זה לא יוסף

ראש המוסד לשעבר יוסי כהן מתראיין ב"עובדה", יולי 2021 (צילום: צילום מסך, ערוץ 12)
צילום מסך, ערוץ 12
ראש המוסד לשעבר יוסי כהן מתראיין ב"עובדה", יולי 2021

פרשת יוסי כהן ראש המוסד היא יותר ממעידה מוסרית של איש אחד, רם מעלה ככל שיהיה. זה סיפור על עידן שהולך ומשתנה לנגד עינינו, מתפרק ומורכב מחדש עקום. מה שהיה לא יהיה עוד. הבעיה הגדולה יותר היא שבמהלך כהונתו הארוכה מנשוא של נתניהו התרגלנו לזה. כמו במשל הצפרדע שמתבשלת בסיר בלי להרגיש.

פרשת יוסי כהן ראש המוסד היא יותר ממעידה מוסרית של איש אחד, רם מעלה ככל שיהיה. זה סיפור על עידן שהולך ומשתנה לנגד עינינו, מתפרק ומורכב מחדש עקום. הבעיה היא שבמהלך כהונתו הארוכה מנשוא של נתניהו התרגלנו לזה

הפעם תורו של יוסי כהן. נתניהו הכריז על בחירתו לראשות המוסד וכהן הפציע כמו גרסה חדשה של בונד (איך הוא בוחר אותם? מקטלוג?) תחת הכינוי המשעשע של הראש החדש: "הדוגמן".

פה חשדתי, כמו שנהוג לומר. אולי אני שטחית אבל הרמז המטרים תאם לחליפה הכהה, לחולצה הצחורה ולתסרוקת המוקפדת. יכולת להריח את האפטרשייב מהטלוויזיה, אחד כזה לא תתפסו לבוש כמו.. בקיצור, לא תתפסו אותו. כלומר לבוש. אבל קיווינו לטוב. מאסנו בסגנון הפלמ"חניקי הקודם, אולי אם הראש מתלבש ככה גם ביטחון המדינה יימצא בידיים טובות. לא חייבים כובע טמבל.

תחילה היו שמועות, ואז הגיעה תכנית "המקור" של רביב דרוקר עם בן זוגה של הדיילת, ושני הגברים התכתשו עליה כמו שור ומטדור בזירה ולנוכח מסך הטלוויזיה, שם ישבה האומה האילמת וצפתה בטלנובלה חוצת יבשות. מטוסים ונמלי תעופה, בתי מלון ודירות מסתור של מיליארדרים, ולא כדי לצוד טרוריסטים רעים ולהציל את המדינה, אלא כדי להנדס בעל מקורנן. חסמבה חסמבה חסמבה. ירון זהבי בהלם. הזהו יוסי משירות הביטחון הכללי? כזה שוויצר פטפטן? כזאת שכונה?

מילא נתניהו והמוסר הגמיש שלו, התמונה הנפרשת בתחקיר של דרוקר מרעישה. האיש שנתניהו יפקיד בידיו את סודות מדינת ישראל מצ'וטט על בקבוק ויסקי עם בעלה של אהובתו והמתיק סודות מסעירים באוזניהם.

אולי אני שטחית אבל הרמז המטרים תאם לחליפה הכהה, לחולצה הצחורה ולתסרוקת המוקפדת. יכולת להריח את האפטרשייב מהטלוויזיה, אחד כזה לא תתפסו לבוש כמו.. בקיצור, לא תתפסו אותו. כלומר לבוש

בעבר הזמין את ג'יימס פאקר לחתונת בתו, שקיבלה במתנה צ'ק שמן מאוד. כהן גם מקבל מפתחות לדירת פאקר ואף מצולם בדרכו אליה. הראש לא למד להסתוות? ולמרות שמעירים לו על הרומן הגלוי הוא מתעלם וממשיך להשתמש בדירת הנדיב הידוע של נתניהו.

כל זה מעלה תהייה באשר לכוונותיו של המיליארדר, ואם זו רק ציונות מאחורי הצ'ק הנדיב לחתונה והעבודה בשכר מופלג שהציע לכהן, עם צ'ופר התחלתי של עשרה מיליון, מעוצם התדהמה לא שמתי לב אם מדובר בדולרים או בשקלים.

