק נגד ברקת ואז אישרה אותו

הילולת הבבא סאלי תתקיים כמתוכנן: הממשלה תתקצב תוספת להסדרי בטיחות ● מזכיר ממשלת נתניהו הודה בקולו: "ביקשתי לגרוס מסמכים מהכספת" ● בש"ס מאיימים: מאות אלפים יגיעו לקבר הבבא סאלי למרות איסור המשטרה ● לפיד מציע את רות קלדרון ליו"ר הסוכנות ● בנט ממנה את תא"ל משה אדרי ליו"ר הוועדה לאנרגיה אטומית

בנימין נתניהו וניר ברקת (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
הדס פרוש/פלאש90
בנימין נתניהו וניר ברקת

קבינט הקורונה אישר במשאל טלפוני את המלצת הוועדה לסיווג מדינות במשרד הבריאות, לפיה מקסיקו תתווסף לרשימת המדינות האדומות. החלטה זו תיכנס לתוקף החל מהלילה שבין יום רביעי ליום חמישי בחצות, בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת.

כמו כן, אושרה המלצת הוועדה להסיר את המדינות הבאות מרשימת המדינות האדומות ולהעבירן לרשימת הכתומות: איטליה, אוגנדה, איי סיישל, אנגולה, אירלנד, אסוואטיני, אריתריאה, בוטסואנה, בורונדי, בורקינה פאסו, בלגיה, בנין, גאנה, גבון, ג'יבוטי, גינאה, גינאה ביסאו, גינאה המשוואנית, גמביה, גרמניה, דנמרק, דרום סודן, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, זימבבואה, זמביה, חוף השנהב, טוגו, ליבריה, לסוטו, מאוריטניה, מאורציוס, מאלי, מדגסקר, מוזמביק, מלאווי, מרוקו, נורבגיה, ניז'ר, נמיביה, סאו טומה ופרינסיפה, סומליה, סנגל, סיירה לאון, סנט הלנה (בריטניה), פינלנד, צ'אד, הרפובליקה של קונגו (קונגו בראזוויל), קומורוס, קמרון, קייפ ורדה, קניה, ראוניון (צרפת), רואנדה, הרפובליקה המרכז אפריקנית, שוודיה. החלטה זו נכנסה לתוקף החל מהלילה, בין יום שלישי ליום רביעי, בחצות.

בנוסף, אישרו שרי הקבינט את מדיניות צמצום המגעים במערכת החינוך, לפיה:
• תלמידי כיתות ה'-ו' בערים אדומות, אשר בכיתתם התגלה תלמיד מאומת לנגיף הקורונה, יעברו ללמוד במתכונת צמצום מגעים (למידה מקוונת / למידה באוויר הפתוח).
• תלמידי כיתות א'-ד' בערים אדומות, אשר בכיתתם התגלה תלמיד מאומת לנגיף הקורונה, יעברו ללמוד במתכונת צמצום מגעים (למידה מקוונת / למידה באוויר הפתוח) ככל הניתן.
– החלטות אלו נכנסו לתוקף החל מהלילה, בין יום ג' ליום ד', בחצות, עד ליום א', 09 בינואר 2021, וידונו מחר בוועדת החינוך של הכנסת.

כמו כן, אישרה ועדת השרים כי נוסעים השבים ממדינות אדומות יבצעו בדיקת קורונה וישהו בבידוד ביתי (תוך חתימה על הסכמון) עד לקבלת תוצאה שלילית, בהתאם לעדכון מדיניות הבידודים שנקבע היום. נוסעים שיסרבו לחתום על הסכמון, ישהו בבידוד במלונית עד לקבלת תוצאת הבדיקה. החלטה זו תיכנס לתוקף החל ממחר, הלילה שבין יום ד' ליום ה', בחצות, בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת.

מהיום נכנסת לתוקפה המדיניות, שלפיה, מחוסנים שנחשפים לחולה קורונה נדרשים לשהות בבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית בבדיקת PCR – כך החליטו אתמול ראש הממשלה נפתלי בנט ובכירי מערכת הבריאות. מחוסן, לפי הנחיה זו, הוא מי שקיבל את מלוא החיסונים שבאפשרותו לקבל. החלטה זו חלה על בני חמש ומעלה.

הומלץ לאוכלוסייה זו – שנחשפה לחולה, אך קיבלה תוצאה שלילית בבדיקת PCR – להימנע במשך עשרה ימים מהגעה למקומות הומי אדם לצרכי בילוי ופנאי וממגע עם אוכלוסיות בסיכון.

עד היום נדרשו מי שנחשפו לנשאי אומיקרון לשהות בבידוד במשך 14 ימים. כעת מתבטלת ההבחנה בין הזנים השונים. מי שאינם מחוסנים או שחיסונים אינו בתוקף ונחשפו לחולה מאומת – מחויבים בבידוד בן שבעה ימים, וישוחררו בכפוף לשתי בדיקות שליליות.

במערכת הפוליטית מגיבים על כך שסגן ראש הממשלה ושר הביטחון נפגש בביתו בראש העין עם נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) –

השר זאב אלקין אמר שאינו מייחס "חשיבות גדולה" לפגישתם של שר הביטחון בני גנץ ושל נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן). בראיון לדב גיל-הר בתאגיד השידור כאן אמר אלקין: "כל אחד בוחר את מי הוא רוצה לארח בביתו. אני לא הייתי מזמין אליי הביתה מישהו שמשלם משכורות לרוצחי ישראלים". עוד אמר אלקין: "אין תוכנית מדינית על הפרק, גם האמריקנים יודעים את זה. קשרים שוטפים עם הרשות הפלסטינית כן קיימים".

בראיון לגולן יוכפז ולענת דוידוב ב-103fm אמר אלקין ש"לא עדכנו את חברי הקבינט לפני".

ראש הממשלה נפתלי בנט מתח ביקורת על כוונתו של שר הביטחון להיפגש עם נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) בביתו שבראש העין – כך דווח הבוקר בתאגיד השידור כאן. שרים בממשלה אמרו שהתנהלותו של גנץ לא תורמת ליציבותה.

סגירה