וסליחה שאני מתלהבת, אין עיני צרה, ברם אני עצמי זוכה לקצבת זקנה בסך 1963 שקלים, תבינו אותי. על הרפתקאות חובקות עולם ועסיסיות כאלה כאלה אני קוראת רק בספרים ששאלתי בספריה השכונתית.

ולא רק הרומן. הרי גם ג'יימס לא טמן ידו בצלחת. ג'יימס בונד. אבל כזה קשקשן? אפילו רחל המרכלת מ"העולם הזה", עיתון בלי קווים אדומים, היתה יותר בונקר ממנו. אין לנו אלא להפוך בשאלה איך הוא העז למען השם, זה ראש המוסד! ואיזה עוד סיפורי ריגול פיזר לרוח כדי לרכוש את לב האישה שחפץ בה, ומה סיפר כדי להרגיע את הבעל, בארבע עיניים ובקבוק ויסקי. סקוטי.

ולמה הוא כזה ביבי ולאן נוליך את הבושה.

כל זה מעלה תהייה באשר לכוונות המיליארדר, ואם זו רק ציונות מאחורי הצ'ק הנדיב לחתונה והעבודה בשכר מופלג שהציע לכהן, עם צ'ופר התחלתי של עשרה מיליון. אין עיני צרה, ברם אני עצמי זוכה לקצבת זקנה בסך 1963 ש"ח

זה לא יוסי כהן, ראש המוסד הוא רק קצה הקרחון, לצער כולנו. שלא לומר הסימפטום. הוא לא פעל בחלל ריק, הוא הסתכל סביבו, בעיקר למעלה, והתיר לעצמו לשחרר חגורה. רוח המפקד מחלחלת עמוק משחשבנו.

השקרים, התירוצים, התחבולות, הנהנתנות, הקרבה לעשירים, הנאמנות המוגבלת. לאט לאט הכל הולך ופוחת, ומה שנבנה במאמץ נפרם בהתמדה מכבלי התקינות הישנים. סתם כי אפשר. זה כבר יותר ממדרון חלקלק.

לפי שעה יוסי כהן מחויב לחוק צינון, ויש מה לצנן. אבל חכו בסבלנות. הוא עוד ישוב. אצלנו העם מעדיף אותם ביבי. לא ביבי לא קונה. גם העיתונות עוד לא הפנימה לגמרי את תפקידה ומזמן איננה כלב שמירה אלא כלבלב על הדשבורד של השלטון.

גם את הסיפור של ראש המוסד סירבו בקשת 12 לתחקר בתואנה שמדובר ב"חומר צהוב ורכילותי", כאילו מדובר בגירושיו של אייל גולן ולא בתחקיר ששופך אור על התנהלות אישית פסולה של ראש המוסד. ממש כמו ההמנעות הגורפת בחדשות מסיקור שוטף של משפט נתניהו.

וכאילו כל זה לא מספיק מביש, מגיעה תגובת הארגון עצמו, המוסד פרסם תגובה על תחקיר "המקור" וכהן יצא בה צח כשלג וגיבור, כאילו מישהו הטיל ספק בתרומתו למדינה. ואכן, רבו זכויותיו כרימון, זה רק אנחנו והדרישות הקטנוניות שלנו להתנהלות נאותה כראש הארגון הכי חשאי במדינה.

גם את הסיפור של ראש המוסד סירבו בקשת 12 לתחקר בתואנה שמדובר ב"חומר צהוב ורכילותי", כאילו מדובר בגירושיו של אייל גולן ולא בתחקיר ששופך אור על התנהלות אישית פסולה של ראש המוסד

מה בסך הכל רצינו? איש מקצוע שמבין את האחריות המוסרית המוטלת עליו, אחד שלא רודף אחר זנבו. שלא עושה במקצועו קרדום לחפור בו במטרה לכבוש אשת איש שהיא מושא לחיזוריו.

מה כבר ביקשנו? רק שיתנהג בהתאם.
בכל זאת, האח הגדול.

כרמלה כהן שלומי היא אזרחית מודאגת

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 774 מילים ו-1 תגובות
סגירה